Får dit barn ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

kongster-vb

Lars F skrev:
Præcis - jeg ville hverken have en arbejdsgiver der er så mistroisk, eller kolleger der snyder. Der er for træls.
Gu er det så. Vi har en enkelt som bøjer tidsregistreringen godt og grundigt og arbejder hjemme de dage hvor han skal til private aftaler som møde i børnehave og den slags - men registrerer fuld tid. Det er bare SÅ træls for der kommer en masse kontrol og bøvl for alle os andre, som godt kan finde ud af at opføre os ansvarligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Kirle-vb

Lars F skrev:
Kirle skrev:
Men kunne da ikke forestille mig andet end når/hvis situationen skulle opstå at jeg så ville melde mig selv syg...
Det ved du godt man ikke må, ikke? Og at der er arbejdsgivere der vil se sig om efter nogen andre, hvis du har mange sygrdage?
Et barn er i gennemsnit syg 60dage om året.
Virkelig? Hvor har du det fra? De børn jeg kender til er ikke så meget syge. Og hvis du forestiller dig, at du skal være sygemeldt 10 uger om året med og uden dit barn, og have 6 ugers ferie, plus helligdage, så skal du nok ikke satse på ansættelse i en privat virksomhed.
som jeg skrev så regner jeg med at nogle af de 60 årlige sygedage som børn i mit barns alder gennemsnitlig har - skal gerne finde link til dig - vil jeg også være syg og at det med div. dage vil gå lige op. Så jeg fatter ærligt talt ikke hvad du hidser dig op over?

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

als skrev:
Det er bare heller ikke så nemt 'bare' at lægge sig syg. Med den nye lovgivning er du jo ikke længere sikret dit arbejde under sygdom. Din arbejdsgiver re i sin fulde ret til at afskedige medarbejder der har mange sygedage hvis man ikke kan fremvise en lægeerklæring. Så den er farlig. Har vi mere end to sygedage (set over en periode på 6 mdr) om måneden så kommer vi til en trivselssamtale.
Jo men som jeg tydeligt skriver så vil jeg jo selv være syg - sådan har det været hidtid - mens Tjalfe er syg og så tager jeg altså ikke feriedage bare fordi at Tjalfe også er syg... Så kan ikke se problemet. Kender flere særligt enlige forældre som har været kaldt til samtale pga. de har for meget syg og uforudsette feriedage. For arbejdets synspunkt er det jo lige forstyrrende om det er sygedage eller om det er feriedage med kort varsel. Det er der at de enlige forældre som jeg kender får afvide men de kan ikke gøre det anderledes. Jeg synes det er lidt helligt at I alle angriber mig over at jeg synes det er fair at tage sygedage når jeg er syg som om at det faktum at min søn også er syg overrider min sygdom...

Anmeld

30. juni 2010

Lars F-vb

Kirle skrev:
som jeg skrev så regner jeg med at nogle af de 60 årlige sygedage som børn i mit barns alder gennemsnitlig har - skal gerne finde link til dig - vil jeg også være syg og at det med div. dage vil gå lige op. Så jeg fatter ærligt talt ikke hvad du hidser dig op over?
Jeg hidser mig ikke op. Jeg gør dig bare opmærksom på, at den forestilling du har om, at man kan melde sig syg når ens barn er syg ikke nødvendigvis giver en masse sympati hos hverken arbejdsgiver eller kolleger - og at du med noget der bare ligner det antal sygedage du nævner ikke skal regne med at være ansat ret længe i de private virksomheder jeg kender. Hvis du er væk en dag om ugen - uanset om du selv eller dit barn er syg - så skaber du en voldsom belastning af dine kolleger. Det gider de ikke i længden. Regn med at mere en 5% sygdom giver løftede øjenbryn og at 10% vil få nogen til at gribe ind.

