Min kæreste er nærig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2014

female

Morjanne76 skriver:

men female tjener du en del mindre end din mand?  som ts.

Nej, det gør jeg ikke. Jeg har derimod på et tidspunkt haft en betydelig højere indkomst end min mand. I den periode betalte jeg efter eget forslag flere udgifter end ham. Jeg havde dog samtidig et langt større "lommepengebeløb" end ham. 

Ovenstående ændrer dog ikke ved, at jeg aldrig ville bede om min mands penge ved at anmode om fælles økonomi. Og jeg ville også have følt det var mærkeligt, hvis han havde gjort det i den periode, hvor min indtægt langt oversteg hans. 

Men selvfølgelig bør forventninger til økonomi være afstemt, inden man flytter sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Min fornemmelse er også, at jeg kommer til at stå for tøjindkøb m.m. Til vores barn, selv om jeg går ned i indtægt. 

Men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge som argument, når han siger at det jo er ham der har taget en lang uddannelse og ham der tjener pengene. For han har jo ret. 

Det er hans penge. Men det er vores familie.

Men selvom det er ham der har taget en lang uddannelse osv. så er man jo et fælleskab når man vælger at stifte familie. Hvad når i skal på sommerferier osv, skal du så også betale halvdelen ? Ej det bliver noget mærkeligt noget. 

Håber han kommer til at forstå dig lidt bedre så i kan hjælpes ad.  

Anmeld

19. september 2014

female

Yurie skriver:

Så du synes det er ok for en kvinde og et barn at leve for 500kr om måneden mens manden har over 10.000 kun til ham selv?. Ville du acceptere det fra din mand? 

Jeg kan se din pointe, hvis man tjener rimeligt tæt på hinanden,  men ikke hvis den ene tjener 37.000 og den anden under 10.000.

Som jeg skrev, synes jeg bestemt, at han skal afholde halvdelen af udgifterne til barnet. Både til udstyr, tøj, institution osv. 

I forhold til rådighedsbeløbet så fremkommer det jo ud fra indtægter i forhold til udgifter. Derfor ville det være en mulighed at se på, om udgifterne kan reduceres.

Når det så er sagt, så sagde min mor altid til mig, at "hvis en mand er nærig med penge er han det også med følelser". Ville ikke orke at være i et forhold, hvor den ene part (i dette tilfælde manden) forsøgte konsekvent at undslå sig fra at betale, eller ikke kunne komme med en gave eller lignende.

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Men selvom det er ham der har taget en lang uddannelse osv. så er man jo et fælleskab når man vælger at stifte familie. Hvad når i skal på sommerferier osv, skal du så også betale halvdelen ? Ej det bliver noget mærkeligt noget. 

Håber han kommer til at forstå dig lidt bedre så i kan hjælpes ad.  

Det er også min tanke, men så kommer vi bare ikke afsted, for det har jeg ikke råd til.

Så må han jo selv rejse. (Som også betyder meget for ham at kunne!)

Anmeld

19. september 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Det er også min tanke, men så kommer vi bare ikke afsted, for det har jeg ikke råd til.

Så må han jo selv rejse. (Som også betyder meget for ham at kunne!)

Ja så man han rejse alene. Du skal bare sørge for at sætter jer sådan at du kan klare det økonomisk, så du også kan forkæle dig selv engang imellem. Bliver da også umuligt at købe hus osv. Mon ikke en dag han kan se det er lidt skævt. 

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

female skriver:

Som jeg skrev, synes jeg bestemt, at han skal afholde halvdelen af udgifterne til barnet. Både til udstyr, tøj, institution osv. 

I forhold til rådighedsbeløbet så fremkommer det jo ud fra indtægter i forhold til udgifter. Derfor ville det være en mulighed at se på, om udgifterne kan reduceres.

Når det så er sagt, så sagde min mor altid til mig, at "hvis en mand er nærig med penge er han det også med følelser". Ville ikke orke at være i et forhold, hvor den ene part (i dette tilfælde manden) forsøgte konsekvent at undslå sig fra at betale, eller ikke kunne komme med en gave eller lignende.

Min mor har sagt præcis det samme, men nu er situationen jo den at vi venter et barn og der skal findes en løsning.

jeg vil ihvertfald ikke leve sådan her længere. Jeg synes ikke det er fair. 

Når han ikke vil have fælles økonomi, så må jeg respektere det.

Men så kan jeg jo blive nødt til at sige, at jeg ikke har råd til at bo sammen med ham, for jeg vil simpelthen skulle leve på en sten.

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Ja så man han rejse alene. Du skal bare sørge for at sætter jer sådan at du kan klare det økonomisk, så du også kan forkæle dig selv engang imellem. Bliver da også umuligt at købe hus osv. Mon ikke en dag han kan se det er lidt skævt. 

Det kan han jo nok først den dag jeg er færdiguddannet og har flere penge mellem hænderne end jeg har nu.

Tror også det handler om, at jeg har brug for, at han viser at han ser os tre som en familie.

Økonomisk kan det jo bedre svare sig for mig at være alene, men det har jeg bestemt heller ikke lyst til at være.

Anmeld

19. september 2014

esiuol22

Nu har jeg ikke lige læst alle svar, men jeg ville da prøve at foreslå  han at gik på barsel, så du kunne komme ud og tjene penge, når nu du betaler det meste  Mund ikke sådan et forslag, med den begrundelse kunne åbne hans øjne for den skæve fordeling og det at den ene går ned i indkomst burde den anden også supplere halvdelen af, for at det skal være helt lige, det er jo begges barn

Eksempel hvis du går fra en indtægt på 10000kr om måneden til 5000kr om måneden på barsel, må han da lige hoste op med 2500kr så halvdelen at det du taber ved at passe også hans barn. plus alt andet også bliver lige fordelt

Anmeld

19. september 2014

LilleLene

Min mand tjener også pengene, og mig der sidder stramt i det hver måned, vi har heller ikke fælles

men vi betaler den samme procentdel i forhold til vores løn, så hvis jeg fik 6000 udb. og han fik 12000, så betaler han også 50% mere end mig, giver det mening ?

sådan kan man jo gøre det

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Min mand tjener også pengene, og mig der sidder stramt i det hver måned, vi har heller ikke fælles

men vi betaler den samme procentdel i forhold til vores løn, så hvis jeg fik 6000 udb. og han fik 12000, så betaler han også 50% mere end mig, giver det mening ?

sådan kan man jo gøre det

Det var også en rigtig god idé!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.