hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.755 visninger
133 svar
0 synes godt om
4. september 2009

Anonym trådstarter

Er der nogen der har et godt råd på, hvad jeg skal gøre?
Altså jeg er sammen med en fyr nu igennem 1½ år Men det er ikke officielt endnu. Jeg bliver 16 i næste mdr., og han bliver 32 i næste mdr.
Jeg er lidt træt af at det ikke er officielt endnu, men har ikke så meget imod det, fordi jeg elsker bare min kæreste sååå meget.

Men problemet er, at min bror fandt ud af for 1½ år siden, at vi havde mødt hverandre. Og han blev så vred, og sagde jeg skulle holde mig langt væk fra ham
Men når det så bliver officielt, som det nok bliver i løbet at sommeren eller noget sådan, så er jeg så bange for at min bror kommer til at skælde mig ud, og sige alt muligt så jeg går fra min kæreste
Min bror kan ikke lide ham, fordi han har været sammen med så mange piger o.s.v.  Og det ved jeg jo godt, men har ikke noget i mod det, for nu er det jo mig han har    (Han er en magnet, den lækkerbisk) hehe

Hvad skal jeg gøre, hvis min bror kommer til at flippe sådan ud?  

Jeg vil ikke at vores forhold bliver ødelagt   vi er godt nyforelskede endnu, og har nogen planer allerede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

Mor.sander

Ja, undskyld men min første tanke var, hvad laver en mand på 32 år, med en pige på knap 16 år ?

Jeg kan godt forstå din bror bliver vred og jeg tro ikke kun det er fordi at din kæreste har været sammen med så mange piger, men at han også har en bekymring omkring jeres alderes forskel. Da der jo er stor forskel på at være 15 og 31 år. Men man siger jo at kærlighed ingen alder har..

Når det engang bliver officelt, ja så må din bror accepter dit valg og hvis ikke må du lære at leve med det.. Men du vil nok skulle høre på en masse omkring jeres alder.

Og hvordan kan det være at det endnu ikke er officelt når i har være sammen i 1½ år, det kan vel ikke kun være pga. din bror ?

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

Åh nej det er altså svært at råde dig her.... For generelt synes jeg ikke kærlighed kan have en alder....

Men samtidig så er han altså gammel nok til at være din far, og tanken om at han kan date en pige der er på samme alder som en evt. datter kunne være, synes jeg ærligt talt er lidt ulækker....

Det korte af det lange er, at hvis i virkelig og ærligt elsker hinanden, så skal du jo sige til din bror at han skal blande sig udenom dit valg, at han må respektere det, eller undvære dig i sit liv.... For han har ingen ret til at bestemme over dig.

Men igen, har du virelig tænkt det her igennem.... ved du godt at når du er 40 så er han 56, og måske bliver hans krop meget gammel før din, og du ender med at bruge mange år af dit liv på at passe ham? Det e rjo bestemt ikke sikkert det går sådan, men de kunne det meget nemt....

Jeg synes du er meget ung til at have en kæreste i hans alder, og jeg synes egentlig også det er lidt forkert at han lader sig selv komme så tæt på en pige i din alder....

Når det så er sagt har jeg faktisk en kusine, der idag er 23, kæreste med en på ca. 45 år, og de har sammen 2 børn. OG hun er papmor for hans 2 døtre fra et tidligere forhold, de to piger er så 20 og 22, så hun er jo kun 1 år ældre end sin ældste bonusdatter. Ud over de almindelige familie/parforholds-problemer, har de altså ikke nogen problemer ellers. De lever et helt normalt liv, som forældre.... og de fandt sammen dengang hun var 15.

Det tager mange år for folk at acceptere det, men hvis din kæreste er en rar mand, og han opfører sig pænt over for dig og din familie, så skal det nok gå, om et par år, har alle glemt aldersforskellen, og så skal de nok acceptere det.

Anmeld

5. september 2009

JustAnotherName

Hvis du VIRKELIG var/er sikker på hvad du vil, så ville end ikke den værste skæld-ud fra din bror kunne rokke ved din beslutning. Så hvis du frygter at skæld-ud fra din bror, får dig til at afslutte forholdet, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor seriøst det så overhovedet har været i første omgang.

Og hvorfor er det ikke officielt ....er det pga. jeres store aldersforskel, og frygten fra andres reaktioner ?
Eller har han haft gavn af, at andre ikke har vidst at han var i fast forhold ....måske på den måde kunnet leve anderledes frit, end hvis det var officielt at I to danner par ??.....Du nævner jo at han før har haft mange partnere.
Det lyder ikke umiddelbart som om, at det er DIG der har haft et ønske om, at holde forholdet hemmeligt .....måske kun fordi din bror reagerer så kraftigt ?!?

