Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2014

MysteriousAngel

Chris86 skriver:

Er helt enig med dig...
Jeg ville finde det enormt mystisk, hvis bedstefar (ja eller bedstemor) ville ha mit barn i bad, når jeg selv var der!
Er barnet på ferie hos bedsteforældrene er det en anden snak...

Mine børn elsker at komme i bad hos mine svigerforældre. De har et kæmpestort badekar og masser af legetøj til det. Så oftest når vi har spist der, bader mine svigermor/far ungerne imens vi drikker kaffe. Intet mystisk der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

Chris86

MysteriousAngel skriver:

Mine børn elsker at komme i bad hos mine svigerforældre. De har et kæmpestort badekar og masser af legetøj til det. Så oftest når vi har spist der, bader mine svigermor/far ungerne imens vi drikker kaffe. Intet mystisk der.

Jeg siger at i den her sammenhæng som ts beskriver!!
JEG finder det mystisk, at bedstefar (eller hvis det var bedstemor) går og vil ha mine børn i bad NÅR jeg er med ungerne derhjemme og når jeg ik blir spurgt! Som ts skriver...

Anmeld

25. juli 2014

MysteriousAngel

Chris86 skriver:

Jeg siger at i den her sammenhæng som ts beskriver!!
JEG finder det mystisk, at bedstefar (eller hvis det var bedstemor) går og vil ha mine børn i bad NÅR jeg er med ungerne derhjemme og når jeg ik blir spurgt! Som ts skriver...

Jamen det er da samme udgangspunkt. Jeg er da der også`?

Anmeld

25. juli 2014

Chris86

MysteriousAngel skriver:

Jamen det er da samme udgangspunkt. Jeg er da der også`?

Folk, uanset hvem, skal ikke hive mine børn i bad uden at vende den med mig eller deres far! Slut..

Anmeld

25. juli 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Folk, uanset hvem, skal ikke hive mine børn i bad uden at vende den med mig eller deres far! Slut..

Det siger vi jo heller ikke.

Det der sker i Ts´ tilfælde er forkert, men jeg tror ikke at en bedsteforældre bare ville smide sit barnebarn i bad, men hvis barnebarnet spørg om de ikke må komme i bad, ud og lege i det store badekar, skal de så seriøst gå ind og spørge om lov først? I deres eget hjem.  

Det er jo bare ligesom et svømmebassin, men bare indenfor. De har det jo bare hyggeligt. 

Men man gør det ikke, hvis barnet siger nej... eller skjuler det for forældrene. 

Jeg ville lade mit barn være i nærheden af ts´svigerfar, jeg ville have det dårligt.. men det er heller ikke ham du skal se det ud fra, du skal se det ud fra en kærlig farfar. Og hvis børnene vil ud og svømme i badekarret, hvorfor så ikke? 

Anmeld

25. juli 2014

MysteriousAngel

Chris86 skriver:

Jamen er dét vi snakker om? Jeg troede at det var hvorvidt bedsteforældre tog deres børnebørn i bad..

Anmeld

25. juli 2014

Chris86

Yurie skriver:

Det siger vi jo heller ikke.

Det der sker i Ts´ tilfælde er forkert, men jeg tror ikke at en bedsteforældre bare ville smide sit barnebarn i bad, men hvis barnebarnet spørg om de ikke må komme i bad, ud og lege i det store badekar, skal de så seriøst gå ind og spørge om lov først? I deres eget hjem.  

Det er jo bare ligesom et svømmebassin, men bare indenfor. De har det jo bare hyggeligt. 

Men man gør det ikke, hvis barnet siger nej... eller skjuler det for forældrene. 

Jeg ville lade mit barn være i nærheden af ts´svigerfar, jeg ville have det dårligt.. men det er heller ikke ham du skal se det ud fra, du skal se det ud fra en kærlig farfar. Og hvis børnene vil ud og svømme i badekarret, hvorfor så ikke? 

Ja det skal de... Men det måske fordi vi i vores familie ser det som en selvfølge at spørge om sådanne ting...
Nu kommenterede jeg også på det ts skrev, jo ligesom det denne debat handler om...

Anmeld

25. juli 2014

Chris86

MysteriousAngel skriver:

Jamen er dét vi snakker om? Jeg troede at det var hvorvidt bedsteforældre tog deres børnebørn i bad..

Jeg kommenterer på det ts skrev... Og ja, at JEG vilspørges om lov, før andre hiver mine børn i bad...

Anmeld

25. juli 2014

SussieThyssen

MysteriousAngel skriver:

Jeg tror desværre at jeg ville blive lige så fornærmet hvis du sad overfor mig og sagde at min familie ikke var normal fordi min svigerfar gerne vil tage mine børn i bad.
Jeg synes, at vi er blevet så forskrækkede at vi ikke tør lade vores børn komme nær mænd. Min mand er pædagog og han tør ikke tage de små børn på skødet. Simpelthen fordi han ved, at det kan misforstås. Jamen hvad sker der for det?

Det er jeg jo ked af at høre..fordi jeg siger tingene ud fra dyb bekymring.
Tænk på at det er børnene jeg bekymrer mig om ikke de voksne.
men som før sagt..jeg bøjer mig for at det i nogle familier fungerer på en anden måde.

Anmeld

25. juli 2014

Patriark

SussieThyssen skriver:

Det er jeg så ikke enig med dig i.
Og det tror jeg at mange andre heller ikke er.
Det har intet med pædagoger at gøre, men slet og ret hvad mænd bør gøre hvornår.

Enig i at det er ok at farfar i din famile bader sine børnebørn, det er så noget som I finder naturligt, men i langt de fleste familier, er det ganske enkelt ikke noget de generelt gør.
Farfar/morfar gør mange andre ting med deres børnebørn, men ikke den slags.

Jo altså..er de på weekend kan han da godt hjælpe bedstemor med badningen, men ellers...nej!

"Det har intet med pædagoger at gøre, men slet og ret hvad mænd bør gøre hvornår."

Gider du uddybe det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.