Får dit barn ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Spunk-vb

Godt at høre. Heldigvis er det da ikke sådan alle steder. Har selv tænkt på en reservebedste da alle bedsterne er langt væk, men synes også at den er lidt svær. Sætter man så bare en annonce i avisen og er så sammen alle sammen et par gange så man kan lære hinanden at kende :huh: Det er jo svært at bedømme folk på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Lige præcis Spunk - hvordan finder man den rigtige bedste. Synes også det er lidt svært, for selvfølgelig skal man være sammen for at lære hinanden at kende - men hvis der så (forhåbenltig) går længe, inden barnet er sygt, blir det jo en 'fremmed' der kommer alligevel. ...og jeg er egentlig ikke interesseret i en bedste, som man skal være sammen med, med jævne mellemrum.

Anmeld

30. juni 2010

Spunk-vb

Nej, jeg kan godt forstå, at det kan være svært som enlig.

Anmeld

1. juli 2010

lib1982-vb

I og med jeg arbejder på en døgninstitution, vil det være rigtig svært for mig at arbejde hjemme - kunne selvfølgelig invitere vores brugere med hjem, meeeen der går min grænse altså ;) Vi har både barns 1. og 2. sygedag, MEN er jo reelt kun til man har fundet anden pasningsmulighed - for os betyder det, at jeg muligvis kan omlægge en dagvagt til aftenvagt eller noget lign. Har lige haft 2½ uges sygdom og har brugt 2 barn syge dag på det, den dag Hjalte blev hentet syg fra dagpleje og så i mandags, da Loke stadig ikke var helt rask! Vi har heldigvis et godt og nært netværk og tar virkelig hatten af for dem der ikke har den mulighed! Må håbe på en forstående arbejdsplads, man kan jo ikke grøe ved ens børn er syge!!

Anmeld

1. juli 2010

als-vb

Nej kan godt se problematikken kun at have et barn første sygedag og så være enlig, men så man man være tvunget til at bruge, afsp, ferie eller fridage på at passe barnet. Vi prøver så meget som muligt det kun er os der er hjemme når tøsen er syg, men ellers så er mormor mere end glad for at stå op kl halv seks for at være og passe kl otte næste morgen, og gik det galt kunne jeg også ringe til morfaderen da han er pensionist. Dog ville det være sidste løsning da hun ikke kender ham ret godt. Men vi er heller ikke hellige, som par er man i princippet kun berettiget en barnets første sygedag. Men der 'lyver' vi altså og tager en hver. Så er to af dagene dækket ind. Og nej man kan ikke gøre for man har syge børn, men det kan chefen eller kollegaerne heller ikke. Og chefen giver jo løn for at man er på arbejde.

Anmeld

4. juli 2010

Signe1704-vb

Nu har jeg jo været hjemme de sidste 3 sommerferier pga barsel så der har ungerne stort set ikke været afsted. I år ser det desværre anderledes ud - jeg 'startede' arbejde den 19. juni efter endt barsel, men startede så med 3 ugers ferie. Vi er netop hjemvendt efter to uger i sydfrankrig og jeg har så en uge mere hjemme med ungerne. Derefter skal de hos mormor og morfar en uge og så har min mand en uges ferie for at køre den lille ind i vuggestue (her får hende på 3 år nok også nogle korte dage). Vores dreng på 11 år er hjemme så meget han gider i sommerferien - han har planer om at besøge kusinen i Sverige og meget andet. Vores datter på 3 år ender med 4 ugers ferie og for den lille er det jo bare forlængelse af barslen. Mine forældre arbejder på skoler, så de plejer altid at have børnene en uge. Jeg regner med at vores børn fremover får mindst 6 ugers ferie om året, da jeg har ca to hverdage fri pr uge og min mand kan arbejde hjemmefra ved børns sygdom. Jeg plejer at reserve en hverdags fridag til mig selv og en til at hygge med de små hjemme, så de kommer højst sandsynligt kun afsted 4 dage de fleste uger. Min veninde er pædagog og snakkede for flere år siden om at de havde børn der kun var væk fra vuggestuen pga sygdom og når institutionen var lukket. De kunne så finde ud af at forældre gik derhjemme og holdt ferie, men børnene kom på samme tid og blev hentet samme tid.

Anmeld

5. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Signe1704 skrev:
Min veninde er pædagog og snakkede for flere år siden om at de havde børn der kun var væk fra vuggestuen pga sygdom og når institutionen var lukket. De kunne så finde ud af at forældre gik derhjemme og holdt ferie, men børnene kom på samme tid og blev hentet samme tid.
Synes det er trist og uforståeligt - i hvert fald for mig... Men måske er børnene bedst tjent med at komme i inst. når det er dén indstilling forældrene har :unsure:

Anmeld

5. juli 2010

Signe1704-vb

MAMMARAZZI skrev:
Synes det er trist og uforståeligt - i hvert fald for mig... Men måske er børnene bedst tjent med at komme i inst. når det er dén indstilling forældrene har :unsure:
Hun sagde at det faktisk tit var højtuddannede der ikke vidste hvad de dog skulle foretage sig en hel uge med deres børn :woohoo: :woohoo: :woohoo: SÅ LAD DOG VÆRE AT FÅ DEM!!!!

Anmeld

5. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja de opfører sig jo heller ikke ligesom bøger :woohoo: :woohoo: :woohoo: ja altså børnene... og der er heller ikke nogen tænd/sluk knap - så vidt jeg ved :silly: ...men igen; børnene er bedst tjent med at komme i inst. Har selv oplevet sådan nogle børn, da jeg var i børnehave - og de var faktisk rigtig glade for at være der...

Anmeld

5. juli 2010

Signe1704-vb

I min verden er det helt galt - børnene skal helst ville være hjemme, men selvfølgelig også trives i inst. og være glade for at være der - efter min mening. Så må man jo lave noget der er sjovt for dem - om det så er at lege i haven/inde eller tage på udflugter er ligegyldigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.