Får dit barn ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Lars F-vb

Hera skrev:
Jamen altså.... Jeg arbejder da også hjemme hvis jeg fx skal til tandlæge. Gider altså ikke bruge 1 hel feriedag på at gå til tandlægen 1 time. Og bare fordi jeg ikke er online 7,5 time i dagtiden betyder det ikke at jeg snyder. Enten indhenter jeg det en anden dag, eller også besvarer jeg mails osv. om aftenen
Helt sikkert. Osse her. Og jeg siger tydeligt at det er det jeg gør, så mine kolleger ikke leder forgæves efter mig. Den fleksibilitet er guld værd. I det hele taget er det fedt at arbejde i et miljø hvor man selv kan planlægge, være fleksibel, være herre over sin egen tid, osv. Lissom det er fedt at være et sted hvor arbejdsgiveren stoler på een i andre sammenhænge - hvor der ikke er en masse kontrol og bøvl med rejseudgifter fx., osv. Netop derfor er det så træls, når man oplever kolleger der misbruger det. Hvis der er for meget af det, så forsvinder tilliden, og så ender det med at friheden bliver taget væk, at der kommer kontrol og besvær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Møe-vb

Holder altid ferie med mit barn... det er da en selvfølge.... Det er ikke altid det lige ligger i juli, men ferie er jo ferie (vi er stadig i førskole alderen)! I år bliver det til at prinsen får 3½ uge sammenhængene her i hovedferien. Og så er da de enkelte dage ind i mellem, og tur til oldeforældrene bliver det nok også til... men nu må vi se. Jeg kunne ikke drømme om at holde fri unde at have prinsen hjemme... han har da lige så meget brug for en da i ny og næ som os andre! Og så lige et meeeeeennn - hvis jeg har fri fordi jeg skal noget, som er meget kedeligt for ham eller hvor han ikke kan komme med, så må han få en kortere dag i dagplejen.. Syntes det er en uskik at holde ferie uden sine børn, med mindre det er noget helt ekstraordinært - eks. en brylupsrejse eller ligende....

Anmeld

30. juni 2010

Spunk-vb

kongster skrev:
Men det er jo over en periode på 6 mdr. Det vil sige at du skal have været syg 6 gange på den tid eller have været syg meget længe af gangen. Jeg synes det lyder rimeligt nok
Ups - læste det som to dage på seks måneder... :blush:

Anmeld

30. juni 2010

Laurie-vb

Min yngste er nu 18, og hun skal til Roskilde Festiva uden sin Moooaaarr :blink: men godt man har mobil... De to andre er så 20 og 22, sagde i går til min søn (22), at min egen mor savner ham, og han smilede bare. Men da de var små... ja, selvfølgelig holdt vi ferie sammen, i flere uger! De holdt faktisk 4-6 uger ferie i alt... Jeg mener, at nogle holder ferie udenfor alm. ferie... er det ikke også det, det drejer sig om? Og nogle lade deres børn passes, så de kan få nogle fridage... nogle fridage, ja... men ikke nogle uger... :angry:

Anmeld

30. juni 2010

Spunk-vb

Lars F skrev:
als skrev:
en undersøgelse viser faktisk at børn under 3 i gennemsnit er syge 80 dage om året. Vi har så bare været heldigt sluppet. men igen det er jo også taget i forhold til at nogle er tidligt fødte el lign og er indlagt i flere måneder.
Nogen højere? Vi er nu oppe på næsten 2 dage om ugen. Jeg beklager - jeg har svært ved at tro det, med mindre der er tale om en definition af syg som jeg ikke kender.
Spunken deltager i et forsøg der skal kortlægge om børn får færre sygedage hvis de får mælkesyrebakterier som kosttilskud. Der står i dokumentationen af børn under 2-3 år i gennemsnit har minimum 50 sygedage om året, så der er altså noget om det Lars. Men jeg måbede da også noget da jeg læste det - så har vi nemlig ca. 49 tilbage til de næste 4 måneder. Det skal så siges, at i dette forsøg skal man også registrere snot, pylret og andre småting, så det tæller nok også som sygedage.

