Abort (Joy fra Mig og min mor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

modesty

Hvad synes I om Joys udtalelse om provokeret abort?

"Jeg er dog meget meget stolt over at sige, at jeg aldrig nogensinde har fået en abort. Jeg har aldrig slået et ufødt barn ihjel – f.eks. grundet ens seksuelle uansvarlighed. Det skal ikke forståes negativt. Jeg er bare glad for, at jeg ikke har den karma over mig. Det er forfærdeligt for dem, der har gået det igennem. I har min dybeste medfølelse."

Jeg synes personligt, at det er en meget dømmende og usympatisk udtalelse, da hun tydeligvis mener, at kvinder der har fået en abort er børnemordere og som resultat deraf har en dårlig karma.

I kan læse hele hendes indlæg her:

http://joykpetersen.com/2015/04/29/ingen-born-til-mig/

Jeg tænker at hun nok ikke er den skarpeste kniv i skuffen, og derfor ikke kan finde ud af at formulere sig ordentligt.

Men holdningen at det er uansvarligt at dyrke usikker sex og deraf blive nødt til at få en abort, kan jeg sådan set godt bakke op om.

Det er mig fuldstændigt komplet uforståeligt at man kan finde på at dyrke usikker sex hvis man ikke vil have et barn. Jeg fatter det simpelthen ikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sandratoft skriver:

Næ ikke rigtigt, og jeg synes ikke hun snakker dårligt om nogen, men fortæller at hun viser medfølelse 

Ville det så være ok, hvis jeg sagde om en "du er virkelig grim, men jeg har medfølelse med dig". 

Det er jo præcis det samme. Medfølelse.. Omfg.

Anmeld Citér

30. april 2015

Sandratoft

EBK skriver:

Så hvis man tager den ansvarlige beslutning om, at et barn ikke passer ind lige nu, så skal man ønskes alt ondt? 

Jeg synes da tværtimod man er enormt ansvarsfuld, reflekterende og bevidst omkring hvad man er i stand til (ikke) at tilbyde et barn, hvis man vælger at få en abort, i stedet for at få et barn, som man dybest set ikke ønsker. 

Synes simpelthen det er så grim en udtalelse. 

Hvem har gjort hende til moralens dommer? Og så lige hende 

Synes ikke man skal ønskes alt ondt, men giver hende ret i at det ikke er specielt god karma at slå et foster ihjel. 

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

modesty skriver:

Jeg tænker at hun nok ikke er den skarpeste kniv i skuffen, og derfor ikke kan finde ud af at formulere sig ordentligt.

Men holdningen at det er uansvarligt at dyrke usikker sex og deraf blive nødt til at få en abort, kan jeg sådan set godt bakke op om.

Det er mig fuldstændigt komplet uforståeligt at man kan finde på at dyrke usikker sex hvis man ikke vil have et barn. Jeg fatter det simpelthen ikke

Det forstår jeg heller ikke. Men det er jo en selv der kommer til at betale for det, for man skal jo selv gå igennem aborten.

Anmeld Citér

30. april 2015

Sandratoft

EBK skriver:

Ville det så være ok, hvis jeg sagde om en "du er virkelig grim, men jeg har medfølelse med dig". 

Det ville være ok med mig , Men nu er grimhed jo heller ikke et valg som en abort er 

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

EBK skriver:

åbenbart.. Så længe man har medfølelse, så er det ok at snakke sådan om folk.

Anmeld Citér

30. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker, at det er super uheldigt skrevet....Og hun ikke er god til at formulere sig...

Anmeld Citér

30. april 2015

Bruger

Næ ikke rigtigt, og jeg synes ikke hun snakker dårligt om nogen, men fortæller at hun viser medfølelse 

At anklage kvinder for overlagt mord og sige, at karma vil ramme dem, er da ikke at vise medfølelse! Tværtimod er det da ekstremt dømmende.

Anmeld Citér

30. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Yurie skriver:

åbenbart.. Så længe man har medfølelse, så er det ok at snakke sådan om folk.

Ja, åbenbart 

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

EBK skriver:

Ja, åbenbart 

Uhyggeligt..

så næste gang man vil dømme/fornærme nogen, så skal man bare sige jeg har medfølelse, og så er det bare ok? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.