Nu har jeg læst de fleste indlæg her igennem. Og da jeg selv sidder midt i situationen løber tårerne ned af kinderne på mig.
Det er bare ikke let.
Jeg er mor til 2 piger en på 2½ og en på 11 uger.
Nummer 1 blev allerede fra starten suppleret ind i mellem med MME, da hun stadig virkede sulten selvom hun havde spist hos mig i over en time. Yderligere startede hun med at sutte hul på det ene bryst, så jeg malkede ud og gav hende flaske hver gang det var det bryst, hun skulle på, indtil det var lægt. Produktionen gik omkring 11 uger bare lige ned af bakke og da hun var præcist 11 uger gammel tog min sundhedsplejeske beslutningen for mig, at jeg kun skulle morgenamme, da hun tydeligt kunne se, at det bare ikke fungerede.
Jeg har inden vi fik nummer 2 hele tiden sagt, at jeg ville ikke kæmpe så hårdt som sidst, da jeg også havde nummer 1 at tage hensyn til.:S
Nu står jeg med nummer 2. Hun startede også med at sutte hul på det samme bryst som storesøster, jeg har haft brystbetændelse, både lillepigen og jeg har været og er stadigvæk lidt snotforkølet.
Jeg har ammet mig igennem et sår, brystbetændelse og forkølelse. Men ende på det hele blev at hun ikke rigtig tog på. Så jeg begyndte at malke ud - så hun får MM på flaske (så tager hun nemlig på - ikke så meget som hun skal; men trods alt noget på). Hun spiser så heller ikke de mængder hun skal - men det er en helt anden snak.
Men jeg bruger 1 time 3 - 4 gange dagligt på at malke ud til hende, og der er ingen der kan se om det er MM eller MME i min sutteflaske når hun får den. Og jeg er da endda af sviger blevet mødt med - Får hun så kun det nu (underforstået MME). Det er SÅ hårdt det her. Jeg har den fulde opbakning fra min læge til at stoppe, da hun kan se hvad et gør ved os alle sammen.
Jeg har en aftale med min mand om at jeg stopper om senest 2 uger når hun er 3 måneder gammel - så har hun nemlig fået det vigtigste, hvis ikke nedgangen i produktionen gør det nødvendig inden.
Det er som jeg også har kunne læse hos flere andre en meget svær beslutning at sige stop - jeg vælger flaske. Det er ikke bare for at springe over hvor gæret er lavest - for så var jeg stoppet for længe siden. Jeg ville ammning - jeg har en ret stor barm og har faktisk valgt brystreduktionen fra indtil nu, da jeg ville være 100% sikker på at kunne amme........
Anmeld