Hvor mange maj/ juni mødre har aborteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2014

Meandu

Mami skriver:

Hvis man har set hjertet slå i uge 8 falder risikoen for abort væsentligt (husker ikke lige tallene) 

risikoen falder vist først hvis du har set hjertet slå til NF scanning. Ikke før. For mange mister jo efter uge 8-13. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2014

Mami

Meandu skriver:

risikoen falder vist først hvis du har set hjertet slå til NF scanning. Ikke før. For mange mister jo efter uge 8-13. 

Det passer ikke, har man set et levende foster i uge 8 er risikoen afgørende af alder. 

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/graviditetskalender/graviditetsuge-7/ 

Udtaget fra linket: 

Hvis der kan ses et levende foster i uge 8, er risikoen for tab af fostret de næste 20 uger på 3 %. For mødre under 30 år er tallet under 2 %. For mødre over 40 år er tallet mellem 5-10 %.

Anmeld

1. december 2014

Linkaa

Jeg pletbløder stadig af og til, men har besluttet mig for bare at forsøge stille og roligt igen... Ville så gerne have en positiv test i julegave

Held og lykke til jer andre

Anmeld

1. december 2014

Meandu

Har i smerter i underlivet? Det har jeg haft lige siden udskrabningen. Og det er snart 4 uger siden. 

Anmeld

1. december 2014

Købmagerkonen

Meandu skriver:

Har i smerter i underlivet? Det har jeg haft lige siden udskrabningen. Og det er snart 4 uger siden. 

Jeg fik en udskrabning for en uge siden og jeg har ikke længere ondt. Det kunne være du skulle et smut forbi din læge?

Anmeld

1. december 2014

Meandu

FruOlsen skriver:

Jeg fik en udskrabning for en uge siden og jeg har ikke længere ondt. Det kunne være du skulle et smut forbi din læge?

Det tror jeg at jeg skal. For har haft mange smerter Idag. Og har blødt igår i en time. Og så gik det over igen. Det er så mærkeligt. 

Anmeld

3. december 2014

Meandu

Meandu skriver:

Det tror jeg at jeg skal. For har haft mange smerter Idag. Og har blødt igår i en time. Og så gik det over igen. Det er så mærkeligt. 

Jeg skat til endnu en udskrabning øv. Hvad siger i til at vi opretter en gr. På fb for os som har mistet, så kan vi følges, dele frustrationer, nervøsitet og hvad der ellers måtte være i næste graviditet. 

Anmeld

4. december 2014

Linkaa

Meandu skriver:

Jeg skat til endnu en udskrabning øv. Hvad siger i til at vi opretter en gr. På fb for os som har mistet, så kan vi følges, dele frustrationer, nervøsitet og hvad der ellers måtte være i næste graviditet. 

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide... 

Meldte mig ud af en terminageuppe straks jeg fandt ud af at spunken var død...  Og kunne godt bruge en gruppe for det modsatte.

Har i de sidste par dage blødt sådan lidt gammeltagtigt brunligt blod med klumper - gad vide om det er sårskorpen eller ny menstruation? 

Har ondt i maven i dag ligesom mens, men måske det er noget andet?

Anmeld

4. december 2014

Meandu

Linkaa skriver:

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide... 

Meldte mig ud af en terminageuppe straks jeg fandt ud af at spunken var død...  Og kunne godt bruge en gruppe for det modsatte.

Har i de sidste par dage blødt sådan lidt gammeltagtigt brunligt blod med klumper - gad vide om det er sårskorpen eller ny menstruation? 

Har ondt i maven i dag ligesom mens, men måske det er noget andet?

Har jeg nemlig også. Havde ikke brug for at følge de andre. Årh sådan startede det også ved mig. Har du snakket med lægen? Hvad med din hcg? Jeg fik at vide at hvis der kom klumper med ud så var det fordi at der stadig sad Graviditetsvæv tilbage. 

Anmeld

4. december 2014

Linkaa

Meandu skriver:

Har jeg nemlig også. Havde ikke brug for at følge de andre. Årh sådan startede det også ved mig. Har du snakket med lægen? Hvad med din hcg? Jeg fik at vide at hvis der kom klumper med ud så var det fordi at der stadig sad Graviditetsvæv tilbage. 

Nej har egentlig haft det godt indtil i går og i dag... Nu får jeg nogle jag i maven og blødningerne svinger... 

Må hellere ringe i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.