Min kæreste er nærig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2014

CaWi

Anonym skriver:

Men så har I jo heller ikke en skarp opdeling, i og med at du så får penge til et par bukser f.eks.

Det har jeg aldrig fået. Aldrig. 

Jeg har tværtimod givet ham tøj, parfumer, bøger og jeg ved ikke hvad.. 

Føler virkelig ikke vi er ligeværdige, måske fordi han netop altid taler om at han tjener så godt og kan spare en masse op.

Har han bedt om tingene,  eller har du bare købt dem som gaver til ham?

Ved du hvad han sparer op til?  Nu du siger han ikke bruger nogle af sine penge?

Hvis det er til et hus til jer alle tre, en større bil eller lign, så er det vel fair nok?

Om ikke andet,  så må du fortælle ham din frustration,  og forklare at det kræver en løsning. Løsningen behøver ikke at være fælles økonomi,  men i det mindste at i begge føler jer retfærdigt behandlet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2014

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Her har vi fælles økonomi, men man kan jo sagtens have hver sin også, hvor man betaler 50% af udgifterne...

Det med babyudstyret er heller IKKE okay...Det er OGSÅ hans barn!

Hvordan du kan få ham til at se lyset, ved jeg desværre ikke, men vil give dig et kram, for det er ikke sjovt, når man ikke er enig om økonomien..

Tak - Nej, det er bestemt ikke sjovt! Øv altså. 

Mit tidligere forhold var helt modsat.. Der var alt vores. Her er der en skarp opdeling i alt.

jeg er så også den første kæreste han bor sammen med.. Måske det hænger lidt sammen.

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Har han bedt om tingene,  eller har du bare købt dem som gaver til ham?

Ved du hvad han sparer op til?  Nu du siger han ikke bruger nogle af sine penge?

Hvis det er til et hus til jer alle tre, en større bil eller lign, så er det vel fair nok?

Om ikke andet,  så må du fortælle ham din frustration,  og forklare at det kræver en løsning. Løsningen behøver ikke at være fælles økonomi,  men i det mindste at i begge føler jer retfærdigt behandlet. 

Jeg har købt tingene som gaver.. Når han har set noget som han kunne tænke sig, eller jeg har set en bog som ville være noget for ham.. Og han bliver jo rigtig glad hver gang, og det gør mig glad!

Han sparer op til en større lejlighed.. Som han køber vel og mærke, og jeg kan så få lov til at leje mig ind.

Det bliver ikke os der ejer den.

jeg har tænkt mig at tage snakken med ham i aften, og simpelthen kræve at vi lægger et budget for hvordan økonomien skal se ud fra 1 oktober. Ellers tror jeg, at jeg bliver idiot med tiden. 

Det dræner vores forhold i mine øjne. Han bemærker det slet ikke.

Anmeld

19. september 2014

SandraXOXO

Hvad med at skrive alt ned. 

Husleje 5000. Mad 5000. El, vand, varme 1500. Lommepenge 2000 hver. Div til baby 1000. Buffer opsparing til fælles uforudsete udgifter 1000. Og så betaler i halvdelen hver, og det i har tilovers er jeres eget? Og i og med at lommepenge til jer hver er med i budgettet så har i altid penge hver især og den ene er ikke nødt til at gå i grimt tøj mens den anden sagtens kan købe nyt og komme til frisør. :-) Det må han da kunne se. Han vil vel også gerne ha du skal være glad. 

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Hvad med at skrive alt ned. 

Husleje 5000. Mad 5000. El, vand, varme 1500. Lommepenge 2000 hver. Div til baby 1000. Buffer opsparing til fælles uforudsete udgifter 1000. Og så betaler i halvdelen hver, og det i har tilovers er jeres eget? Og i og med at lommepenge til jer hver er med i budgettet så har i altid penge hver især og den ene er ikke nødt til at gå i grimt tøj mens den anden sagtens kan købe nyt og komme til frisør. :-) Det må han da kunne se. Han vil vel også gerne ha du skal være glad. 

Det var da en virkelig god idé at gøre det sådan

Anmeld

19. september 2014

Skouboe

Herhjemme er jeg økonomichef (det får man ud af at gifte sig med en økonom.... ). Vi har hver vores lønkonto, fælles budgetkonto og en række andre konti. Hver måned overfører jeg penge til madkonto, bilopsparing (værksted, nye dæk osv.) og ungernes konto (til tøj, sko osv.).

Derefter efterlader jeg det samme beløb på hver vores konti som lommepenge (manden får så mere end mig, fordi han også tanker bilen) og overfører resten til vores fælles opsparing.

Lommepengene kan vi bruge på hvad vi vil, skal der tages penge til opsparingen skal vi være enige.

Min mand har knap 10.000 mere udbetalt end mig om måneden og betaler tilsvarende mere til budgettet. Ikke at det ville betyde noget alligevel, da alle penge alligevel bliver omfordelt, så vi har det samme i lommepenge hver måned.

Anmeld

19. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Men han tjener jo meget mere end mig, så jeg synes ikke det er logisk, at jeg skal betale lige så meget som ham i de faste udgifter? 

Særligt ikke når jeg skal på barselsdagpenge.

Jeg synes det vil være fair hvis i dele om at dække det du mister på at det er dig der går på barselsdagpenge..

mister du evt 2000 kr, så synes jeg det er fair han giver det halve til dig... 

Anmeld

19. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg har købt tingene som gaver.. Når han har set noget som han kunne tænke sig, eller jeg har set en bog som ville være noget for ham.. Og han bliver jo rigtig glad hver gang, og det gør mig glad!

