Eksperthjælp: En lort er vel en lort eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2015

Morgensol

Jeg er også med på holdet der synes at ordet lort er et grimt ord. Jeg kan ik fordrage når mine piger på 3 og 5 kalder det det, men har accepteret da det er hvad der blir brugt i børnehaven. Jeg forstår bare ik hvorfor man bruger det. Som der blir skrevet er der flere andre alternativer som ikke er lige så "voldsomme". Man siger jo heller ikke pis..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

MysteriousAngel

L&V skriver:

Hvad vil du så kalde det? I min verden hedder det lort eller afføring. Pølser er noget man spiser, putter er luft og puha adder osv er baby snak 

Bummelum hvis jeg skal vælge noget. Du siger vel heller ikke at du skal ud og pisse? At du lige skal æde færdig? 

Når ungerne så bliver større ændrer vi ordene så de passer bedre. Hos os går man bare på toilettet. Så må man klare derude hvad man skal.

Anmeld

13. februar 2015

L&V

MysteriousAngel skriver:

Bummelum hvis jeg skal vælge noget. Du siger vel heller ikke at du skal ud og pisse? At du lige skal æde færdig? 

Når ungerne så bliver større ændrer vi ordene så de passer bedre. Hos os går man bare på toilettet. Så må man klare derude hvad man skal.

Nej for der er et andet ord for det nemlig tisse. Sådan et ord skære meget mere i mine øre da det bare er babysprog ala missekat og vovhund.

Der ka jo være situationer hvor man bliver nødtil at sige hvad man skal på toilettet eller hva man har i bleen. 

Det hedder vel heller ik hundebummelum.

Anmeld

13. februar 2015

MysteriousAngel

L&V skriver:

Nej for der er et andet ord for det nemlig tisse. Sådan et ord skære meget mere i mine øre da det bare er babysprog ala missekat og vovhund.

Der ka jo være situationer hvor man bliver nødtil at sige hvad man skal på toilettet eller hva man har i bleen. 

Nej det hedder hundepuha her hos os. 

Anmeld

13. februar 2015

L&V

MysteriousAngel skriver:

Nej det hedder hundepuha her hos os. 

Ja oki de ord er bare slet ik mig tilgengæld

Anmeld

13. februar 2015

MysteriousAngel

L&V skriver:

Ja oki de ord er bare slet ik mig tilgengæld

Nej og sådan er vi forskellige. 

For mig er det vildt grænseoverskridende hvis en 2 årig render rundt og siger lort. Det forbinder jeg med velvoksne mænd der render rundt på en arbejdsplads. Her kommer sterotyperne rigtig frem. Men sådan ser jeg på det. 

Anmeld

13. februar 2015

L&V

MysteriousAngel skriver:

Nej og sådan er vi forskellige. 

For mig er det vildt grænseoverskridende hvis en 2 årig render rundt og siger lort. Det forbinder jeg med velvoksne mænd der render rundt på en arbejdsplads. Her kommer sterotyperne rigtig frem. Men sådan ser jeg på det. 

Men det må da klart være nemmere at navigere rundt i for børnene i stedet for pølser og prutter som os er noget andet og hvornår er man for stor til at sige bummelum? 

Jeg tror voksne ligger mere i ord end man bør og tillægger dem noget de ikke er. Lære dem baby sprog som er easy on the ears men som hurtigt bliver pattet og uklædeligt og faktisk ka være svært at komme af med

Anmeld

13. februar 2015

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Mennesker æder ikke, det gør dyr 

Men mennesker laver lort 

Kan så løse vi er udannet her hjemme eller er velvoksne håndværkere, for her er en lort en lort og det er det vi lavet på toilettet, vi laver ikke pølser dem laver vi i køkkenet og bummelum er vel noget vi gør på en tromme 

Anmeld

13. februar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
L&V skriver:

Hundebummelum hihihi 

Anmeld

13. februar 2015

TNBC

lineog4 skriver:

Mennesker æder ikke, det gør dyr 

Men mennesker laver lort 

Kan så løse vi er udannet her hjemme eller er velvoksne håndværkere, for her er en lort en lort og det er det vi lavet på toilettet, vi laver ikke pølser dem laver vi i køkkenet og bummelum er vel noget vi gør på en tromme 

Enig..

Jeg kan ikke se hvorfor ordet lort er sådan et slemt ord? Eller grimt? Det er jo det det er.. Og jeg går altså ikke og lære børn at sige afføring, når jeg ikke selv bruger det. Jeg siger jo ikke; jeg går lige ud og laver afføring..  eller bummelum(det er sku da babysprog)

Her spørg vi: Har du lavet popo eller poo?? Knægten er 2år gammel, og så er det ord han kender til det han laver i bleen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.