Eksperthjælp: En lort er vel en lort eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2015

MysteriousAngel

Mor og meget mere skriver:

Men du anerkender vel, at ord skifter både betydning og "pænhedsværdi", og at der - uden at du og jeg har set det komme - kan være en opblødning og stuerenhedsudvikling af ordet på vej, så det i nogles øjne netop er på niveau med "tis"? 

Jeg synes, man skal være varsom med egenhændigt at definere, om ord er sobre eller ej. Vi er altid nogen, der vil sidde tilbage og være sene til at opdage, at et "grimt" ord er blevet comme il faut i manges øjne eller mund. Vi kan holde fast i vores normer på hjemmebane, men der er ingen grund til at skyde på andre for at have divergerende af slagsen. 

Enig men jeg er nødt til at tage udgangspunkt i min hverdag lige nu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

modesty

MysteriousAngel skriver:

Hvor er det godt at der er flere der kan fortælle mig hvordan jeg skal opfatte indlæg. Wow. Tak skal i have. Jeg kan nemlig slet slet ikke have en holdning til noget selv. (ironi er til stede)    men jeg takker da også dig for dit input. 

Nu handler det jo ikke om din holdning, men om afsenderens intention.

Anmeld

15. februar 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Nu handler det jo ikke om din holdning, men om afsenderens intention.

Afsenderen kontaktede brevkassen for at få svar på hvorvidt man kalder en lort for lort i en institution. Alle os svarede på hvorvidt vi selv brugte ordet i daglige tale og om det er i orden. Så ja, jeg synes ikke jeg har misforstået noget. Måske har du? 

Anmeld

15. februar 2015

modesty

Afsenderen kontaktede brevkassen for at få svar på hvorvidt man kalder en lort for lort i en institution. Alle os svarede på hvorvidt vi selv brugte ordet i daglige tale og om det er i orden. Så ja, jeg synes ikke jeg har misforstået noget. Måske har du? 

Du misforstår så endnu en gang.

Når jeg skriver afsenderen, så mener jeg selvfølgelig afsenderen til det indlæg du misforstod, altså Patriark. 

Jeg tror ikke engang at du er klar over hvad det er mor og jeg mener at du har misforstået. Måske du skal gå tilbage og læse indlæggene igen, heeeelt langsomt.

Anmeld

15. februar 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Du misforstår så endnu en gang.

Når jeg skriver afsenderen, så mener jeg selvfølgelig afsenderen til det indlæg du misforstod, altså Patriark. 

Jeg tror ikke engang at du er klar over hvad det er mor og jeg mener at du har misforstået. Måske du skal gå tilbage og læse indlæggene igen, heeeelt langsomt.

Eller også er det ikke dig der skriver klart og tydeligt? 

Men jeg synes faktisk at dine indlæg er meget nedladende og arrogante og kan ikke forstå at man ikke kan have en saglig debat uden at folk skal blive personlige men det er så bare mig. Jeg gider i hvert fald ikke bruge tid på det.  

Så hvis du på et tidspunkt gerne vil have en saglig debat uden dit nedladenhed så vil jeg gerne debattere, indtil da så må du have en rigtig god aften. 

Anmeld

16. februar 2015

Sandratoft

MysteriousAngel skriver:

Eller også er det ikke dig der skriver klart og tydeligt? 

Men jeg synes faktisk at dine indlæg er meget nedladende og arrogante og kan ikke forstå at man ikke kan have en saglig debat uden at folk skal blive personlige men det er så bare mig. Jeg gider i hvert fald ikke bruge tid på det.  

Så hvis du på et tidspunkt gerne vil have en saglig debat uden dit nedladenhed så vil jeg gerne debattere, indtil da så må du have en rigtig god aften. 

Nu har jeg læst debatten igennem, og bifald til dig for at bevare roen når to debattører taler nedladende til dig  

Anmeld

16. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sandratoft skriver:

Nu har jeg læst debatten igennem, og bifald til dig for at bevare roen når to debattører taler nedladende til dig  

Arg come on - at skrive at der er noget man tydeligvis har misforstået er da ikke at være nedladende. 

Det er lidt klassisk for det her forum. 

er flertallet enige om noget så kan man tillade sig at skrive hvad som helst - som fx den tråd hvor en mor havde 48 timers regel og ikke vil amme. Der blev brugt ord som føj, dårlig mor osv. Men det er selvfølgelig okay, fordi flertallet er enige. Eller hvis en har været utro så kommer alle de flotte gloser også frem. Men stiller man sig kritisk over for noget eller gøre opmærksom på en misforståelse så er det at være nedladende. 

Anmeld

16. februar 2015

Sandratoft

mor:) skriver:

Arg come on - at skrive at der er noget man tydeligvis har misforstået er da ikke at være nedladende. 

Det er lidt klassisk for det her forum. 

er flertallet enige om noget så kan man tillade sig at skrive hvad som helst - som fx den tråd hvor en mor havde 48 timers regel og ikke vil amme. Der blev brugt ord som føj, dårlig mor osv. Men det er selvfølgelig okay, fordi flertallet er enige. Eller hvis en har været utro så kommer alle de flotte gloser også frem. Men stiller man sig kritisk over for noget eller gøre opmærksom på en misforståelse så er det at være nedladende. 

Det er ok at gøre opmærksom på hvis nogen har misforstået noget, men det er mere måden det bliver gjort på som jeg synes er forkert. Angel synes ikke hun har misforstået noget, jamen er det ikke der man så bare lader den ligge? 

Anmeld

16. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sandratoft skriver:

Det er ok at gøre opmærksom på hvis nogen har misforstået noget, men det er mere måden det bliver gjort på som jeg synes er forkert. Angel synes ikke hun har misforstået noget, jamen er det ikke der man så bare lader den ligge? 

Men der er ikke er holdningsspørgsmål - et indlæg er musforstået. Jeg forklarer gerne hvorledes. 

Og det er et debatforum hvor netop også holdninger bliver debatteret

Anmeld

16. februar 2015

Sandratoft

mor:) skriver:

Men der er ikke er holdningsspørgsmål - et indlæg er musforstået. Jeg forklarer gerne hvorledes. 

Og det er et debatforum hvor netop også holdninger bliver debatteret

Ok, men jeg synes bare at det udviklede sig til at I var efter hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.