Hej.
Efter at have siddet og læst historien om hvordan det kan være at man som nybagt mor totalt glemmer sig selv og skal have andre til at tage denne beslutning får bare så meget mine tåre sat i sving, ikke fordi jeg entelig er mere følsom end gennemsnittet, men fordi at vi bare stadig væltes omkuld af fordomme om at en mor der ikke kan amme sit barn er noget pjat for det er "naturens gang"
Jeg er selv i alder af 26 blevet mor for første gang, til min skønne datter på nu 3 mdr. Da jeg var 15 år begyndte jeg allrede at glæde mig til den dag jeg kunne få mine egne børn, og det har i det hele taget altid fyldt meget i min bevisthed. Den dag jeg fik min datter var det det mest naturlige i hele verden at ligge hende til mit bryst, og tænke "hvor er det her fantastisk" men som mange andre historier her, så tog hun heller ikke nok på. Hver eneste gang jeg lage hende til gik der 3 max 4 minutter og så snork sov hun.
Mine bryster gik i stykker fordi jeg blev ved og ved og ved og ved (fik oven i købet af vide af min sundhedsplejeske at jeg skulle pille alt hendes tøj af inden hun skulle spise så hun frøs, så faldt hun nok ikke i søvn) for det kunne da ikke passe at det der var så vigtigt for mig ikke kunne lykkes, faktisk blev jeg så meget ved med at forsøge at min kæreste en dag, da vores datter var 30 dage gammel, kom hjem, fandt mig i en stol helt opløst i tåre og jeg havde udslæt i hele mit ansigt og jeg havde tabt alt mit hår i nakken....
Min kæreste ringede til min sundhedsplejeske og hun fik mig overtalt til at opgive og give min datter noget mad..... Siden har hun fået flaske og hun er den gladeste lille pige i verden :0)
I mine egne øjne var det helt ude af kurs, inden jeg fik min datter, hvis en mor ikke kunne amme sit barn for det havde jeg altid fået tudet ørene fulde om, og det sad så dybt i mig at det endte med både og gå ud over min datter og mig selv som mor.
HUSK at hver gang man rakker ned på en mor der ikke kan give sit barn mad på den naturlige måde, er der for nogle kvinder et lille stykke inde i dem der dør fordi det her emne kan have så volsomme konsekvenser for nogle. Jeg har aldrig i mit liv haft det så svært som den dag, det i min verden "blev taget fra mig" at jeg ikke kunne amme mit barn.
Anmeld