Får dit barn ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

lib1982-vb

Mortildejligdreng skrev:
Men forfærdeligt at nogle ikke har tid til ferie - det må være et planlægningsspørgsmål. Alt i alt har man jo 6 uger (incl. feriefridage). :huh:
Hos os kan man ikke planlægge sygdom, men har du nogle tips tar jeg gerne imod ;) Har man et barn som er meget syg, er man jo nødt til at bruge ferie på det - og selvom det kun er enkelte dage hist og pist, løber det jo op alligevel - de færreste har råd til at holde ferie uden løn B)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

kongster-vb

Præcis. Og lukkedage og strejkedage i to forskellige institutioner. Og så er det ikke alle der har 6 uger - nogle har kun 5. Og så er der jo folk der holder 3 ugers ferie i januar men arbejder hele sommeren.

Anmeld

30. juni 2010

NikiFin-vb

Hver sommer 3 uger. Nogle gange kan de få en uge mere her og der.

Anmeld

30. juni 2010

NikiFin-vb

Men der er jo mange helligdage om året så er børnene ikke helt uden ferie

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
Mortildejligdreng skrev:
Men forfærdeligt at nogle ikke har tid til ferie - det må være et planlægningsspørgsmål. Alt i alt har man jo 6 uger (incl. feriefridage). :huh:
Hos os kan man ikke planlægge sygdom, men har du nogle tips tar jeg gerne imod ;) Har man et barn som er meget syg, er man jo nødt til at bruge ferie på det - og selvom det kun er enkelte dage hist og pist, løber det jo op alligevel - de færreste har råd til at holde ferie uden løn B)
Der må jeg nok indrømme at vi er kolde i røven der. Det er sygedage der bruges når vi er syge. For selvom man har været meget syg så har man stadig brug for ferie!

Anmeld

30. juni 2010

kongster-vb

Men hvis barnet er syg mere end én dag og man ikke kan få bedsteforældre til at passe, så bliver man jo nødt til at tage ferie for at passe ungen. Eller melder du dig selv syg så eller hvad?

Anmeld

30. juni 2010

Pia S-vb

Her hvor jeg arbejder har vi også barns anden sygedag. Det hjælper en del. Mange har også omsorgsdage. Men ellers har du ret Kongster, så må feriedagene tages i brug.

Anmeld

30. juni 2010

kongster-vb

Vi har hverken 2. sygedag eller omsorgsdage. Vi har dog feriefridage (eller jeg har - jeg er ikke sikker på at min mand har). Så vi bliver nødt til at bruge feriedage eller afspadsering når ungerne er syge

Anmeld

30. juni 2010

Kirle-vb

kongster skrev:
Men hvis barnet er syg mere end én dag og man ikke kan få bedsteforældre til at passe, så bliver man jo nødt til at tage ferie for at passe ungen. Eller melder du dig selv syg så eller hvad?
Nu har vi endnu ikke stået i situationen for jeg har været studerende så jeg har jo bare taget ham også når både Tjalfe og jeg var syg så tog Allan 1+2 barns sygedag. Så er der hans omsorgsdage, arbejdehjemmefradage, feriedage plus K(?)dage... Alt i alt har vi ikke haft brug for dem alle endnu... Men kunne da ikke forestille mig andet end når/hvis situationen skulle opstå at jeg så ville melde mig selv syg... Et barn er i gennemsnit syg 60dage om året. Af de dage vil jeg jo også være syg nogle gange og så er de andre dage som før nævnt så tror det vil gå fint op med to forældres div. Plus at vi ikke har den luksus at have bedsteforældre. Mine er døde og Allans er i Jylland. Så er det pludseligt ikke helt så nemt.

Anmeld

30. juni 2010

als-vb

Det er bare heller ikke så nemt 'bare' at lægge sig syg. Med den nye lovgivning er du jo ikke længere sikret dit arbejde under sygdom. Din arbejdsgiver re i sin fulde ret til at afskedige medarbejder der har mange sygedage hvis man ikke kan fremvise en lægeerklæring. Så den er farlig. Har vi mere end to sygedage (set over en periode på 6 mdr) om måneden så kommer vi til en trivselssamtale.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.