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal råde dig til.....

- FØLG DIT HJERTE !!!

Men havde du været min lillesøster eller lignende, så ville jeg nok også reagerer ved at sige "hvad vil du med sådan en ældre mand, når du kun lige selv bliver 16 år snart?" .....Jeg ville bekymre mig for dig!
Ikke fordi Jeres kærlighed ikke er okay. Aldersforskellen udligner sig med tiden. Men en mand over 30 og en ung pige på din alder ER (i mine øjne) virkelig to vidt forskellige steder i deres liv. Og du er meget ung til at binde dig fast til en så meget ældre mand.
Spændende er det sikkert, og jeg er ikke i tvivl om, at du har følelser for ham. Men ja......

Nej, jeg har ikke noget klogt at sige....

FØLG DIT HJERTE - og pas på det ikke bliver alt for såret undervejs!

Anmeld

5. september 2009

Anonym trådstarter

øøh   Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige   men, han er altså meget ung i det også. Og der er mange som synes han er et svin, som jeg VED 100% sikkert at han ikke er   derfor er der nogen der ikke helt kan lide ham.  (Don't judge people, before you know them) 

Jeg har ville havt det hemmeligt, pga. da jeg gik i skole havde jeg en psykopat til lærer :O  han ragede sådan ned på os alle. Hvis han havde fået det der at vide det, så havde helvede været løs med engang :O  Det er sq heller ikke ulovligt det vi gør
Faktisk så forstår jeg ikke at andre ikke kan tage det, sådan som andre lever   Min mor ved godt om vores forhold   Hun er glad for ham   Der er også nogen af mine og hans venner der ved om os   Det gør det jo en hel del nemmere for os  

Vi vil leve sammen resten af livet <3  jeg har aldrig haft så godt forhold til en person før :O 
Og jeg er godt klar over at når jeg er 40 er han 56 ...  Og det er jeg jo lige glad med, for jeg elsker ham sq. Og om han skulle havt brug for hjælp når han er blevet så gammel, så vil jeg jo give ham den hjælp. Jeg er vokset op med at hjælpe, og ELSKER at hjælpe

Anmeld

5. september 2009

Smukkert

Dvs. du var 14 da i fandt sammen - og han var 30?
Der var du ikke engang buksemyndig endnu...

Mine alarmklokker ringer.
Kærlighed har ingen alder nej, men der er grænser.
Folk der kender ham ser ned på ham, fordi han har datet mange piger?? Husk kærlighed gør blind, så de ser måske noget du ikke kan se på nuværende tidspunkt.

Jeg synes det er 'klamt' når en mand der er så gammel overhovedet kan finde på at date en på din alder.

Du kan ikke gøre andet end at håbe på din bror og andre accepterer det, når det bliver offentliggjort, men hvis ikke - så må du også erkende at de har deres eget synspunkt på sagen. Det er jo ikke DIG de ser ned på, det er nok nærmere ham - at han er det man kalder ' en gammel gris '.

Anmeld

5. september 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

øøh   Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige   men, han er altså meget ung i det også. Og der er mange som synes han er et svin, som jeg VED 100% sikkert at han ikke er   derfor er der nogen der ikke helt kan lide ham.  (Don't judge people, before you know them) 

Jeg har ville havt det hemmeligt, pga. da jeg gik i skole havde jeg en psykopat til lærer :O  han ragede sådan ned på os alle. Hvis han havde fået det der at vide det, så havde helvede været løs med engang :O  Det er sq heller ikke ulovligt det vi gør
Faktisk så forstår jeg ikke at andre ikke kan tage det, sådan som andre lever   Min mor ved godt om vores forhold   Hun er glad for ham   Der er også nogen af mine og hans venner der ved om os   Det gør det jo en hel del nemmere for os  

Vi vil leve sammen resten af livet <3  jeg har aldrig haft så godt forhold til en person før :O 
Og jeg er godt klar over at når jeg er 40 er han 56 ...  Og det er jeg jo lige glad med, for jeg elsker ham sq. Og om han skulle havt brug for hjælp når han er blevet så gammel, så vil jeg jo give ham den hjælp. Jeg er vokset op med at hjælpe, og ELSKER at hjælpe

Pyt da med alderen...alle mennesker er forskellige og måske ham her lige præcis er manden i dit liv.
Min søster var 18 år da hun i flere år komsammen med en mand der var 20 år ældre...min anden søster var 24år dan hun mødte sin mand(de er gift nu) og han var 38 år. Jeg var selv 19 år da jeg mødte min første mand, han var 30 år.
Så svært som det er at finde kærligheden, så skal man da ikke sortere i den pga alder.
Din bror kan må og skal ikke blande sig...han bliver nød til at respektere det på et tidspunkt om han vil det eller ej.
De bedste tanker til dig og held og lykke fremover..
Eva..