Anmeld

30. juni 2010

Spunk-vb

For øvrigt, så kunne jeg da godt finde på at lade spunken komme i institution selvom jeg havde en afspadseringsdag. Ferie skal hun nok få nok af - hendes far er lærer, så der er en del ferie og også tidligt hjemme (ikke fri - bare lige for at forsvare lærernes ære) på alm. hverdage.

Anmeld

30. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Kirle skrev:
als skrev:
Det er bare heller ikke så nemt 'bare' at lægge sig syg. Med den nye lovgivning er du jo ikke længere sikret dit arbejde under sygdom. Din arbejdsgiver re i sin fulde ret til at afskedige medarbejder der har mange sygedage hvis man ikke kan fremvise en lægeerklæring. Så den er farlig. Har vi mere end to sygedage (set over en periode på 6 mdr) om måneden så kommer vi til en trivselssamtale.
Jo men som jeg tydeligt skriver så vil jeg jo selv være syg - sådan har det været hidtid - mens Tjalfe er syg og så tager jeg altså ikke feriedage bare fordi at Tjalfe også er syg... Så kan ikke se problemet. Kender flere særligt enlige forældre som har været kaldt til samtale pga. de har for meget syg og uforudsette feriedage. For arbejdets synspunkt er det jo lige forstyrrende om det er sygedage eller om det er feriedage med kort varsel. Det er der at de enlige forældre som jeg kender får afvide men de kan ikke gøre det anderledes. Jeg synes det er lidt helligt at I alle angriber mig over at jeg synes det er fair at tage sygedage når jeg er syg som om at det faktum at min søn også er syg overrider min sygdom...
Jeg er jo en af de enlige forældre, og jeg har haft store problemer pga. sygdom - har ingen bedsteforældre eller andre i baghånden, når mine børn blir syge. De steder jeg har arbejdet, har de godt været klar over, at mit netværk mht. børnepasning er lig nul. En gang blev der ringet efter mig på arbejde, fordi min datter var syg - og enhver idiot ved jo godt, at det er sjældent at sygdom går over i løbet af en nat. Min bekymring over, at jeg kun kunne have barnets 1. sygedag og ingen havde, jeg kunne få til at passe hende - dét udløste 2 dages migræneanfald. Dét var der ikke en eneste der troede på, da jeg ringede for at melde mig syg - de troede jeg løj mig syg. Da jeg kom tilbage blev jeg kørt rundt i manegen, og blev overladt til mig selv - selvom vi plejede at arbejde sammen. Det er hårdt oveni at have været hjemme med et sygt barn OG haft migræne i 2 dage. ...er helt sikker på, at det var fordi jeg var enlig, at jeg fik den behandling - dét er sgu en dårlig arbejdsplads!!!

Anmeld

30. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

...og dét med at arbejde hjemmefra, er da en super ide - og rigtig fint at rende private ærinder og så skrive lidt mindre timer på Men der er altså mange, der ikke har dén mulighed - det ville da være svært for mig som pædagog :dry: ...og dårlig kollega eller ej, når man er enlig og IKKE har bedsteforældre eller andre til at passe sine syge børn - hvad skal man så gøre??? Skal man bare hælde noget børnealbyl i dem, og sende dem i institution alligevel???

Anmeld

30. juni 2010

Spunk-vb

Det lyder som en ubehagelig oplevelse der Mammarazzi - håber ikke at du er der mere. Hvor er det nu du bor? Har du ikke mulighed for at finde en reservebedste?

Anmeld

30. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Spunk skrev:
Det lyder som en ubehagelig oplevelse der Mammarazzi - håber ikke at du er der mere. Hvor er det nu du bor? Har du ikke mulighed for at finde en reservebedste?
Nej der er jeg heldigvis ikke mere. Har overvejet det med en reservebedste - men synes det er svært, at finde en der passer og som man har tillid til. Mine børn er heldigvis sjældent syge 7-9-13, og nu hvor jeg selv går sygemeldt er behovet ikke helt så stort. Har bare været uheldig at arbejde et sted, hvor de var enormt mistroiske - håber ikke det er sådan alle steder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.