Abort (Joy fra Mig og min mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bruger skriver:

Joys kommentar til indlægget:

"Når man slår et ufødt barn ihjel, hvilket det jo er, så kan man da ikke undgå at få en form for dårlig karma over sig.. Man kan fx beskytte sig ved brug af kondom eller p piller og vente nogle måneder og lade pillerne virke og så dyrke sex. Det er jo ens egen seksuelle uansvarlighed der er skyld i en medicinsk abort."

Hvordan er den kommentar IKKE dømmende?

Er det da ikke korrekt? 

Derudover, som tidligere skrevet, hvis man tror på karma, er jeg ovetbevist om at abort ikke er på plussiden af karma 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

Sprit25

mor:) skriver:

Synes godt nok i misforstår indlægget. Hun skriver tanker omkring børn, da mange omkring har fået børn. 

Læs nu konteksten. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Anonym skriver:

Hvorfor skulle det give dårlig karma at få foretaget en frivillig abort? Det er en klump ikke-levedygtige celler man får fjernet, ikke et levedygtigt barn.

Så vil jeg spørge dig, hvis det slet ikke giver dårlig karma - hvorfot så bruge prævention, hvorfor ikke bare få abort hver gang uheldet er ude? 

Eller bliver det så pludselig etisk forkert? Og hvorfor gør det det?

Anmeld Citér

30. april 2015

Anonym trådstarter

Det kan det jo blive! 

Derudover må du da lige læse hele hendes indlæg - synes da bestemt ikke hun er dømmende. Hun er bare stolt over hun har været så ansvarlig at hun har beskyttet sig i 15 år. 

Misundelse er en grim ting

Hvorfor skulle jeg være misundelig på Joy? Jeg har heller aldrig fået foretaget en abort.

Det kan godt være, at hun er stolt over at have beskyttet sig i 15 år, men det giver hende da ikke ret til at dømme andre kvinders valg om at få foretaget en abort.

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger

Er det da ikke korrekt? 

Derudover, som tidligere skrevet, hvis man tror på karma, er jeg ovetbevist om at abort ikke er på plussiden af karma 

Det er da ikke korrekt at alle kvinder får foretaget abort, fordi de har været seksuelt uansvarlige.

At være dømmende og fordomsfuld er jeg overbevist om heller ikke er på plussiden af karma.

Anmeld Citér

30. april 2015

lineog4

Ej jeg aner ikke hvem Joy er  men en ung pige i en lidt ældre krop læser jeg. En der gerne vil sige noget om alt ting på få linier og nok skulle have holdt sig til hendes manglende lyst til børn. En side bemærkning om abort og karma er vel nærmest dømt til at gå galt 

Anmeld Citér

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det kan det jo blive! 

Derudover må du da lige læse hele hendes indlæg - synes da bestemt ikke hun er dømmende. Hun er bare stolt over hun har været så ansvarlig at hun har beskyttet sig i 15 år. 

Den sidste sætning.. Seriøst?? 

Anmeld Citér

30. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det kan det jo blive! 

Misundelse? Hvad skal man være misundelig over?

Anmeld Citér

30. april 2015

Anonym skriver:

Hvorfor skulle jeg være misundelig på Joy? Jeg har heller aldrig fået foretaget en abort.

Det kan godt være, at hun er stolt over at have beskyttet sig i 15 år, men det giver hende da ikke ret til at dømme andre kvinders valg om at få foretaget en abort.

Men hvis hun tror på at det giver dårlig karma, så er det da fair hun er stolt af det. 

Det er jo hendes blog og hendes tanker. Så må andre jo selv om hvad de synes om det. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger skriver:

Det er da ikke korrekt at alle kvinder får foretaget abort, fordi de har været seksuelt uansvarlige.

At være dømmende og fordomsfuld, er jeg overbevist om heller ikke er på plussiden af karma.

Nej - men synes nu ift. konteksten hun skriver det i, så er det da netop uansvarlighed hun taler om. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.