Bare lige sårn' generelt. Pas nu på med dømme andre. Mennesker er forskellige og har forskellig behov. Hvad der fungerer for dig, er måske slet ikke optimalt for en anden.
(Det var også mig der skrev nedestående)
Jeg prøvede at amme i 4 dage og endte op med at være dybt ulykkelig fordi det bare ikke fungerede og min dreng tabte meget i vægt og sov hele dagen fordi han var afkræftet da han ingen næring fik. Mine bryster endte med at være helt ødelagte og jeg græd af smerte hver gang vi skulle forsøge at amme. Jeg var skrækslagen for tanken om at skulle komme hjem fra hospitalet, for hvordan skulle det dog gå? Jeg talte med en sygeplersker der støttede mig i min beslutningen om at stoppe med at amme, og en kæmpe sten faldt fra mig hjerte. Da jeg endvidere første gang så hvordan min dreng sluprede flaskemælken i sig samt begyndte at være mere vågen. kom glæden tilbage hos mig. Det her fungerede jo! Min dreng fik energi, tog på i vægt og jeg fik overskud til at tage mig af ham optimalt. Amning er blevet til lidt af en relgion, og kan lægge så stort et pres på en nybagt mor at hun havner i en bobbel af følelsesmæssigt kaos og bliver dybt ulykkelig såfremt det ikke fungerer. Ja vi er pattedyr og det er naturens gang at amme. Men, fungerer amningen ikke er flasken et udemærket alternativ til dit barn. Ja, man bliver nogle gange mødt af fordømmelse, men husk at det vigtigste er at barnet er mæt og mor er glad!
Mvh.
Maria (Førstegangsmor til dreng på 4 mdr.)
Anmeld