Hvor mange maj/ juni mødre har aborteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.559 visninger
76 svar
7 synes godt om
11. november 2014

Meandu

Jeg har desværre aborteret. Havde termin den 12.05. Er der andre der har aborteret? Og hvordan har i det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2014

Flødebollen

Meandu skriver:

Jeg har desværre aborteret. Havde termin den 12.05. Er der andre der har aborteret? Og hvordan har i det? 

Mistede 6+0

havde termin 5/6-14.. Det er 5 uger siden på torsdag. Jeg har det ok igen - bortset fra at Pampers stadig sender mig ugemails med Info om fostret (har afmeldt, men de har åbenbart flere ugers behandlingstid)

hvornår mistede du?

Anmeld

12. november 2014

Meandu

Flødebollen skriver:

Mistede 6+0

havde termin 5/6-14.. Det er 5 uger siden på torsdag. Jeg har det ok igen - bortset fra at Pampers stadig sender mig ugemails med Info om fostret (har afmeldt, men de har åbenbart flere ugers behandlingstid)

hvornår mistede du?

Jeg var i uge 12. Opdagede det til nakkefoldscanning. Det var hårdt. Det er en uge siden. Har det ok. Er i så begyndt at prøve igen? 

Anmeld

12. november 2014

Flødebollen

Meandu skriver:

Jeg var i uge 12. Opdagede det til nakkefoldscanning. Det var hårdt. Det er en uge siden. Har det ok. Er i så begyndt at prøve igen? 

Ja, det er vi.. 

Åh, kunne forestille mig, hvor hårdt det måtte være at opdage så sent (ja! tidspunktet er vel irrelevant) 

håber, du er på vej ovenpå igen 

Anmeld

12. november 2014

PB2013

Først etDet er hårdt at miste.. Jeg havde ikk termin i maj/juni, men ville lige skrive da vi i januar var til nf og fandt ud af at den lille var gået til.. Det er hårdt, og ventetiden er lang til den næste positive test vil ikk lyve.. Det samme er tiden indtil nf, men nu er jeg 17+6.. Desværre skulle vi igennem 2 aborter inden ham her, men begynder at tro på det nu.. 

Som min jordmoder sagde så mister man lidt af "naiviteten" omkring graviditet, men det kan lykkes og man bliver glad igen.. 

Håber I snart står med en positiv test.. 

Anmeld

13. november 2014

The wish

Hej. Jeg aborterede i torsdag.  Plet bløder stadig.  Og har meget ondt i lænden de her dage, er det noget i har prøvet?  

Derudover havde vi bestilt en rejse og vi sku ha været afsted i mandags, men vi blev frarådet at tage afsted fordi de mistænkte den at være uden for livmoderen.  Var til første scanning i uge 8 og der ku hun ik se tegn på graviditet. . Begyndte at bløde samme aften og med smerter. Det var hårdt. 

er meget i tvivl om vi ska vente med at prøve indtil næste mens, eller vi bare ska prøve når jeg stopper med at bløde. Nu hvor de havde mistanke om at den sad uden for livmoderen.

har i nogle erfaringer med det? 

Anmeld

13. november 2014

PB2013

AI skriver:

Hej. Jeg aborterede i torsdag.  Plet bløder stadig.  Og har meget ondt i lænden de her dage, er det noget i har prøvet?  

Derudover havde vi bestilt en rejse og vi sku ha været afsted i mandags, men vi blev frarådet at tage afsted fordi de mistænkte den at være uden for livmoderen.  Var til første scanning i uge 8 og der ku hun ik se tegn på graviditet. . Begyndte at bløde samme aften og med smerter. Det var hårdt. 

er meget i tvivl om vi ska vente med at prøve indtil næste mens, eller vi bare ska prøve når jeg stopper med at bløde. Nu hvor de havde mistanke om at den sad uden for livmoderen.

har i nogle erfaringer med det? 

I må gerne gå i gang med det samme igen. Man skal dog være opmærksom på at hcg kan blive i kroppen i noget tid efter, jeg testede positiv 1 mdr efter min første abort. Tilgengæld siger lægerne, at man ofte er mere fertil i de(n) første cyklus efter en abort.
Men psyken skal også være klar, men rent fysisk er der ikke noget der holder jer fra at prøve igen.

Anmeld

13. november 2014

The wish

PB2013 skriver:

I må gerne gå i gang med det samme igen. Man skal dog være opmærksom på at hcg kan blive i kroppen i noget tid efter, jeg testede positiv 1 mdr efter min første abort. Tilgengæld siger lægerne, at man ofte er mere fertil i de(n) første cyklus efter en abort.
Men psyken skal også være klar, men rent fysisk er der ikke noget der holder jer fra at prøve igen.

Testede du positiv fordi du blev gravid eller pga hcg stadig var i blodet.  Hva hvis mut hcg tal falder til 0 , så er det vel helt ude af kroppen, ikke?

Anmeld

13. november 2014

PB2013

AI skriver:

Testede du positiv fordi du blev gravid eller pga hcg stadig var i blodet.  Hva hvis mut hcg tal falder til 0 , så er det vel helt ude af kroppen, ikke?

Efter den første abort var det fordi mit hcg stadig var i blodet, mens jeg efter min nr 2 abort fik taget blodprøver, og der faldt hcg til 5 på under 1 uge, og blev så gravid med det samme og er nu 18+0.

Anmeld

13. november 2014

The wish

PB2013 skriver:

Efter den første abort var det fordi mit hcg stadig var i blodet, mens jeg efter min nr 2 abort fik taget blodprøver, og der faldt hcg til 5 på under 1 uge, og blev så gravid med det samme og er nu 18+0.

Ok hvor dejligt at det lykkedes  

det bare fordi at de mistænkte det for være ude for livmoderen at jeg ikke ved om man må prøve igen med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.