Min kæreste er nærig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2014

esiuol22

Hvis der var brugt lidt anden overskrift, kunne du jo have vist ham tråden  eller spøger hvad han giver husholdersken i løn når du flytter ind det han betaler til hans leglighed bliver en opsparing det gør den halvdel han vil have du betaler også så syntes ikke det er rimeligt han lige får sådan en sikkerhed i at i begge betaler hans opsparing, hvor du ikke er sikret, hvis i ikke bliver sammen for evigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2014

modesty

Men han tjener jo meget mere end mig, så jeg synes ikke det er logisk, at jeg skal betale lige så meget som ham i de faste udgifter? 

Særligt ikke når jeg skal på barselsdagpenge.

Min mand tjener meget mere end mig, og vi deler alle faste udgifter 50/50 (han køber dog oftest ind og betaler derfor mere til madbudgettet). Sådan var det også da jeg var på barsel. Til gengæld er det næsten altid ham der giver hvis vi skal ud at spise, han betaler også det meste når vi skal ud at rejse o.s.v.

Jeg synes at det er fint at man hver især sørger for at have økonomi til at betale sin del af de faste udgifter, men jeg synes helt klart at den der tjener mest bør sørge for at forsøde tilværelsen lidt ind imellem - for begge parter.

Og jeg ville også mene at det var helt fair hvis han stod for størstedelen af start-udgifter til baby. I hvert fald som et minimum halvdelen.

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Min mand tjener meget mere end mig, og vi deler alle faste udgifter 50/50 (han køber dog oftest ind og betaler derfor mere til madbudgettet). Sådan var det også da jeg var på barsel. Til gengæld er det næsten altid ham der giver hvis vi skal ud at spise, han betaler også det meste når vi skal ud at rejse o.s.v.

Jeg synes at det er fint at man hver især sørger for at have økonomi til at betale sin del af de faste udgifter, men jeg synes helt klart at den der tjener mest bør sørge for at forsøde tilværelsen lidt ind imellem - for begge parter.

Og jeg ville også mene at det var helt fair hvis han stod for størstedelen af start-udgifter til baby. I hvert fald som et minimum halvdelen.

Ja, det kan jeg også godt se, og jeg må også respektere at han ikke vil have fælles økonomi. 

Men nu har jeg gjort det, at jeg har skrevet ned, at han får to valgmuligheder: 

1: Vi betaler halvdelen af fælles udgifter, og så betaler han den generelle husholdning, herunder mad, bleer, shampoo, toiletpapir osv.

2: Han tjener X % mere end mig, og må derfor betale X % mere til vores budget end mig.

Begrundelsen er, at jeg også vil have mulighed for at kunne spare nogle penge op til at købe en fælles lejlighed for, for jeg synes det er helt skævt at jeg skal leje mig ind i noget han ejer.

desuden går jeg ned i indkomst fordi jeg skal på barsel, og jeg vil også have mulighed for at købe et par sko eller tage ud med mine veninder, og ikke skulle vende og dreje hver 25øre. 

Vi er en familie, og vi må finde en løsning der fungerer for alle. 

Han har trods alt valgt at flytte sammen med mig og få et barn, selv om han vidste at jeg ikke stiger i indkomst før om 2,5 år.

Anmeld

19. september 2014

Nystart

Snakkede i om økonomi inden i fik barn og evt flyttede sammen?

Hvad var hans indstilling der?

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Snakkede i om økonomi inden i fik barn og evt flyttede sammen?

Hvad var hans indstilling der?

Hans indstilling har hele tiden været, at han ville betale mere når han flyttede helt ind og ikke havde udgiften til egen lejlighed.

Men nu hvor det er kommet tæt på så har han nemt og elegant glemt alt om sine tidligere ord.

Anmeld

19. september 2014

Sissel

Sikke da en båtnakke..

Men omvendt, hvis han ikke er opmærksom på uligheden i det, og du ikke fortæller ham om det, kan man næppe bebrejde ham. Økonomi er jo individuelt. Meget forskelligt fra person til person hvordan man ser på det. Sådan som jeg ser det, går han meget op i at det er hans penge, fordi han har taget en lang uddannelse. Men din uddannelse, blir jo netop udskudt, fordi du skal gå på barsel med jeres fælles barn.

Jeg synes det er fair at hvis han eksempelvis tjener dobbelt så meget som dig, betaler han dobbelt så meget som dig. Så deler i alt op i tre og han betaler 2/3 og du resten. Så kan han jo fortsat have flere lommepenge end dig (som han åbenbart mener han "fortjener") og I kan have desperate konti, så det ikke er fællesøkonomi.. 

Men det lugter sgu lidt.. Han lyder ret egoistisk.. 

Anmeld

19. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her tjener kæresten også over det dobbelte af mig, men vi har ik fælles økonomi. 

Vi har en fælles konto hvor vi betaler ind til hus, biler og forsikringer fra. Han betaler 1000 kr mere ind end mig.

Vi har feks ik en madkonto, men skiftes stort set til at handle ind. Her er det nok mig der betaler mest pr mdr.

Gaver til familien betaler vi hver især, fra vores egne kontoer, da gavebeløb er forskellige i vores familie.

Udover det betaler vi selv for vores fagforeninger osv.

hvis vi ska ud og spise og i biografen, betaler vi hver vores del. Sådan har det altid været og er ik noget vi tænker over. .

Med hensyn til indkøb af baby ting, syntes jeg det er rimeligt at han betaler halvdelen! Vh stine

Anmeld

19. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Hans indstilling har hele tiden været, at han ville betale mere når han flyttede helt ind og ikke havde udgiften til egen lejlighed.

Men nu hvor det er kommet tæt på så har han nemt og elegant glemt alt om sine tidligere ord.

Ja det er sku ikke i orden.. jeg havde sat foden i og minde ham om jeres aftale, og påpeget at det var en klar aftale, hvis/når i flyttede sammen....

Han virker som typen der skal sætte hårdt ind for for ellers bliver han blot ved

Anmeld

19. september 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Men han tjener jo meget mere end mig, så jeg synes ikke det er logisk, at jeg skal betale lige så meget som ham i de faste udgifter? 

Særligt ikke når jeg skal på barselsdagpenge.

Det forstår jeg heller ikke. Det er jo jeres fælles barn og en fælles investering, at du går hjemme på barsel.

Jeg havde ikke fælles økonomi med in eks. Vi deltes om udgifterne, og fik stort set det samme udbetalt. Men I kan jo ende med at stå i en situation, hvor dine og din kærestes muligheder for f.eks. at købe hus ikke stemmer overens. 

Jeg synes du skal snakke med ham om det. Om ikke andet så skal han næsten bidrage med lidt ekstra mens du er på barselsdagpenge. 

Vh. Louise 

Anmeld

19. september 2014

(august)

Ved ikke om det står et sted, men vi har gjort det at vi betaler procentvis af hvad vi tjener. F.eks 2/3 af udgifterne til min mand da han står for 2/3 af den samlede indkomst også jeg 1/3. På den måde havde vi nogenlunde procentvise samme mængde "lommepenge" tilbage. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.