Eksperthjælp: En lort er vel en lort eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2015

MysteriousAngel

mor:) skriver:

Arg come on - at skrive at der er noget man tydeligvis har misforstået er da ikke at være nedladende. 

Det er lidt klassisk for det her forum. 

er flertallet enige om noget så kan man tillade sig at skrive hvad som helst - som fx den tråd hvor en mor havde 48 timers regel og ikke vil amme. Der blev brugt ord som føj, dårlig mor osv. Men det er selvfølgelig okay, fordi flertallet er enige. Eller hvis en har været utro så kommer alle de flotte gloser også frem. Men stiller man sig kritisk over for noget eller gøre opmærksom på en misforståelse så er det at være nedladende. 

Jamen det er da netop nedladende at beslutte at andre tager fejl. Og bare fastholde det som om man ikke selv  kan træffe beslutninger. Derfor synes jeg klart du også er nedladende. 

Men jeg gider ikl  diskutere mere hvorvidt man er nedladende eller ej. Jeg kom med min holdning og du må meget gerne have en anden holdning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jamen det er da netop nedladende at beslutte at andre tager fejl. Og bare fastholde det som om man ikke selv  kan træffe beslutninger. Derfor synes jeg klart du også er nedladende. 

Men jeg gider ikl  diskutere mere hvorvidt man er nedladende eller ej. Jeg kom med min holdning og du må meget gerne have en anden holdning. 

Men det handler jo ikke om beslutninger. Hvis jeg skrev at en kjole er rød og den er rød - ville du så påstå den er grøn

Anmeld

16. februar 2015

MysteriousAngel

mor:) skriver:

Men det handler jo ikke om besltbinger. Hvis jeg skrev at kjolen er rød og den er rød - ville du så påstå den er grøn

Vi kan ikke diskutere hvorvidt en af os tager fejl når vi ikke er enige om udgangspunktet.  

Anmeld

17. februar 2015

Patriark

MysteriousAngel skriver:

Jeg synes ikke du kan drage paralleller imellem mejetærsker og kælling. 

Kælling er et nedladende ord hvor mejetærsker simpelthen er en betegnelse for en maskine. Så det kan godt være i ikke bruger det dagligt.

Hvis man lærer sit barn enten at sige de ord eller "det må de gerne" så giver man dem nogle værdier som jeg ikke tror er forlignelige med samfundets normer. 

Jeg hører feks ikke en direktør sige til sine medarbejdere at de er nogle kællinger, en lærer sige til eleverne at de er nogle skiderikker eller en medarbejder i netto sige til kunderne at de bare er nogle sataner. Derfor mener jeg at det er en del af vores opdragelse at lære vores børn hvilke ord der er acceptable og hvilke der ikke er. 

Derved kommer jeg tilbage til de første indlæg, at det kan godt være at mine børn ikke render rundt og siger lort/kælling eller skrid men til gengæld tror jeg på, at jeg opdrager dem til det samfund vi er i dag. 

Tror du har misforstået noget...

Anmeld

17. februar 2015

Patriark

MysteriousAngel skriver:

Vi kan ikke diskutere hvorvidt en af os tager fejl når vi ikke er enige om udgangspunktet.  

"Jeg synes ikke du kan drage paralleller imellem mejetærsker og kælling."

Og her er hvad du misforstod, selv tak.

Anmeld

17. februar 2015

catja

Hvorfor er der ingen der overvejer pøller?;-)

Anmeld

17. februar 2015

L&V

catja skriver:

Hvorfor er der ingen der overvejer pøller?;-)

Fordi det er babysprog

Anmeld

17. februar 2015

Bshizzle

Altså.. Ødelægger sikkert den gode stemning 

Men min den ældste kan sagtens side "Jeg skal lige ud og skide" eller "Jeg skal lige ud og lave lort". 

Den mindste siger bare "jeg har lavet AD!". 

Jeg er faktisk fløjtende ligeglad med hvad man vil kalde det.. 

Her hjemme er det helt fint at sige hvad man vil i dette tilfælde.. 

Manden min siger da "skal ud og tømme ryggen". 

Anmeld

17. februar 2015

catja

L&V skriver:

Fordi det er babysprog

Det er i det mindste ikke en assimilation som pølser ! Jo mere jeg tænker over det, synes jeg pøller er ganske anvendeligt .. Det er ikke tvetydigt og pænere end lort, hvis det endeligt er det vi oponerer imod !

Anmeld

17. februar 2015

modesty

catja skriver:

Det er i det mindste ikke en assimilation som pølser ! Jo mere jeg tænker over det, synes jeg pøller er ganske anvendeligt .. Det er ikke tvetydigt og pænere end lort, hvis det endeligt er det vi oponerer imod !

Jeg synes at pøller er helt ekstremt meget grimmere end lort, så det er nok en smagssag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.