Jeg synes det er nemmest at amme. Og det koster ikke noget:laugh:
Jeg har ammet og suppleretmed flaske, til tvillingerne.
En del af "problemet" idag, kan jo også være folks forventninger til amningen. Og her taler jeg ikke om dem, der har fysiske problemer med at amme.
Men det kræver tid - meget tid, det er intimt, det kan være ubehageligt til tider og det kræver meget TID. Jeg ammede hver anden time, døgnet rundt - og det var hårdt, men det kan det være at amme.
Kvinder i ulandende, de ammer - men barnet er hos dem hele tiden og tager selv når de vil, hvilket vil sige at de hænger i brystet døgnet rundt. Der er ikke tid på, at der skal gå så og så lang tid.
Og lidt det samme med KS, nogen vil gerne have det, fordi de ikke vil have ondt (hvilket man jo har alligevel) ikke forbinder kønsorganerne med fødsel (:dry: ) ikke kan lide, ikke at have kontrol.
Disse kvinder, som der faktisk findes, som fravælger amning og vaginal fødsel, dem kan man nå ved samtale - det har man set med fødselskontrakter. Og jeg tror faktisk en del af "problemet" ligger i disse ting.
Jamen, skal vi ikke bare selv have lov at vælge., hvis vi ikke vil - så er det vel sådan?? Nej, det synes jeg ikke - der er bare nogen ting der følger med, når man bliver mor.
Skal man amme for enhver pris? Bestemt ikke, hvis der er fysiske/psykiske ting der blokere er der ingen der for noget ud af det - men nogen af tingene kan man måske komme igennem, ved at få hjælp - hvor nogen ting, ikke kan løses.
Anmeld