Anmeld

30. juni 2010

kongster-vb

Kirle skrev:
Kender flere særligt enlige forældre som har været kaldt til samtale pga. de har for meget syg og uforudsette feriedage. For arbejdets synspunkt er det jo lige forstyrrende om det er sygedage eller om det er feriedage med kort varsel. Det er der at de enlige forældre som jeg kender får afvide men de kan ikke gøre det anderledes. Jeg synes det er lidt helligt at I alle angriber mig over at jeg synes det er fair at tage sygedage når jeg er syg som om at det faktum at min søn også er syg overrider min sygdom...
Men det er ikke ligemeget for økonomien om det er en feriedag eller en sygedag. Naturligvis skal du da melde dig syg hvis du er syg. Jeg synes bare det lyder mærkeligt at du altid er syg når din dreng er syg? Jeg bliver da også ind imellem smittet af mine børn, men så er det med nogle dages eller ugers forsinkelse. Og ligeså ofte er de syge uden jeg er syg. Jeg fik fx ikke skoldkopper da de havde det og jeg får ikke feber bare fordi de har det. Det var ikke for at angribe dig, men det lød bare lidt mærkeligt med den der overensstemmelse mellem sygdomme...

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

80 dage er det som Als siger - jeg tog fejl http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=201 25 af dem vil barnet være så sygt at det bør holdes hjemme.

Anmeld

30. juni 2010

kongster-vb

Jeg ville HELT sikkert ikke fortsætte ret længe i min virksomhed med 60 sygedage om året! Udover det er der jo helligdage, feriedage etc. Der ville jo aldrig være tid til at arbejde :-)

Anmeld

30. juni 2010

kongster-vb

I øvrigt mener jeg ikke man må have mere end én barns 1. sygedag om ugen (hvilket også er ret meget hvis det er hver uge), så hvis man arbejder fx 40 uger om året (minus 6 ferieuger og noget helligdage etc) så kan man jo aldrig have 60 sygedage med barnet. 25 barns 1. sygedag ville min arbejdsplads også (med rette) stejle over

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

kongster skrev:
Kirle skrev:
Kender flere særligt enlige forældre som har været kaldt til samtale pga. de har for meget syg og uforudsette feriedage. For arbejdets synspunkt er det jo lige forstyrrende om det er sygedage eller om det er feriedage med kort varsel. Det er der at de enlige forældre som jeg kender får afvide men de kan ikke gøre det anderledes. Jeg synes det er lidt helligt at I alle angriber mig over at jeg synes det er fair at tage sygedage når jeg er syg som om at det faktum at min søn også er syg overrider min sygdom...
Men det er ikke ligemeget for økonomien om det er en feriedag eller en sygedag. Naturligvis skal du da melde dig syg hvis du er syg. Jeg synes bare det lyder mærkeligt at du altid er syg når din dreng er syg? Jeg bliver da også ind imellem smittet af mine børn, men så er det med nogle dages eller ugers forsinkelse. Og ligeså ofte er de syge uden jeg er syg. Jeg fik fx ikke skoldkopper da de havde det og jeg får ikke feber bare fordi de har det. Det var ikke for at angribe dig, men det lød bare lidt mærkeligt med den der overensstemmelse mellem sygdomme...
Det skal jeg ikke kunne udtale mig om hvordan andre har det men som oftest får Tjalfe smittet mig med en (oftere) mildere udgave af det han fejler. Mht. børnesygdomme har vi haft én - mund, håd og fod - som jeg åbenbart ikke havde haft så der havde jeg firesygedage med 39 i feber. Og der var Tjalfe da stadig hjemme sløj. Ellers var han ganske upåvirket af hans ende af sygdommen. Jeg mente ellers at jeg havde haft alle børnesygdomme - undtagen fåresyge - men åbenbart ikke. Og det med at I ikke angriber - hvad kalder I ellers 'ansvarlige', 'at snyde' og hvad det ellers var I skrev. Det er da ubehageligt. Og jeg kan ikke gøre noget ved at I mener at det er mistænkeligt at jeg bliver smittet af mit barn...

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

kongster skrev:
I øvrigt mener jeg ikke man må have mere end én barns 1. sygedag om ugen (hvilket også er ret meget hvis det er hver uge), så hvis man arbejder fx 40 uger om året (minus 6 ferieuger og noget helligdage etc) så kan man jo aldrig have 60 sygedage med barnet. 25 barns 1. sygedag ville min arbejdsplads også (med rette) stejle over
Det kan jeg ikke sige noget til. For det ved jeg ikke noget om. Som jeg sagde tidligere så vil med div. dage og 1+2 barns sygedag med to forældre gå fint op efter min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.