Rosa skriver:
Ja, det er aldrig rart at få afvide, men som jeg ser det så har man som kvinde (og mand) en PLIGT til at få styr på alt det der gør ondt i livet fra fortiden (såsom tabet du har været igennem og meget mere) INDEN man begynder at planlægge børn.
Hvis du har tendens til at blive meget emotionel, tror du så ikke det ville være bedst at få arbejdet med det inden du begynder at sætte et nyt liv i verden? Du har fortalt i flere tråde herinde om de forfærdelige ting du har været igennem og det er tydeligt for enhver at disse ting stadig har stor indflydelse på hvem du er som person og hvordan du har det - du skrev vidst også at du bor i en plejefamilie? Hvis du skulle være helt ærlig overfor dig selv, lyder det så som det bedste udgangspunkt for at blive gravid og få et barn?
Beklager hvis jeg ikke siger de ting du helst ville høre, men som kommende mor har jeg netop gjort alt hvad der stod i min magt for at blive KLAR til at blive mor inden jeg overhovedet overvejede at smide p-ringen... Stoppede med at ryge, var i et bundstabilt forhold til en moden mand gennem flere år (du skriver at din kæreste er meget ung i det hvilket han MÅ være og I bor ikke sammen?), økonomien skulle være i orden så samfundet ikke skulle betale for mig og min baby, uddannelse og ordentlig bolig skulle være på plads....
Jeg kunne tænke mig at vide om du har tænkt disse ting igennem? Eller skulle du og barnet flytte ind hos din kæreste og leve af hans løn til du bliver 18? Og hvad så derefter?
Bedste hilsner
Rosa
nej nej

jeg har tænkt ALT igennem, eller VI har

Vi tænker måske at få et barn i næste år, men jeg vil jo selv få det sidste i orden på mig selv igen. Lige nu prøver jeg at finde mig et nyt arbejde. Sagde op før jeg flyttede til Danmark for 1 mdr. siden, da jeg skulle begynde min udannelse. Men jeg ville hjem igen, fordi jeg kunne ikke koncentrere mig om skolen, fordi jeg kendte ingen, og ingen familje o.s.v. Så der fik jeg så meget tid til at tænke på min far.

Så nu venter jeg med at ta' uddannelsen.
Nu leder jeg som sindsygt efter et nyt arbejde (nu ta'r jeg kun nogle få vakter på det gamle arbejde) Og så regner vi jo lidt ud derfra, om det med projekt baby o.s.v.

Jeg vil jo ikke leve på hans penge :O sådan er jeg heller ikke

Jeg ved også jeg ER KLAR til barn

men mangler bare liiiiidt tid til mig selv. Men det er meget lidt.
Anmeld