Abort (Joy fra Mig og min mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.194 visninger
85 svar
155 synes godt om
30. april 2015

Anonym trådstarter

Hvad synes I om Joys udtalelse om provokeret abort?

"Jeg er dog meget meget stolt over at sige, at jeg aldrig nogensinde har fået en abort. Jeg har aldrig slået et ufødt barn ihjel – f.eks. grundet ens seksuelle uansvarlighed. Det skal ikke forståes negativt. Jeg er bare glad for, at jeg ikke har den karma over mig. Det er forfærdeligt for dem, der har gået det igennem. I har min dybeste medfølelse."

Jeg synes personligt, at det er en meget dømmende og usympatisk udtalelse, da hun tydeligvis mener, at kvinder der har fået en abort er børnemordere og som resultat deraf har en dårlig karma.

I kan læse hele hendes indlæg her:

http://joykpetersen.com/2015/04/29/ingen-born-til-mig/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvad synes I om Joys udtalelse om abort?

"Jeg er dog meget meget stolt over at sige, at jeg aldrig nogensinde har fået en abort. Jeg har aldrig slået et ufødt barn ihjel – f.eks. grundet ens seksuelle uansvarlighed. Det skal ikke forståes negativt. Jeg er bare glad for, at jeg ikke har den karma over mig. Det er forfærdeligt for dem, der har gået det igennem. I har min dybeste medfølelse."

Jeg synes personligt, at det er en meget dømmende, usympatisk og nedladende udtalelse, da hun tydeligvis mener, at kvinder der har fået en abort er børnemordere og som resultat deraf har en dårlig karma.

I kan læse hele hendes indlæg her:

http://joykpetersen.com/2015/04/29/ingen-born-til-mig/

Mener hun ikke dem der har fået en provokeret abort og ikke dem der fået en SA eller MA?

Anmeld Citér

30. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

I og med hun også siger hun har medfølelse, så tror jeg måske egentlig bare hun har formuleret sig virkelig uheldigt. 

Anmeld Citér

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sandratoft skriver:

Mener hun ikke dem der har fået en provokeret abort og ikke dem der fået en SA eller MA?

Skulle det gøre den grimme udtalelse mere i orden?

Anmeld Citér

30. april 2015

Sandratoft

EBK skriver:

Skulle det gøre den grimme udtalelse mere i orden?

Er den så grim? Hun siger jo at hun har dyb medfølelse med dem der har gået igennem det. 

Måske skærer hun alle over en kam, og det er uheldigt, for jeg synes der er forskel på dem der får provokeret abort. Der er dem som bruger abort som prævention eller fordi barnet ikke lige "passet ind lige nu". Og så er der dem der er kommet i en rigtig uheldig situation fx hvis de var på p piller, blev voldtaget eller andet. 

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

Sandratoft skriver:

Er det ikke lige meget hvilken slags hun snakker om? Hun snakker jo stadigvæk grimt om folk.

Anmeld Citér

30. april 2015

Sandratoft

Yurie skriver:

Er det ikke lige meget hvilken slags hun snakker om? Hun snakker jo stadigvæk grimt om folk.

Næ ikke rigtigt, og jeg synes ikke hun snakker dårligt om nogen, men fortæller at hun viser medfølelse 

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

Sandratoft skriver:

Er den så grim? Hun siger jo at hun har dyb medfølelse med dem der har gået igennem det. 

Måske skærer hun alle over en kam, og det er uheldigt, for jeg synes der er forskel på dem der får provokeret abort. Der er dem som bruger abort som prævention eller fordi barnet ikke lige "passet ind lige nu". Og så er der dem der er kommet i en rigtig uheldig situation fx hvis de var på p piller, blev voldtaget eller andet. 

Ja, jeg synes den er grim, at hun så lige smider en medfølelse ind, synes jeg ikke gør den god.

Det er fair nok at hun ikke vil have børn eller ikke har stået i det, men den udtagelse.. nej.. kan godt være at hun har sagt det i god mening, eller at sagt forkert, men synes stadigvæk ikke om den.

Anmeld Citér

30. april 2015

Sprit25

Hun siger jo:  Jeg er dog meget meget stolt over at sige, at jeg aldrig nogensinde har fået en abort. Jeg har aldrig slået et ufødt barn ihjel – f.eks. grundet ens seksuelle uansvarlighed.

Dermed snakker hun kom om dem, der bruger det som prævention. Hun tænker ikke på dem der får en provokeret abort af andre årsager. Sådan læser jeg det hvertfald  

Og ja at tale grimt om folk, kan godt undskyldes med en uheldig formulering. Se f.eks. Klavs Bruhn

Anmeld Citér

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sandratoft skriver:

Så hvis man tager den ansvarlige beslutning om, at et barn ikke passer ind lige nu, så skal man ønskes alt ondt? 

Jeg synes da tværtimod man er enormt ansvarsfuld, reflekterende og bevidst omkring hvad man er i stand til (ikke) at tilbyde et barn, hvis man vælger at få en abort, i stedet for at få et barn, som man dybest set ikke ønsker. 

Synes simpelthen det er så grim en udtalelse. 

Hvem har gjort hende til moralens dommer? Og så lige hende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.