Eksperthjælp: En lort er vel en lort eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2015

dorthemus

Pigeeeeen skriver:

Hvad gør mennesker så?

De pølser..? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her siger vi pøller, bummelum og når ungerne ik høre det skider. Har aldrigt hørt i min datters børnehave at de siger lort.

Når jeg er på arbejde som pædagog indenfor spicialområdet hedder det afføring, og når det ska noteres i journaler osv hedder det bare aff. 

Lort bruger jeg som et bandeord, det samme med pis, men syntes ik de er "grimme" vh stine

Anmeld

14. februar 2015

Dorthe1986

Yurie skriver:

Enig..

Jeg kan ikke se hvorfor ordet lort er sådan et slemt ord? Eller grimt? Det er jo det det er.. Og jeg går altså ikke og lære børn at sige afføring, når jeg ikke selv bruger det. Jeg siger jo ikke; jeg går lige ud og laver afføring..  eller bummelum(det er sku da babysprog)

Her spørg vi: Har du lavet popo eller poo?? Knægten er 2år gammel, og så er det ord han kender til det han laver i bleen..

Undskyld, men jeg kunne slet ikke lade være med at skraldgrine af "  Jeg siger jo ikke; jeg går lige ud og laver afføring.. " kunne lige se det for mig :-)

Men er helt enig med dig.

Anmeld

14. februar 2015

Dorthe1986

dorthemus skriver:

De pølser..? 

Hahahahaha åh jeg kan slet ikke stoppe med at grine :-D

Anmeld

14. februar 2015

TNBC

Dorthe1986 skriver:

Undskyld, men jeg kunne slet ikke lade være med at skraldgrine af "  Jeg siger jo ikke; jeg går lige ud og laver afføring.. " kunne lige se det for mig :-)

Men er helt enig med dig.

Altid godt man kan få andre til at grine.. Det var også lidt meningen med den sætning

Synes også det lyder sjov, og totalt åndsvagt.

Men nu siger jeg nu bare selv at jeg skal tisse eller på toilettet..

Men kan ikke se at lort at et slemt ord, kun hvis du bruger det i en sætning, der er ond..

Anmeld

14. februar 2015

Dorthe1986

Yurie skriver:

Altid godt man kan få andre til at grine.. Det var også lidt meningen med den sætning

Synes også det lyder sjov, og totalt åndsvagt.

Men nu siger jeg nu bare selv at jeg skal tisse eller på toilettet..

Men kan ikke se at lort at et slemt ord, kun hvis du bruger det i en sætning, der er ond..

Præcis siger selv tisse eller går på toilettet :-) men jeg falder sgu ikke ned af stolen hvis min dreng siger lort. Han siger dog for det meste puha :-)

Anmeld

14. februar 2015

TNBC

Dorthe1986 skriver:

Præcis siger selv tisse eller går på toilettet :-) men jeg falder sgu ikke ned af stolen hvis min dreng siger lort. Han siger dog for det meste puha :-)

Har det på samme måde..

Dels fordi folk ikke har brug for at vide om jeg laver det ene eller det andet derude... Det er ikke vigtigt..

Men falder sku heller ikke ned af stolen, hvis børn siger det. Der er så mange værre ting de kunne gå rundt og sige.

Anmeld

14. februar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Pigeeeeen skriver:

Jeg er skam også opdraget til at have et ordentligt sprog - men synes måske afføring er er lige at overdrive. Jeg ville aldrig sige skide da jeg synes det er rigtig grimt. Men ja, en lort er en lort. Og tis er tis. Prut er prut og bræk er bræk. Ved godt det er et definitions spørgsmål, det er bare yderst sjældent folk siger afføring udover lægen og dyrlægen. 

Jeg siger så heller ikke brække mig, men kaste op.

Men sådan er sproget jo så forskelligt alt efter hvilke miljøer man er vokset op i. 

Nu er det jo ikke sådan, at jeg ikke kan lide folk, fordi de siger lort. Jeg forstår det bare ikke. "En lort er en lort" siges det, men det er det jo ikke bare i min optik.

Anmeld

14. februar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
dorthemus skriver:

Arhh ligefrem white trash??!! 

Ja, det synes jeg.

Vær opmærksom på at jeg ikke mener folk er white trash, men at sprogbruget er det.

Bare så der ikke er nogle misforståelser. 

Anmeld

14. februar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
lineog4 skriver:

Mennesker æder ikke, det gør dyr 

Men mennesker laver lort 

Kan så løse vi er udannet her hjemme eller er velvoksne håndværkere, for her er en lort en lort og det er det vi lavet på toilettet, vi laver ikke pølser dem laver vi i køkkenet og bummelum er vel noget vi gør på en tromme 

Jeg tror folk misforstår mig lidt.

Jeg mener ikke, at du er udannet generelt, men i den forbindelse vælger et udannet ord.

Hvis jeg skulle stemple nogen som udannet, skulle der lidt flere oplysninger om personen til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.