Abort (Joy fra Mig og min mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

Bruger

EBK skriver:

Så hvis man tager den ansvarlige beslutning om, at et barn ikke passer ind lige nu, så skal man ønskes alt ondt? 

Jeg synes da tværtimod man er enormt ansvarsfuld, reflekterende og bevidst omkring hvad man er i stand til (ikke) at tilbyde et barn, hvis man vælger at få en abort, i stedet for at få et barn, som man dybest set ikke ønsker. 

Synes simpelthen det er så grim en udtalelse. 

Hvem har gjort hende til moralens dommer? Og så lige hende 

Det giver jeg dig fuldstændig ret i!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Yurie skriver:

Uhyggeligt..

så næste gang man vil dømme/fornærme nogen, så skal man bare sige jeg har medfølelse, og så er det bare ok? 

Jeg kan slet ikke klare sådan noget, når nogen prøver at give andre dårlig samvittighed over deres valg. Især hvis det har været et hårdt men ansvarligt valg, om noget så privat som en abort er.

men hende Joy der.. Hun er jo heller ikke den hurtigste gazelle i parken. Men jeg har medfølelse med hende!

Anmeld Citér

30. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad synes I om Joys udtalelse om provokeret abort?

"Jeg er dog meget meget stolt over at sige, at jeg aldrig nogensinde har fået en abort. Jeg har aldrig slået et ufødt barn ihjel – f.eks. grundet ens seksuelle uansvarlighed. Det skal ikke forståes negativt. Jeg er bare glad for, at jeg ikke har den karma over mig. Det er forfærdeligt for dem, der har gået det igennem. I har min dybeste medfølelse."

Jeg synes personligt, at det er en meget dømmende og usympatisk udtalelse, da hun tydeligvis mener, at kvinder der har fået en abort er børnemordere og som resultat deraf har en dårlig karma.

I kan læse hele hendes indlæg her:

http://joykpetersen.com/2015/04/29/ingen-born-til-mig/

Pigen har da bare formuleret sig uheldigt - det er da tydeligt. 

Derudover hvis man tror på karma og den slags - så er det vel skidt karma at få foretaget en frivillig abort?  

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

EBK skriver:

Jeg kan slet ikke klare sådan noget, når nogen prøver at give andre dårlig samvittighed over deres valg. Især hvis det har været et hårdt men ansvarligt valg, om noget så privat som en abort er.

men hende Joy der.. Hun er jo heller ikke den hurtigste gazelle i parken. Men jeg har medfølelse med hende!

Hun skal nok lige vise at hun er voksen, og forstår sådan nogle ting.. At hun er glad for at hendes liv bare er så perfekt, men at hun da stadigvæk har medfølelse for dem, der vælger at slå deres barn ihjel. lige prikke til dem, der har prøvet det. For det er jo en dans på roser at tage det valg og gå det igennem.. Jeg forstår slet ikke at hun har behov for at nævne det, hvad er grunden til det?

Jeg har aldrig brudt mig om hende, og jeg har kun set få klip med hende.

Anmeld Citér

30. april 2015

Anonym trådstarter

Derudover hvis man tror på karma og den slags - så er det vel skidt karma at få foretaget en frivillig abort?  

Hvorfor skulle det give dårlig karma at få foretaget en frivillig abort? Det er en klump ikke-levedygtige celler man får fjernet, ikke et levedygtigt barn.

Anmeld Citér

30. april 2015

Anonym skriver:

Hvorfor skulle det give dårlig karma at få foretaget en frivillig abort? Det er en klump ikke-levedygtige celler man får fjernet, ikke et levedygtigt barn.

Det kan det jo blive! 

Derudover må du da lige læse hele hendes indlæg - synes da bestemt ikke hun er dømmende. Hun er bare stolt over hun har været så ansvarlig at hun har beskyttet sig i 15 år. 

Misundelse er en grim ting

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger

Hvor præcis i hendes udtalelse er det tydeligt?

Hun burde bekymre sig om sin egen karma i stedet, for sådan en dømmende udtalelse kan da umuligt bringe hende god karma.

Anmeld Citér

30. april 2015

Yurie skriver:

Hun skal nok lige vise at hun er voksen, og forstår sådan nogle ting.. At hun er glad for at hendes liv bare er så perfekt, men at hun da stadigvæk har medfølelse for dem, der vælger at slå deres barn ihjel. lige prikke til dem, der har prøvet det. For det er jo en dans på roser at tage det valg og gå det igennem.. Jeg forstår slet ikke at hun har behov for at nævne det, hvad er grunden til det?

Jeg har aldrig brudt mig om hende, og jeg har kun set få klip med hende.

Synes godt nok i misforstår indlægget. Hun skriver tanker omkring børn, da mange omkring har fået børn. 

Læs nu konteksten. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Hvor præcis i hendes udtalelse er det tydeligt?

Hun burde bekymre sig om sin egen karma i stedet, for sådan en dømmende udtalelse kan da umuligt bringe hende god karma.

Hun er stolt af hun har taget sine piller regelmæssigt de sidste 15 år, at hun ikke har brugt abort som prævention (hvilket nogle kvinder gør), og hun skriver da tydeligt at hun har dyb medfølelse for dem der måtte igennem en abort. 

Vi har vel alle sammen prøvet at formulere os uheldigt? 

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger

Synes godt nok i misforstår indlægget. Hun skriver tanker omkring børn, da mange omkring har fået børn. 

Læs nu konteksten. 

Joys kommentar til indlægget:

"Når man slår et ufødt barn ihjel, hvilket det jo er, så kan man da ikke undgå at få en form for dårlig karma over sig.. Man kan fx beskytte sig ved brug af kondom eller p piller og vente nogle måneder og lade pillerne virke og så dyrke sex. Det er jo ens egen seksuelle uansvarlighed der er skyld i en medicinsk abort."

Hvordan er den kommentar IKKE dømmende?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.