Får dit barn ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Jamen vi er helt enige Signe :cheer:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Faktisk sagde min datter noget rigtigt sødt forleden. Det har godtnok ikke noget med ferie at gøre, men med at være sammen med sine børn. 'Mor jeg er glad for, at du har ondt i ryggen (jeg går sygemeldt), for så kan du bedre passe mig og lillebror'. Hun synes det er fedt at blive hentet lidt tidligere fra SFO, for at lave et eller andet - og det er altså ikke noget særligt (dyrt) vi er bare sammen om et eller andet. Det gjorde mig glad at høre - var måske lidt bange for, at hun syntes det var 'pinligt' at jeg går hjemme :unsure:

Anmeld

5. juli 2010

Signe1704-vb

Nåhhh det var da sødt ;) Jeg tror ikke børn synes det er pinligt man går hjemme medmindre man ikke gider arbejde (og det tror jeg de skal være ret gamle for at synes). Min søn på 11 år nyder da at jeg har været hjemme i 3 ud af 3,5 år. Han så helt sikkert gerne at jeg blev hjemme noget længere.

Anmeld

5. juli 2010

lib1982-vb

Kan huske min mor passede en dreng da hun var dagpleje - hun hadede når forældrene havde ferie, for da 'udfyldte' de ALTID hele dagen... Stod nærmest og trippede på trappen for at aflevere ham når kl. var 6.15 og kom faktisk ofte for sent for at hente ham, så han havde tit en dag i dagpleje der hed 6.15-17 :blink: Og forældrene... ja, de skulle skynde sig ud og spille golf i det dejlige vejr :angry:

Anmeld

5. juli 2010

als-vb

Stakkels unger. Hvis man ikke vil være sammen med dem så lad være at få dem. Ja det er sku svært nogen gange at finde på, men så laver vi bare ingenting....hopper i sengen, laver flyveture i haven eller hvad ved jeg af små ting. Ungerne er ligeglade bare de er sammen med forældrene.

Anmeld

5. juli 2010

Kirle-vb

MAMMARAZZI skrev:
Kirle skrev:
als skrev:
Det er bare heller ikke så nemt 'bare' at lægge sig syg. Med den nye lovgivning er du jo ikke længere sikret dit arbejde under sygdom. Din arbejdsgiver re i sin fulde ret til at afskedige medarbejder der har mange sygedage hvis man ikke kan fremvise en lægeerklæring. Så den er farlig. Har vi mere end to sygedage (set over en periode på 6 mdr) om måneden så kommer vi til en trivselssamtale.
Jo men som jeg tydeligt skriver så vil jeg jo selv være syg - sådan har det været hidtid - mens Tjalfe er syg og så tager jeg altså ikke feriedage bare fordi at Tjalfe også er syg... Så kan ikke se problemet. Kender flere særligt enlige forældre som har været kaldt til samtale pga. de har for meget syg og uforudsette feriedage. For arbejdets synspunkt er det jo lige forstyrrende om det er sygedage eller om det er feriedage med kort varsel. Det er der at de enlige forældre som jeg kender får afvide men de kan ikke gøre det anderledes. Jeg synes det er lidt helligt at I alle angriber mig over at jeg synes det er fair at tage sygedage når jeg er syg som om at det faktum at min søn også er syg overrider min sygdom...
Jeg er jo en af de enlige forældre, og jeg har haft store problemer pga. sygdom - har ingen bedsteforældre eller andre i baghånden, når mine børn blir syge. De steder jeg har arbejdet, har de godt været klar over, at mit netværk mht. børnepasning er lig nul. En gang blev der ringet efter mig på arbejde, fordi min datter var syg - og enhver idiot ved jo godt, at det er sjældent at sygdom går over i løbet af en nat. Min bekymring over, at jeg kun kunne have barnets 1. sygedag og ingen havde, jeg kunne få til at passe hende - dét udløste 2 dages migræneanfald. Dét var der ikke en eneste der troede på, da jeg ringede for at melde mig syg - de troede jeg løj mig syg. Da jeg kom tilbage blev jeg kørt rundt i manegen, og blev overladt til mig selv - selvom vi plejede at arbejde sammen. Det er hårdt oveni at have været hjemme med et sygt barn OG haft migræne i 2 dage. ...er helt sikker på, at det var fordi jeg var enlig, at jeg fik den behandling - dét er sgu en dårlig arbejdsplads!!!
Ja har hørt om flere steder hvor det er blevet påtalt at (tilfældigvis) enlige har meldt sig syge og der er blevet snakket om det efterfølgende. Mærkeligt at det åbenbart er ret udbredt. Det tegner ikke godt til mit næste job ;) Tjalfe får sgu næsten altid smittet mig - særligt hvis jeg er stresset i forvejen hmmmm :) Fandt du et andet job??

Anmeld

5. juli 2010

als-vb

Ved ikke lige hvem du henvender dig til, men jeg har stadig samme arbejdsplads. Er andre fordele og så er tiden bare ikke til at der skal skiftes arbejde, og slet ikke da vi går og planlægger en bebs mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.