Abort (Joy fra Mig og min mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

jenny4

Som jeg læser det er hun fordømmende overfor uansvarligheden i at dyrke ubeskyttet sex, når det fører til provokeret abort (som jo så kunne være undgået hvis vedkommende havde været ansvarlig og beskyttet sig).

Selvom hun formulerer sig ret dårligt så tolker jeg det ikke som om, at hin generelt er fordømmende overfor kvinder der får abort - kun hvis det er med baggrund i manglende beskyttelse.

Men hvorfor overhovedet følge hendes blog - det forstår jeg ikke. Der er mange andre med spændende meninger og emner, som jeg hellere ville bruge min tid på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

Anonym trådstarter

Joy har nu slettet hendes udtalelse om abort fra hendes blog.

Anmeld Citér

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hun har slettet passagen i indlægget.

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger

Okay nu bliver jeg helt lavpraktisk ordkløveri: 

Hun siger: et levedygtigt foster. Dermed mener hun det allerede er et levende menneske. I det sekund en kvinder så bevidst ligger sig under kniven for at få den her abort FORDI HUN IKKE BRUGE PRÆVENTION, jamen så slår hun jo et andet menneske ihjel bevidst og dermed er det overlagt

Jeg vil gerne understrege at jeg IKKE deler overstående holdning men udfra Joys ord er det, det jeg tolker hende til at sige. 

Jeg bliver også harm når kvinder bruger abort som prævention

I og med at kvinder i Danmark får abort før uge 12, er det ikke et levedygtigt foster. Dog kan hun selvfølgelig have en anden mening om, hvornår et foster er et levende menneske.

Naturligvis skal man bruge prævention, hvis man ikke ønsker et barn, men ingen bliver gravid med vilje for at få en abort, så jeg synes, det er grotesk, at kalde det overlagt mord.

Anmeld Citér

30. april 2015

Sprit25

Bruger skriver:

I og med at kvinder i Danmark får abort før uge 12, er det ikke et levedygtigt foster. Dog kan hun selvfølgelig have en anden mening om, hvornår et foster er et levende menneske.

Naturligvis skal man bruge prævention, hvis man ikke ønsker et barn, men ingen bliver gravid med vilje for at få en abort, så jeg synes, det er grotesk, at kalde det overlagt mord.

Nu skal vi lige holde tingene adskilt Her snakker Joy om en provokeret abort hvor individet bestemmer om barnet inde i maven skal leve videre. Dermed er det jo usikkert om barnet ville have klaret sig til uge 12+. Ganske som det ikke kunne, kan det også. 

Der er kvinder der dyrker sex uden prævention med tanken om at nåh ja så kan de jo bare få en abort...

Anmeld Citér

30. april 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nu skal vi lige holde tingene adskilt Her snakker Joy om en provokeret abort hvor individet bestemmer om barnet inde i maven skal leve videre. Dermed er det jo usikkert om barnet ville have klaret sig til uge 12+. Ganske som det ikke kunne, kan det også. 

Der er kvinder der dyrker sex uden prævention med tanken om at nåh ja så kan de jo bare få en abort...

Jeg kender personligt ingen kvinder, der bruger abort som prævention, da det for mange er en meget traumatiserende oplevelse.

Anmeld Citér

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sprit25 skriver:

Hvilke kvinder er det?? Du må jo kende dem, siden du skriver sådan.

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger

Holde hvad adskilt? Jeg er ikke sikker på, jeg forstår din besked.

Uanset om fosteret ville have klaret sig til uge 12+, er det ikke levedygtigt før uge 20. Hvis en kvinde får abort inden da, kan det derfor ikke sammenlignes med mord.

Jeg har aldrig kendt nogen, der bruger abort som prævention. Har du?

Anmeld Citér

30. april 2015

MomInTheMaking

Jeg har fået en abort, En meget svær beslutning som jeg er ked af, men ikke fortryder.

Jeg er enig med hende. Det er meget direkte og jeg forstår godt hvorfor det lyder voldsomt for nogen. Men hvis man kan sætte følelserne lidt til side, kan man jo se, sætning for sætning, hun skriver ikke noget der ikke er rigtig.

En abort er jo at ende et ufødt barns potentielle liv. 

Så.. faktisk nok for første gang må jeg melde mig på hendes side. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Det var en ny definition af begrebet levedygtigt foster. Almindeligvis betyder det et foster, som ville være i stand til at overleve uden for livmoderen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.