Abort (Joy fra Mig og min mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2015

FruStolpe

Hvad synes I om Joys udtalelse om provokeret abort?

"Jeg er dog meget meget stolt over at sige, at jeg aldrig nogensinde har fået en abort. Jeg har aldrig slået et ufødt barn ihjel – f.eks. grundet ens seksuelle uansvarlighed. Det skal ikke forståes negativt. Jeg er bare glad for, at jeg ikke har den karma over mig. Det er forfærdeligt for dem, der har gået det igennem. I har min dybeste medfølelse."

Jeg synes personligt, at det er en meget dømmende og usympatisk udtalelse, da hun tydeligvis mener, at kvinder der har fået en abort er børnemordere og som resultat deraf har en dårlig karma.

I kan læse hele hendes indlæg her:

http://joykpetersen.com/2015/04/29/ingen-born-til-mig/

Jeg kan ikke se problemet i den udtalelse.. Overhoved. 

Vi har ytringsfrihed, og hun kommer med sin mening -præcis som mange andre 

-Og ja jeg har også fået en abort i mine unge dag, netop pga uansvarlighed. Men det indrømmer jeg gerne, og jeg føler mig på ingen måde støt over det hun skriver. I mine øjne er det jo bare sandheden..

....som i nogle tilfælde jo er vældig ilde hørt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

-Og ja jeg har også fået en abort i mine unge dag, netop pga uansvarlighed. Men det indrømmer jeg gerne, og jeg føler mig på ingen måde støt over det hun skriver. I mine øjne er det jo bare sandheden..

Det er der delte meninger om.

Anmeld Citér

1. maj 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Det er der delte meninger om.

Og lige præcis delte meninger er meningen med ytringsfriheden  ikk

Hvorfor skal man være enig med dig ??

Anmeld Citér

1. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FruStolpe skriver:

Hun har helt og holdent ret til at ytre sig, som hun gør - og folk har helt og holdent ret til at tage afstand fra det, hun ytrer. 

Nu har jeg aldrig selv fået en abort, men jeg tror ikke, særligt mange opfatter det som om, de har slået et barn ihjel, og dermed er din opfattelse af, hvad "sandheden" er, jo på ingen måde rigtigere end andres, fx lovens, definition af, hvad en abort er. 

Er det ilde hørt for dig, når loven ikke definerer abort som drab på et menneske, eller er du bare uenig? Der er stor forskel. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

CaWi

En artikel om børn, prævention, sex og abort, med meninger fra hende, ja og egentlig også så mange andre (kendte som ikke kendte) kunne faktisk ikke rage mig mindre, og jeg forstår ærlig talt ikke påstyret omkring det.

Det er totalt volapyk og hun modsiger sig selv. Mon hun overhovedet har fået sin mening ordentligt ud? Eller ved hvad hun egentlig har sagt? Hun er jo ikke ligefrem den skarpeste til at formulere sig. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

lineog4

mor:) skriver:

Ja jeg tror nu heller ikke hun opfylder kriterierne

Men derfor tror jeg nu stadig at det var en uheldig formulering, der blev blæst op. 

Men det er jo det der sker når man ytrer sig i det offentlige rum: ens udtalelse kan sætte gang i en debat, blæses op eller... Og det er vel også derfor man ytrer sig, for at blive hørt (set)  og være med til at sætte dagsorden.

Og tør man smide holdninger og meninger ud som skal kunne rykke noget så skal man da også turde tage tæskene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.