saraholsen1 skriver:
Hej alle herinde,
Jeg er en pige på 18 år, som til daglig går på STX sidste år. Jeg fandt i torsdags ud af, at jeg er 19 uger henne i min graviditet. Det var en rigtig ubehagelig oplevelse for mig og en lidt af en øv nyhed at få at vide, da jeg ikke føler jeg er klar overhovedet, men samtidig kan jeg bare heller ikke lade være med at tvivle og være bange....
Jeg får et opkald fra etisk råd her en af dagene med en afgørelse, om jeg kan få den abort. Jeg er ulykkelig og tankerne flyver rundt i hovedet på mig konstant- tænk hvis jeg skulle fortryde? gør det ondt at føde det? er det mon det rigtige at gøre? ER JEG EGOISTISK??? Ja... alle tanker flyver rundt :-(
Hilsen en fortvivlet.
Kæreste du,
Det er enormt hårdt og krævende at blive mor, men det er den største og mest vidunderlige gave her i livet. Barnet er jo stort når du er 19 uger henne, et dejligt lille levende barn, din søn eller datter, som du vil komme til at elske over alt på jorden. Vel er det svært og hårdt, der er der meget her i livet der er.
Fik på et tidspunkt selv en abort i 7. uge, da jeg lider af alvorlige opkastninger, med væske, vitaminmangel og meget andet til følge. Psykisk gik jeg fuldstændig ned bagefter, ønskede bare at dø. Det er ikke bare lige noget man gør, det får store konsekvenser for mange. For dit vedkommende tænker jeg, at når det er et så stort barn, vil du få men af det resten af livet. Fød dit elskede barn kære du, det vil du aldrig fortryde, men fjerne det, er jeg overbevist om at du vil fortryde. Har du mon nogen der kan støtte, og hjælpe dig med barnet når det er født? Hvad med forældre bedsteforældre eller andre. Hvis ikke er jeg overbevist om, at du nemt vil kunne finde en reservebedste, som kan hjælpe og støtte dig, samt mødre grupper. Barnet kan jo komme i dagpleje når du er i skole. Er overbevist om at du fint kan klare det. Ønsker dig alt det bedste, og håber virkelig at du beholder dit barn, det vil du aldrig fortryde. Smerter ved fødsel kan nok ikke helt undgås, men du kan evt. blive bedøvet fra bryst og ned, det kender jeg en der blev, men smerten er glemt i det øjeblik du holder din søn eller datter i armene.
De kærligste hilsner, og masser af lys og kærlighed til dig,
Anette