Eksperthjælp: En lort er vel en lort eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

Patriark

RGN skriver:

Det skal I jo også have lyst til. 

Jeg sætter gladeligt grænse for mine børn. Det gælder både sprogbrug og adfærd.

Grænser giver trygge børn. Absolut ikke hæmmede børn.

Børn skal have grænser, helt enig. Men grænser, ift. adfærd, og begrænsninger, ift. sproget, er ikke det samme og her mener jeg man sætter en barriere op for barnets udvikling, hvis man har en kasse med "fy-ord".

Børns udvikling hænger uløseligt sammen med, at de får lov til at udforske verdenen, også uden mors fordømmende pegefinger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Patriark skriver:

Hvorledes skulle jeg føler mig ramt, af dine perfide ytringer?!

Du begrænser dine børns udvikling, godt for dig. Dine børn...Not so much.

Hvis enhver anden havde kaldt mig perfid, ville jeg have spekuleret på om der mon var noget i det.

Når det kommer fra forummets ukronede konge i at være ubehagelig kan jeg kun trække på smilebåndet.

Du er udannet. Jeg er perfid. Jeg tror vi lukker den her.

Anmeld

14. februar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
mor:) skriver:

Det er sådan lidt et klassisk svar når man ikke har et ordentligt svar. 

Jeg var træt, da jeg loggede på og da jeg så hvem der havde citeret mig blev jeg om muligt endnu mere træt.

Anmeld

14. februar 2015

MysteriousAngel

mor:) skriver:

Det synes jeg nu dit svar tydeligt viser. 

Haha Nej. Du synes jeg har misforstået noget. Dette er ikke ensbetydende med at jeg har. Husk at vi alle opfatter ting forskelligt. Men tak for dit input.  

God aften. 

Anmeld

14. februar 2015

MysteriousAngel

RGN skriver:

Nej, det er blevet meget normalt at have et grimt sprog og også derfor så mange reagerer på min kommentar.
Folk kan jo ikke længere se at det er grimt, fordi det er blevet så udbredt.

Jeg mener med min white trash kommentar, heller ikke at det er folk uden uddannelse. Dannelse og uddannelse er ikke det samme.

Det var nok et dumt ordvalg fra min side, fordi jeg kan se det bliver så misforstået af de fleste.

Jeg skulle nok bare have skrevet, at jeg synes det er trist, at de færreste sætter en ære i at tale pænt, når det nu trods alt engang er en mulighed. 

Enig. Forstår slet ikke den tilgang at man forhindrer børns udvikling fordi man siger at de ikke må bruge ord som skrid, røv, kælling, passe og lort. 

Anmeld

14. februar 2015

MysteriousAngel

Patriark skriver:

Børn skal have grænser, helt enig. Men grænser, ift. adfærd, og begrænsninger, ift. sproget, er ikke det samme og her mener jeg man sætter en barriere op for barnets udvikling, hvis man har en kasse med "fy-ord".

Børns udvikling hænger uløseligt sammen med, at de får lov til at udforske verdenen, også uden mors fordømmende pegefinger.

Den argumentation holder da ikke stik. Børn udforsker verden på mange måder og tit skal vi forældre hjælpe dem. Også ifølge sproget. Hvis barnet siger ordet og man fortæller at det vil man ikke have er det da ikke anderledes end hvis man siger at de ikke må ræbe højlydt ved bordet, slå en skid imens man er sammen med andre osv.. 

Anmeld

14. februar 2015

MysteriousAngel

RGN skriver:

Jeg var træt, da jeg loggede på og da jeg så hvem der havde citeret mig blev jeg om muligt endnu mere træt.

Haha, klasse kommentar! 

Anmeld

14. februar 2015

modesty

MysteriousAngel skriver:

Haha Nej. Du synes jeg har misforstået noget. Dette er ikke ensbetydende med at jeg har. Husk at vi alle opfatter ting forskelligt. Men tak for dit input.  

God aften. 

Du HAR misforstået noget.

Anmeld

14. februar 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Du HAR misforstået noget.

Hvor er det godt at der er flere der kan fortælle mig hvordan jeg skal opfatte indlæg. Wow. Tak skal i have. Jeg kan nemlig slet slet ikke have en holdning til noget selv. (ironi er til stede)    men jeg takker da også dig for dit input. 

Anmeld

15. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MysteriousAngel skriver:

Hvor er det godt at der er flere der kan fortælle mig hvordan jeg skal opfatte indlæg. Wow. Tak skal i have. Jeg kan nemlig slet slet ikke have en holdning til noget selv. (ironi er til stede)    men jeg takker da også dig for dit input. 

Du kan da sagtens have din holdning, det er helt fint. Men det som patriark skrev til dig og dit svar hænger jo slet ikke sammen. Det er da tydeligt du ikke har forstået indlægget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.