Abort (Joy fra Mig og min mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Christine skriver:

Det enkle svar er jo af hensyn til kvindens fysik og helbred 

Jeg går ind for kvinders valg og jeg synes den person taler som hun har forstand til.

Jeg er ikke modstander af abort og har da selv fået foretaget et. 

Men det jeg prøver at skrive her er at jeg absolut ikke læser Joys skriverier som nogle af Jer andre - jeg læser det som at hun mener det i den kontekst hvor det netop er uansvarlighed der gør at man bliver nødt til at vælge abort. Og ærligt talt, mener du det er på plus siden af karma at få foretaget en abort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

Christine skriver:

Det enkle svar er jo af hensyn til kvindens fysik og helbred 

Jeg går ind for kvinders valg og jeg synes den person taler som hun har forstand til.

Af hensyn til kvinders fysisk og helbred - Well så vidt jeg ved betyder det ikke det store om man har fået foretaget 3 aborter f.eks.

men hvad har helbred med etik at gøre? 

Mener du så det er etisk forsvarligt at bruge abort som prævention? 

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger skriver:

I og med at kvinder i Danmark får abort før uge 12, er det ikke et levedygtigt foster. Dog kan hun selvfølgelig have en anden mening om, hvornår et foster er et levende menneske.

Naturligvis skal man bruge prævention, hvis man ikke ønsker et barn, men ingen bliver gravid med vilje for at få en abort, så jeg synes, det er grotesk, at kalde det overlagt mord.

Ingen - der er der nogle piger/kvinder som får flere aborter med den eneste begrundelse at de ikke beskytter sig. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Mama85

Hende Joy kan og vil jeg ikke tage seriøst, jeg tror dog hendes udtalelse er meget uheldig.

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

Mama85 skriver:

Hende Joy kan og vil jeg ikke tage seriøst, jeg tror dog hendes udtalelse er meget uheldig.

Nok derfor hun har slettet den.

Anmeld Citér

30. april 2015

CharlotteogMaria

Ja hun er sørme dygtig at hun har taget sine p-piller. Klap klap.

Kan ikke klare hende

Anmeld Citér

30. april 2015

l.kjoeller

Bruger skriver:

Selvfølgelig har hun ret til sin holdning, men det er da ikke okay at beskylde andre for overlagt mord.

Abort er et meget personligt og svært valg, så jeg bliver simpelthen så harm, når folk kommer med sådan nogle udtalelser.

Har hun da udtalt abort er overlagt mord ? 

Anmeld Citér

30. april 2015

l.kjoeller

Bruger skriver:

Selvfølgelig har hun ret til sin holdning, men det er da ikke okay at beskylde andre for overlagt mord.

Abort er et meget personligt og svært valg, så jeg bliver simpelthen så harm, når folk kommer med sådan nogle udtalelser.

Uanset om vi er enige kan jeg stadig ikke se hvad hun gør galt ( har kun læst det du citerer hende for godt nok) . Men mener hun er i sin ret til at mene hvad hun vil. Jeg er ikke enig. Synes ikke abort er overlagt mord og mener der er situationer hvor det er det bedste. Har aldrig selv fået og har fået mit første barn ved icsi . På trods  af det er jeg enig i din holdning.  Kan dog ikke nære had til hende fordi hun er af anden holdning 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Mamalou

Mor11 skriver:

I og med hun også siger hun har medfølelse, så tror jeg måske egentlig bare hun har formuleret sig virkelig uheldigt. 

Ja det skulle ikke være første gang

Anmeld Citér

1. maj 2015

Yurie skriver:

Nok derfor hun har slettet den.

Eller fordi hun ikke gad al det drama der blev skabt af ingenting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.