Får dit barn ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Kirle-vb

kongster skrev:
Kirle skrev:
Kender flere særligt enlige forældre som har været kaldt til samtale pga. de har for meget syg og uforudsette feriedage. For arbejdets synspunkt er det jo lige forstyrrende om det er sygedage eller om det er feriedage med kort varsel. Det er der at de enlige forældre som jeg kender får afvide men de kan ikke gøre det anderledes. Jeg synes det er lidt helligt at I alle angriber mig over at jeg synes det er fair at tage sygedage når jeg er syg som om at det faktum at min søn også er syg overrider min sygdom...
Men det er ikke ligemeget for økonomien om det er en feriedag eller en sygedag. Naturligvis skal du da melde dig syg hvis du er syg. Jeg synes bare det lyder mærkeligt at du altid er syg når din dreng er syg? Jeg bliver da også ind imellem smittet af mine børn, men så er det med nogle dages eller ugers forsinkelse. Og ligeså ofte er de syge uden jeg er syg. Jeg fik fx ikke skoldkopper da de havde det og jeg får ikke feber bare fordi de har det. Det var ikke for at angribe dig, men det lød bare lidt mærkeligt med den der overensstemmelse mellem sygdomme...
Jeg sagde intet om økonomien jeg skrev at det var lige ubelejligt for arbejdsgangen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Kirle-vb

kongster skrev:
Jeg ville HELT sikkert ikke fortsætte ret længe i min virksomhed med 60 sygedage om året! Udover det er der jo helligdage, feriedage etc. Der ville jo aldrig være tid til at arbejde :-)
Jo men nogle af de sygedage vil jo lægge i ferie, fridage og planlagte ferier alligevel :)

Anmeld

30. juni 2010

Lars F-vb

Kirle skrev:
80 dage er det som Als siger - jeg tog fejl http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=201 25 af dem vil barnet være så sygt at det bør holdes hjemme.
Med andre ord: 25 sygedage. Ikke 80. At der er en masse dage hvor børn (og voksne) bærer rundt på infektioner af alle slags gør dem jo ikke til sygedage. Det lyder højt, men der er en masse småting de første par år. 10 dage / år for børnehavebørn lyder rimeligt.

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

Et eksempel på vores sygeforløb herhjemme: Tjalfe havde 2x lungebetændelse og en gang mellemørebetændelse på 2mdr i foråret. Det var udover den forkølelse som gik i forvejen som der også var sygedage på og jo jeg blev som sagt også smittet godt og grundigt af forkølelsen i en lille uge. Der var der for Tjalfes vedkommende mere end 25 syge dage alene der... Jeg ved ikke hvor meget mit ville have løbet op i men det var i hvertfald imens Tjalfe var syg.

Anmeld

30. juni 2010

Lars F-vb

Kirle skrev:
Og det med at I ikke angriber - hvad kalder I ellers 'ansvarlige', 'at snyde' og hvad det ellers var I skrev. Det er da ubehageligt.
Du skrev som svar til én, der skrev om sit barn der er eget syg, at du er 'kold i røven' og melder dig syg. Nu siger du så, at du mener du melder dig syg når du er syg. Det skal du naturligvis gøre - men den måde du startede på lød i mine (og åbenbart osse i andres) ører altså som om du mente at du melder dig syg, når dit barn er syg. Da vi nu har fået afklaret, at det gør du naturligvis ikke, og at de 60/80 sygedage i virkeligheden er 25, så er der vist ikke mere...

Anmeld

30. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

Altså...min den store på 3,5 år er næsten aldrig syg.... Han har haft en uge med Roskildesyge og en uge med lungebetændelse i de 3,5 år han har levet indtil nu....så jeg forstår slet ikke hvor de tal kommer fra.....det er 14 dage alt i alt indtil nu......

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

Lars F skrev:
Kirle skrev:
Og det med at I ikke angriber - hvad kalder I ellers 'ansvarlige', 'at snyde' og hvad det ellers var I skrev. Det er da ubehageligt.
Du skrev som svar til én, der skrev om sit barn der er eget syg, at du er 'kold i røven' og melder dig syg. Nu siger du så, at du mener du melder dig syg når du er syg. Det skal du naturligvis gøre - men den måde du startede på lød i mine (og åbenbart osse i andres) ører altså som om du mente at du melder dig syg, når dit barn er syg. Da vi nu har fået afklaret, at det gør du naturligvis ikke, og at de 60/80 sygedage i virkeligheden er 25, så er der vist ikke mere...
Fair nok jeg var måske lidt hurtig der men allerede i næste kommentar havde jeg jo forklaret mig så kan ikke se hvorfor jeg skal blive ved med at forklare mig over flere sider (overdrivelse fremmer forståelsen)...

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

ja det er så nok mit barn der trækker statistikken op så :)

Anmeld

30. juni 2010

uni-gruppe-vb

kongster skrev:
Gu er det så. Vi har en enkelt som bøjer tidsregistreringen godt og grundigt og arbejder hjemme de dage hvor han skal til private aftaler som møde i børnehave og den slags - men registrerer fuld tid. Det er bare SÅ træls for der kommer en masse kontrol og bøvl for alle os andre, som godt kan finde ud af at opføre os ansvarligt
Jamen altså.... Jeg arbejder da også hjemme hvis jeg fx skal til tandlæge. Gider altså ikke bruge 1 hel feriedag på at gå til tandlægen 1 time. Og bare fordi jeg ikke er online 7,5 time i dagtiden betyder det ikke at jeg snyder. Enten indhenter jeg det en anden dag, eller også besvarer jeg mails osv. om aftenen. Heldigvis blander mine kollegaer sig ikke i hvordan jeg administrerer min tid (eller også sladrer de måske bag min ryg - hvad ved jeg). Men min samvittighed er i hvert fald i orden. Iøvrigt giver hjemmearbejde generelt arbejdsgiveren et større udbytte af medarbejderne. De dage hvor jeg er sådan lidt på vippen med ondt i halsen el. lign. så arbejder jeg jo alligevel de timer jeg synes jeg er frisk til. Og hvis jeg bare var syg ville der slet ikke være nogen produktivitet de dage. Så skulle der ryge et par timer om året på private gøremål, så tror jeg alligevel det er en win-win situation :P

Anmeld

30. juni 2010

kongster-vb

Jeg går også til tandlæge og optiker osv når jeg arbejder hjemme. Men jeg tidsregistrer ikke at jeg er på arbejde, når jeg er til optiker. Jeg registrerer færre timer og henter dem en anden dag. Min kollega derimod mener at han har været på arbejde i 8 timer, selvom de 2 er gået med private gøremål. Det er derfor der kommer mere kontrol. Jeg har intet imod private gøremål på hjemmearbejdsdage, det er bare ikke arbejdstid :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.