Jeg synes ikke du kan drage paralleller imellem mejetærsker og kælling.
Kælling er et nedladende ord hvor mejetærsker simpelthen er en betegnelse for en maskine. Så det kan godt være i ikke bruger det dagligt.
Hvis man lærer sit barn enten at sige de ord eller "det må de gerne" så giver man dem nogle værdier som jeg ikke tror er forlignelige med samfundets normer.
Jeg hører feks ikke en direktør sige til sine medarbejdere at de er nogle kællinger, en lærer sige til eleverne at de er nogle skiderikker eller en medarbejder i netto sige til kunderne at de bare er nogle sataner. Derfor mener jeg at det er en del af vores opdragelse at lære vores børn hvilke ord der er acceptable og hvilke der ikke er.
Derved kommer jeg tilbage til de første indlæg, at det kan godt være at mine børn ikke render rundt og siger lort/kælling eller skrid men til gengæld tror jeg på, at jeg opdrager dem til det samfund vi er i dag. 
Rigtig godt indlæg
Vi har ikke børn endnu, men jeg kan garantere for, at der kommer til at blive snakket om, hvilke ord, der er socialt acceptable (om ikke andet i vores familie) og hvilke, der ikke er. Så kan det godt være, at der kommer nogle år, hvor det er "spændende og forbudt" at bruge de ord, som jeg ikke mener er passende for os, men jeg er af den overbevisning, at de med alderen bliver mere fornuftige og vender tilbage til de (blandt andet) sprogmæssige værdier vi gerne vil give videre.
Hos os vil der blive sagt "pøller", "afføring", "nr 2" eller slet og ret at man skal på toilettet, for for mig er "lort" et bandeord, og det er ikke noget, jeg vil bakke op om som kommunikationsform. Det bliver ikke tabu, overhovedet, men vi vil afgjort snakke med dem om de forskellige ord, og hvad man udstråler og udtrykker, når man vælger "lort" eller "skide" fremfor "at gå op toilettet". Ens sprogbrug synes jeg i høj grad afspejler ens socialklasse, og det er vigtigt for mig at give mit barn en sproglig ballast som gør, at h*n ikke falder igennem og lyder som en havnearbejder.