saraholsen1 skriver:
Til alle:
Nej, jeg er på ingen måde klar. Jeg er igang med 3.g, som jeg har kæmpet for at gennemføre i mange år. Jeg har ikke fortalt hverken min mor eller far det, da jeg ikke har et så følelsmæssigtbånd til dem. Min mor, som jeg bor hos, ryger frem og tilbage fra sygehus og døjer pt. med en dyb depression, hvilket påvirker mig meget.
At jeg var 19 uger henne, kom som et chok for mig. Jeg har INTET kunne mærke og har ikke haft symptomer på det, andet end at min menstruation er udeblevet.
Hej du!
Jeg er en pige på 19, som kender til den følelse du står med. For ikke så lang tid siden fik jeg at vide at jeg var gravid.. i 26 uge (jeg er også lettere overvægtig så det har ikke været synligt før nu)! Den eneste grund til at jeg opdagede det var fordi barnet begyndte at sparke, og det kunne jeg ikke helt få til at hænge sammen med nogen 'sygdom', så jeg tog til lægen og det stod klart. Jeg fortalte det til min mor og mormor, som var meget opbakkende og positive - det var resten af min familie også - jeg er meget heldig, men jeg er også en fornuftig pige, og er ikke i tvivl om at det spiller ind.
Husk at man som ung mor får meget økonomisk, praktisk og følelsesmæssig hjælp fra systemet - både kommunen, familieambulatoriet, mødrehjælpen, sundhedsplejersken osv.
Du skriver at du ikke har et så godt følelsesmæssigt bånd til dine forældre, hvilket gør situationen meget svær, da det altså som ung mor er utroligt rart og vigtigt at have et stærkt bagland der vil og kan hjælpe og støtte dig igennem det.
MEN... barnet (for det er et barn nu) er altså allerede 19 uger gammelt, og jeg tror du vil fortryde en så sen abort - hvis ikke bevidst så underbevidst, fordi det altså er et lille menneske nu, og ikke bare et 'problem man lige kan tage sig af', + din hjerne indstiller sig på at være mor nu hvor du er så langt henne.
Jeg tror bare du lige skal vænne dig til tanken om det, for det er ikke nogen sygdom; ja, dit liv vil ændres radikalt, men det er ikke noget du ikke kan klare, eller noget der vil ødelægge dit liv. Få snakket med dine forældre eller de gode kontaktpersoner du ellers måtte have, da det er svært at stå alene med den beslutning - selvom det kun er dig der kan træffe den i sidste ende.
Jeg ønsker dig alt held og lykke med dit valg!