Han sparer op til en større lejlighed.. Som han køber vel og mærke, og jeg kan så få lov til at leje mig ind.

Det bliver ikke os der ejer den.

jeg har tænkt mig at tage snakken med ham i aften, og simpelthen kræve at vi lægger et budget for hvordan økonomien skal se ud fra 1 oktober. Ellers tror jeg, at jeg bliver idiot med tiden. 

Det dræner vores forhold i mine øjne. Han bemærker det slet ikke.

Det er klart, at han ikke synes, det er et problem.

Han har fx. ikke investeret i at købe babyudstyr...

Anmeld

19. september 2014

Misscbn

Anonym skriver:

Jeg har brug for, at få lidt friske øjne på sagen omkring min kærestes og min økonomi. 

Vi har været kærester i et års tid og venter vores første barn her om 2 måneder. 

Min kæreste tjener godt. Rigtig godt. Han har 37.000 udbetalt hver måned, og jeg har 12.500 udbetalt hver måned. 

Alt i alt har vi forudsætningerne for at have en god og sund økonomi.

Han flytter først officielt ind til mig d. 1, men har siden januar faktisk boet der vel og mærke uden at betale husleje, da hans lejlighed har stået til salg og han derfor har haft realkreditlånet at betale. 

Jeg har derfor betalt husleje, el, vand, varme, internet, nyanskaffelserne til vores barn, dagligdagsting osv. Han har dog betalt halvdelen af barnevognen.

Nu skal jeg på barselsdagpenge, og går derfor ned i løn, og min økonomi er drænet. Kassen er tom.

Jeg havde en forestilling om, at når man bliver en familie, så er man et hold, og så ryger pengene i en fælles kasse, men min kæreste er imod at få fælles økonomi. 

Han er simpelthen bange for at jeg vil tage hans penge, men er det ikke netop det han gør ved mig? 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Han har det jo som blommen i et æg, og jeg har nærmest kun 500 kr. Til overs hver måned.

hvad pokker skal jeg gøre? 

Synes simpelthen ikke det er i orden, at han malker mig på den måde når det er HAM der tjener pengene.

Jeg har aldrig fået en gave af ham, udover en parfume til jul, og han inviterer aldrig på middag eller lign., men skal bilen have nye bremser, så betaler han glædeligt! 

Jeg er virkelig ked af det her, og han mener ikke det er et problem

Altså jeg tjener en smule mere end min kæreste

Vi flytter sammen 1 nov. jeg har et barn og han har ikke nogen endnu

Vores økonomi bliver at vi betaler 50/50 af alt på en fælles budget konto, så vi begge betaler lige meget og så lægger vi et fælles beløb til mad om måneden og resten er så til lommepenge.

Han har selv sagt at når vi flytter sammen er vi fælles om alt også selvom det er MIN søns børnehave og MIT billån. så det er super godt 

Anmeld

19. september 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg har brug for, at få lidt friske øjne på sagen omkring min kærestes og min økonomi. 

Vi har været kærester i et års tid og venter vores første barn her om 2 måneder. 

Min kæreste tjener godt. Rigtig godt. Han har 37.000 udbetalt hver måned, og jeg har 12.500 udbetalt hver måned. 

Alt i alt har vi forudsætningerne for at have en god og sund økonomi.

Han flytter først officielt ind til mig d. 1, men har siden januar faktisk boet der vel og mærke uden at betale husleje, da hans lejlighed har stået til salg og han derfor har haft realkreditlånet at betale. 

Jeg har derfor betalt husleje, el, vand, varme, internet, nyanskaffelserne til vores barn, dagligdagsting osv. Han har dog betalt halvdelen af barnevognen.

Nu skal jeg på barselsdagpenge, og går derfor ned i løn, og min økonomi er drænet. Kassen er tom.

Jeg havde en forestilling om, at når man bliver en familie, så er man et hold, og så ryger pengene i en fælles kasse, men min kæreste er imod at få fælles økonomi. 

Han er simpelthen bange for at jeg vil tage hans penge, men er det ikke netop det han gør ved mig? 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Han har det jo som blommen i et æg, og jeg har nærmest kun 500 kr. Til overs hver måned.

hvad pokker skal jeg gøre? 

Synes simpelthen ikke det er i orden, at han malker mig på den måde når det er HAM der tjener pengene.

Jeg har aldrig fået en gave af ham, udover en parfume til jul, og han inviterer aldrig på middag eller lign., men skal bilen have nye bremser, så betaler han glædeligt! 

Jeg er virkelig ked af det her, og han mener ikke det er et problem

Jeg synes din kæreste er rigtig tarvelig! Han burde betale i hvert tilfælde halvdelen af udstyret til jeres FÆLLES barn. Man kan selvfølgelig ikke pålægge ham at indgå fælles økonomi, men i min verden er det ikke fair, hvis alle de faste udgifter skal deles 50/50, når han tjene så meget mere end dig, og kan spare op og spare op, og så sidder du med sølle 500 tilbage til lommepenge til dig selv. Lur mig om det ikke også bliver dig, der kommer til at stå for tøj osv til den lille.

Ville snakke seriøst med ham. Ville fortælle ham at du synes det bliver meget skævt jeres forhold i og med han skal have så meget mere end dig. Hvis kan så gav en lille middag eller lidt tøj til dig en gang imellem, så var det måske en anden sag. 

Min mand har 25.000 udbetalt om måneden og jeg har 5400 kr. (su). Her har vi fælles økonomi og havde vi ikke det, havde jeg ingen penge overhovedet tilbage efter de faste udgifter. I min verden er penge også noget man er fælles om når man stifter familie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.