Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

Nå ja, men bedsteforældre er jo også fædre, det er det jeg tænker på. De er bare en gang ældre. 

Jeg vil ikke gøre dig ked af det , jeg tænker bare hvor grænsen går hos dig. 

Hvad nu hvis et par passer deres nevø/niece, ville det så også være unormalt, hvis det var manden der gav barnet et bad mens kvinden lavede mad eller måske lavede noget med deres eget barn? eller er det kun bedsteforældre?

Bør opføre sig? 
Et bad er uskyldigt og en normal ting, der skal gøres for os alle. Måske hvis bedstefaren ligefrem hoppede med i badet, ville jeg nok tænke lidt, men at en bedstefar sidder på badeværelset med sit barn, ser jeg ikke som noget farligt. 

Tjaaa...i mit univers så er bedstefaderen den der måske laver aftensmaden eller læser godnathistorien, medens bedstemor bader..og jeg tror rigtigt mange har det på den måde.
Jeg er jo selv bedstemor, og hjemme hos os er det mig der bader men bedstefar der hygger på andre måder.
Jeg tror, at der hos de fleste mænd er en indbygget afstandstagen til intimiteten, når de har passeret deres egne børn.
Sådan var det hos min morfar, far og svigerfar, og det er det også hos min mand.

Det er lidt ligesom at være lærer.
Der er ting man ikke gør som lærer, for så vil man overskride en grænse....jeg ved ikke om du kan følge mig?
Det ligesom det med at kysse på munden...i langt de fleste familier, er det kun noget kærester og par gør.

Jeg vil ikke male fanden på døren...men igen...hellere det een gang for meget end een gang for lidt

Det han gør er at "groome" barnet, og det er det pædofile oftest gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej, tak for jeres input. Jeg har nu snakket med en rådgivningslinje. Min mand og jeg har lagt en plan for hvordan vi tackler det hele, og vil nu arbejde med dette. 

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

MysteriousAngel skriver:

Ja det gør min, altså ungernes morfar /farfar også. Så må jeg også have en mærkelig, næsten pædofilistisk familie..

Det kan kun du selv afgøre.
Jeg skal ikke udtale mig om det.
Det er så måden I gør det hos jer..og så er der ikke mere til det.

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg kom til at tænke på noget. 

Du har både en søn og en datter? 
Er det kun datteren han er sådan overfor? 
Altså både at sidde på skødet, kysse og komme hende i bad?

Ja, men vores søn er ikke så gammel som hende

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

SussieThyssen skriver:

Tjaaa...i mit univers så er bedstefaderen den der måske laver aftensmaden eller læser godnathistorien, medens bedstemor bader..og jeg tror rigtigt mange har det på den måde.
Jeg er jo selv bedstemor, og hjemme hos os er det mig der bader men bedstefar der hygger på andre måder.
Jeg tror, at der hos de fleste mænd er en indbygget afstandstagen til intimiteten, når de har passeret deres egne børn.
Sådan var det hos min morfar, far og svigerfar, og det er det også hos min mand.

Det er lidt ligesom at være lærer.
Der er ting man ikke gør som lærer, for så vil man overskride en grænse....jeg ved ikke om du kan følge mig?
Det ligesom det med at kysse på munden...i langt de fleste familier, er det kun noget kærester og par gør.

Jeg vil ikke male fanden på døren...men igen...hellere det een gang for meget end een gang for lidt

Det han gør er at "groome" barnet, og det er det pædofile oftest gør.

Jamen der er jo forskel på at mange mænd tager afstand til intimiteten og at det er sådan det bør være, hvad mænd bør ikke bær gøre, som du sagde. Du får det til at lyde som om det er helt forkert hvis en bedstefar giver sit barnebarn et bad, for det bør han ikke gøre. 

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ja, men vores søn er ikke så gammel som hende

Ok.. de ting jeg skriver er ikke for at gøre dig bange, bare gøre at du er opmærksom på tingenr omkrin din datter og farfar. Og sige fra for din datter. Ikke bare nej, men faktisk flytte hende.

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

Jamen der er jo forskel på at mange mænd tager afstand til intimiteten og at det er sådan det bør være, hvad mænd bør ikke bær gøre, som du sagde. Du får det til at lyde som om det er helt forkert hvis en bedstefar giver sit barnebarn et bad, for det bør han ikke gøre. 

Det synes jeg heller ikke at han bør.

Anmeld

24. juli 2014

Elgaard73

SussieThyssen skriver:

Det er jeg så ikke enig med dig i.
Og det tror jeg at mange andre heller ikke er.
Det har intet med pædagoger at gøre, men slet og ret hvad mænd bør gøre hvornår.

Enig i at det er ok at farfar i din famile bader sine børnebørn, det er så noget som I finder naturligt, men i langt de fleste familier, er det ganske enkelt ikke noget de generelt gør.
Farfar/morfar gør mange andre ting med deres børnebørn, men ikke den slags.

Jo altså..er de på weekend kan han da godt hjælpe bedstemor med badningen, men ellers...nej!

Det sker altså også her i vores familie. Så sent som igår gik Farfar i bad med vores dreng på 2,8 år og deres andet barnebarn på 8, efter at de havde leget med mudder uden for. Og jeg løftede ikke et øjenbryn over det.

Og jeg ved at mange af vores venner og "praktisere" det.

At sige at det ikke sker i langt de fleste familier, tror jeg altså er lidt overdrevet. Og ligefrem påstå at det BØR ikke ske, syntes jeg er ret fordømmende.

Anmeld

24. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SussieThyssen skriver:

Hvorfor dog? 

Du har lige udtrykt opbakning til det homoseksuelle par, der har adopteret. De bliver formentlig "morfar og morfar" en dag - bør de så afstå fra at bade et møgbeskidt barnebarn, der er for lille til at klare det selv? Og hvad med enlige bedstefædre? - og hvorfor i det hele taget afskære bedstefædre fra noget, som bedstemødre gerne må? 

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

SussieThyssen skriver:

Hvorfot bør han ikke? Hvorfor er det så forkert? 

Hvad nu hvis han er alene hjemme, det regner og de leger i vandpytter, barnet bliver møgbeskidt, skal han så vente på at bedstemoren komme rhjem så hun kan bade barnet? 

Som mor og meget siger, hvad med bøsser, enlige bedstefædre? 

HvOrfor må bedstemødre, men bedstefædre ik? 

Kvinder har klaget over at der bliver gjort forskel på mænd og kvinder, at mænd må mere, og nu gør du det samme. Siger at det er bedstemoren der bader, fordi bedstefædre ikke må. 

Som du kan høre, der er bedstefædre der gør det, uden at det er mærkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.