Hjælp hjælp :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.661 visninger
73 svar
191 synes godt om
25. august 2014

saraholsen1

Hej alle herinde,

Jeg er en pige på 18 år, som til daglig går på STX sidste år. Jeg fandt i torsdags ud af, at jeg er 19 uger henne i min graviditet. Det var en rigtig ubehagelig oplevelse for mig og en lidt af en øv nyhed at få at vide, da jeg ikke føler jeg er klar overhovedet, men samtidig kan jeg bare heller ikke lade være med at tvivle og være bange.... 

Jeg får et opkald fra etisk råd her en af dagene med en afgørelse, om jeg kan få den abort. Jeg er ulykkelig og tankerne flyver rundt i hovedet på mig konstant- tænk hvis jeg skulle fortryde? gør det ondt at føde det? er det mon det rigtige at gøre? ER JEG EGOISTISK??? Ja... alle tanker flyver rundt :-( 

Hilsen en fortvivlet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

Louise-Nicki-buddi

saraholsen1 skriver:

Hej alle herinde,

Jeg er en pige på 18 år, som til daglig går på STX sidste år. Jeg fandt i torsdags ud af, at jeg er 19 uger henne i min graviditet. Det var en rigtig ubehagelig oplevelse for mig og en lidt af en øv nyhed at få at vide, da jeg ikke føler jeg er klar overhovedet, men samtidig kan jeg bare heller ikke lade være med at tvivle og være bange.... 

Jeg får et opkald fra etisk råd her en af dagene med en afgørelse, om jeg kan få den abort. Jeg er ulykkelig og tankerne flyver rundt i hovedet på mig konstant- tænk hvis jeg skulle fortryde? gør det ondt at føde det? er det mon det rigtige at gøre? ER JEG EGOISTISK??? Ja... alle tanker flyver rundt :-( 

Hilsen en fortvivlet. 

Jeg syns på ingen måde du er egoistisk !

tværtimod meget fornuftigt , hvis du mener du ikke klar til at blive mor og ikke kan tilbyde din baby det bedste så syns jeg den beslutning er den helt rigtig , 

Anmeld

25. august 2014

LJMNA

Hvis du mener du ikk er klar til mor rollen endnu er det bestemt ikk et egoistisk valg at tag!
I mine øjne ville det være mere egoistisk at få et barn som man ikk er klar til!

Anmeld

25. august 2014

Wik

Jeg kan godt forstå du er i chok, det er også meget sent at få sådan en nyhed. Kan godt forstå du er bange, det ville jeg nok også have været. 

Ja det gør ondt at føde, men det er ikke det primære, det er barnet Hvis du har en god familie og støtte mv. så kan du godt klare det hvis du er nød til det, for lige nu kender du ikke udfaldet af beslutningen fra etisk råd. En abort er et personligt vagt, og dit eget - husk det.

Min læge sagde til mig, at hvis man er i tvivl skal man ikke gøre det, men jeg tror du ville vælge det fra hvis du havde chancen og det er dig der skal bestemme. 

Jeg håber på det bedste for dig, i min egen mødregruppe er  der en pige på 18, hun klare det fantastisk, men jeg har også mødt det modsatte desværre, og kender dig ikke, men tror på du kan hvis det bliver din beslutning.

Anmeld

25. august 2014

Rockertand

saraholsen1 skriver:

Hej alle herinde,

Hilsen en fortvivlet. 

Svær situation, men med mindre du er stærkt socialt belastet og/eller har misbrugsproblemer håber og tror jeg ikke, at du får lov til senabort.
Er du overbevist om, at det er det rigtige?

Anmeld

25. august 2014

FruStolpe

Øhhhh er det rigtigt forstået at du er  19 uger henne og har bedt etisk råd om lov til at få foretaget en sen abort ??? 

Fordi du ikke føler dig klar, og er bange for at det gør ondt at føde. ...

Anmeld

25. august 2014

ModerNatur

FruStolpe skriver:

Øhhhh er det rigtigt forstået at du er  19 uger henne og har bedt etisk råd om lov til at få foretaget en sen abort ??? 

Jeg tror det ts mener er at hun på ingen måde føler sig moden og klar til et barn og om det i forbindelse med sen abort gør ondt at føde barnet som man jo skal når man er så langt og ønsker abort..

Anmeld

25. august 2014

AnnaK89

FruStolpe skriver:

Hun har jo lige fundet ud af det - det er jo ikke noget hun har vidst før nu.

Anmeld

25. august 2014

mortilfreja

Jeg er nødt til at være ærlig.. Jeg ville ikke kunne vælge et barn fra hvis jeg var i 19. Uge!!

Har du ikke mulighed for at gennemføre graviditeten og evt. Bortadoptere barnet? Der siddet masser af skønne par som drømmer om at blive forældre.

Vil ønske dig held og lykke 

Anmeld

25. august 2014

FruStolpe

AnnaKJ skriver:

Hun har jo lige fundet ud af det - det er jo ikke noget hun har vidst før nu.

Det er jeg med på. Men forhåbentlig får man ikke bare lov til at få en sen abort fordi man ikke føler sig moden og klar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.