Hej alle
Så er det "dagen derpå"! Jeg var helt slået ud i forgårs, efter den triste nyhed til NF
Græd skiftevis det meste af onsdagen, og var vågen i over en time natten til i går, hvor jeg også græd igen. Gennem størstedelen af første trimester, har jeg sovet elendigt... Været vågen om natten med dårlige tanker osv. Jeg ved nu hvorfor
I går kom jeg ind på Hillerød til min tid kl 9.30, fastende siden 19 aftenen før, og håbede på at det hele bare ville tage nogle timer. Men.... efter undersøgelse og udfyldning af formularer, fik jeg først besked om, at jeg ikke kunne få udskrabning før tidligst dagen efter, måske først næste uge
Så fik jeg besked om, at jeg alligevel kunne på en planlagt til middag, som derefter blev lavet om til akutlisten alligevel
Jeg satte mig ind og ventede på min journal, hvorefter jeg blev sendt til anæstesilægen til samtale og udfyldelse af flere papirer.
Efter anæstesilægen, kom jeg på på gynækologisk sengeafsnit, hvor jeg fik en seng. Her var klokken 12, og de kunne ikke sige noget om hvornår jeg kunne komme til. Jeg måtte hverken drikke eller spise selvfølgelig, så kæresten gik ned og spiste i kiosken. Jeg fik købt et par blade som underholdning, og så satte vi os til at vente...
Der var mandefald og en masse akutte ting, så da klokken var 16.30 fik jeg besked om, at der nok kun gik en time. Fik nogle stikpiller til at modne livmoderhalsen,og klædte om til hospitalstøj.
De piller fik gang i "menssmerter" og jeg glædede mig til at komme ned på OP. Men... der kom lige et kejsersnit i vejen
Først kl. 18.20 blev jeg hentet af portøren, og endelig skete der noget... Jeg kom på OP og de gjorde mig klar. De måtte dog opgive at give mig venflon i hånden, da jeg var for dehydreret, så fik en i armen i stedet. De var alle virkelig søde, og havde dårlig samvittighed over min lange ventetid. Men endelig fik jeg lov at sove
Da de vækkede mig, have jeg sovet skønt, og ville gerne have fortsat
Jeg kan ikke huske særlig meget fra de første fem minutter, andet end jeg takkede dem alle for hjælpen... Og så kom jeg på opvågning, drak 2 glas saft og fik et par panodiler.
Da jeg kom op på sengeafsnittet, fik jeg endelig mad! Efter 25 timers faste - det var skønt
Jeg fik tjekket blodtryk, temperatur og fik tisset. Det blødte lidt igennem, men ikke for meget. Havde lidt ondt, men ikke mere end lidt slemme menssmerter. Og endelig, "kun" 12 1/2 time efter kunne jeg køre hjem. Dødtræt og udmattet...
I nat har jeg sovet ordentligt, for første gang i over en måned... Det er virkelig en lettelse - jeg ved hvorfor jeg har sovet dårligt, og glæder mig nu til at alle symptomer er nok er væk om en til to uger...
Selvom det er rigtig svært at forstå, og jeg stadig ikke kan tro jeg er en af dem der har haft en MA, så er jeg lettet og vil bare gerne videre med mit liv.
Jeg har lidt svært ved at overskue andre end mig selv i dag, så det er nok klogt af kæresten at køre ned og arbejde på vores gård. Lige nu synes jeg bare jeg vil være mig selv.
Havde bare brug for at komme ud med det