Anmeld

5. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
T231109 skriver:

Dvs. du var 14 da i fandt sammen - og han var 30?
Der var du ikke engang buksemyndig endnu...

Mine alarmklokker ringer.
Kærlighed har ingen alder nej, men der er grænser.
Folk der kender ham ser ned på ham, fordi han har datet mange piger?? Husk kærlighed gør blind, så de ser måske noget du ikke kan se på nuværende tidspunkt.

Jeg synes det er 'klamt' når en mand der er så gammel overhovedet kan finde på at date en på din alder.

Du kan ikke gøre andet end at håbe på din bror og andre accepterer det, når det bliver offentliggjort, men hvis ikke - så må du også erkende at de har deres eget synspunkt på sagen. Det er jo ikke DIG de ser ned på, det er nok nærmere ham - at han er det man kalder ' en gammel gris '.

Jeg tænker præcis det samme - desværre!
Jeg vil egentlig ikke være den fordomsfulde der siger "That's just wrong", men det synes jeg virkelig det er!! pisse hamrende forkert!
En 14-årig pige/kvinde er IKKE voksen endnu, og selvom man kan virke, og være, meget moden vil der altid være BARN i én... Kan da godt blive rigtig bekymret når han som 30-årig falder for den slags (selvom han selv er ung af sind). Hvis en del af de 'planer' I har er at få børn sammen, så overvej om han måske kunne finde på at synes de er spændende!?
Mit råd er at du skal lytte til hvad andre har at sige - ofte gør kærlighed blind og man ser alle de dumme ting bagefter! du skal ikke træffe en beslutning udelukkende ud fra hvad alle andre siger, for du kender ham på en anden måde end dem (forhåbentlig da!!)... Jeg ville nok sige: "skat, jeg har lige brug for min ungdom inden vi slår os ned sammen"... hvis han er den rigtige for dig, og du den rigtige for ham, så finder I nok sammen igen om x antal år
Du skal ikke gøres ældre end du er fordi du dater en på over 30! han er frygtelig klar til nogle ting i livet som du nemt kan blive "presset" ud i... måske tror du at du selv vil, men havde du været sammen med en på samme alder som dig selv er det ikke sikkert du ville de ting endnu!?
Tænk dig rigtig godt om...

Knus Caroline

Anmeld

5. september 2009

MissSophie

Der er 15 års forskel på mine forældre (min mor var dog 25 da de fandt sammen), så der er da eksempler på, at det kan gå, men altså i er jo på forksllige steder i jeres liv. Du går vel i folkeskole? Da jeg gik i 9. klasse (og var 15) fandt jeg sammen med en, der var 24. Min mor var imod vores forhold, da hun sagde en mand på 24 har andre forventninger til et forhold, end en på 15. Men vi blev kærester og var de i 3 år. I alt den tid vi var sammen, kæmpede jeg altid for at virke mere voksen og moden end jeg var. Jeg vil ikke sige jeg har taget "skade" af det forhold, men jeg skulle nok have lyttet til min mor og andre. I dag er jeg meget voksen af min alder (21) og det tror jeg skyldes min tidligere evige kæmpen for at virke voksen overfor hans venner osv. Jeg ærger mig da lidt over, at jeg gik glip af min gymnasietid (fest og farver) fordi jeg hellere ville være sammen  med ham i weekenden.
Jeg synes virkelig du skal tænke dig godt om

Anmeld

5. september 2009

Anonym trådstarter

Det at vi vil have børn sammen, så er det ikke fordi han ville synes det er spændende..   han vil gerne blive far. <3   Jamen det som folk ikke ved, er at han er ikke et sådan et svin som mange synes. Ellers så kender jeg 'mange' som kender ham   og de siger jo det samme som mig, at folk tror han er et gammelt pervert svin. Men det er han da bare ikke.  
Jeg faldt helt for ham efter vi havde kendt hinanden et stk. tid   og han det samme...  
Jeg er ikke ego, men ... der er sq mange der vil være sammen med mig   unge og gamle :O 
Jeg prøver heller ikke at være mere "voksen" fordi jeg er sammen med ham. Jeg er den som jeg er, og ændrer det ikke med hvem jeg er sammen med
Hvad kan man "behandle" kærlighed med???   Ikke noget!!!!  Hvis man elsker en person og personen elsker en tilbage   hvad skal så være problemet???
GEEEEZ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.