Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

SussieThyssen

RGN skriver:

Mine alarmklokker ringer også.

Jeg ville aldrig lade mit barn være alene med et mennesker som overskred andres grænser på den måde.

Selv hvis der ikke er tale om seksuelle overgreb kan det sagtens betyde at din datter senere i livet vil få svært ved at sige fra, fordi hun som barn er blevet tvunget til at opgive sine egne grænser. Og hvis hun oplever at du som mor bare ser til uden at gøre noget vil hun også føle at det er hendes grænser der er forkerte og derfor stoppe med at lytte til sig selv.

Jeg synes faktisk farfar lyder en anelse klam og selvom en anden fra familien ikke har oplevet overgreb betyder det ikke at han ikke vil gøre det mod din datter.

Fordi man forgriber sig på børn betyder det ikke at man gør det mod alle børn.

Selvfølgelig skal man passe på med at beskylde grundløst, men jeg ville være meget obs og så ville jeg sige fra overfor farfar i de gustne situationer og være fuldstændig kold overfor om de måtte blive fornærmede.
Det er ikke dit problem.

Jeg synes du siger noget helt rigtigt her til TS.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis det var i min familie, ville jeg have taget en snak med farfar om, at han er nødt til at respektere barnets grænser. Vil han ikke hellere have et kys/kram af sit barnebarn, fordi hun har lyst til at give ham det end, fordi han har "købt" sig til det?

Jeg ville simpelthen lade samtalen handle om at respektere din datters ønsker og grænser, da det blot er en samtale om ordentlig opførsel i omgangen med andre mennesker og ikke en samtale med anklager om overgreb.

At jeg så også som andre skriver, synes det er en underlig opførsel, er så noget andet.

Anmeld

24. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
SussieThyssen skriver:

Ikke for noget..men jeg synes altså det der lugter.
Hvilken normal farfar tager sit barnebarn i bad???
Det du fortæller der giver mig myrekryb..og vi har før hørt om tilsvarende historier herinde, hvor det i den sidste ende handlede om overgreb.
Jeg vil ikke gøre dig ked af det..men du må vågne op nu.
Din svigerfar SKAL have at vide at han ikke skal have hende til at sidde og kysse ham på munden eller sidde på skødet og få slik..og han skal slet ikke putte barnet i bad.
og så tror jeg ikke du skal lade dit barn være alene med ham..overhovedet..heller ikke på weekend, selvom farmor er der.

Alle mine alarmklokker ringer, og du må ganske enkelt tage fat i din mand.
Blæse være med familiefreden..det handler om dit barns sikkerhed og tarv.

Kærligst
Sussie

Helt enig i at situationen lugter lidt.!

Men at sige "hvilken normal farfar tager sit barnebarn i bad?" Øøøøh, det gør min søns morfar da også.  han synes det er hyggeligt fordi min søn elsker at plaske rundt i deres store badekar.  Selfølgelig spørger han min søn om han har lyst til at bade, og respektere et nej, men hold lige op med at sige at det er underligt at farfar/morfar bader børnene generelt.! Bliver så ked på mænds vejne over den slags kommentarer for det er præcis den tankegang der fører til alt det drama omkring mandlige pædagoger.  

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Mor11 skriver:

Helt enig i at situationen lugter lidt.!

Men at sige "hvilken normal farfar tager sit barnebarn i bad?" Øøøøh, det gør min søns morfar da også.  han synes det er hyggeligt fordi min søn elsker at plaske rundt i deres store badekar.  Selfølgelig spørger han min søn om han har lyst til at bade, og respektere et nej, men hold lige op med at sige at det er underligt at farfar/morfar bader børnene generelt.! Bliver så ked på mænds vejne over den slags kommentarer for det er præcis den tankegang der fører til alt det drama omkring mandlige pædagoger.  

Det er jeg så ikke enig med dig i.
Og det tror jeg at mange andre heller ikke er.
Det har intet med pædagoger at gøre, men slet og ret hvad mænd bør gøre hvornår.

Enig i at det er ok at farfar i din famile bader sine børnebørn, det er så noget som I finder naturligt, men i langt de fleste familier, er det ganske enkelt ikke noget de generelt gør.
Farfar/morfar gør mange andre ting med deres børnebørn, men ikke den slags.

Jo altså..er de på weekend kan han da godt hjælpe bedstemor med badningen, men ellers...nej!

Anmeld

24. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
SussieThyssen skriver:

Det har intet med pædagoger at gøre, men slet og ret hvad mænd bør gøre hvornår.

Enig i at det er ok at farfar i din famile bader sine børnebørn, det er så noget som I finder naturligt, men i langt de fleste familier, er det ganske enkelt ikke noget de generelt gør.

Jo altså..er de på weekend kan han da godt hjælpe bedstemor med badningen, men ellers...nej!

Hvad mænd bør gøre? Min søns morfar, min far, har badet mig som barn nøjagtig ligeså tit som min mor. Og det samme  gør sig da gældende ved min kæreste hjemme hos os, det er 50/50 hvem der bader. Naturligvis, i min verden

selfølgelig skal et nej respekteres og hvis morfar var grænseoverskridende generelt som i denne debat, forstår jeg udemærket bekymringen! Ingen tvivl om det! Men alle andre bedstefædre og fædre skal da ikke klandres for noget bare fordi de deltager på lige fod som kvinderne  

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

SussieThyssen skriver:

Og det har du tal på?? At det ikke sker i mange familier?

Spørg du bedsteforældrene, hvem der har givet barnet et bad?

Er det så også unormalt at det er far der bader børnene? 

Hvorfor er der noget fædre bør og ikke bør?

I ts´tilfælde at det grænseoverskridende, men at en farfar/morfar giver sit barnebarn et bad, mens bedstemor laver mad eller laver noget andet, kan jeg slet ikke se noget unormalt i. 

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Mine alarmklokker ringer også.

Jeg ville aldrig lade mit barn være alene med et mennesker som overskred andres grænser på den måde.

Selv hvis der ikke er tale om seksuelle overgreb kan det sagtens betyde at din datter senere i livet vil få svært ved at sige fra, fordi hun som barn er blevet tvunget til at opgive sine egne grænser. Og hvis hun oplever at du som mor bare ser til uden at gøre noget vil hun også føle at det er hendes grænser der er forkerte og derfor stoppe med at lytte til sig selv.

Jeg synes faktisk farfar lyder en anelse klam og selvom en anden fra familien ikke har oplevet overgreb betyder det ikke at han ikke vil gøre det mod din datter.

Fordi man forgriber sig på børn betyder det ikke at man gør det mod alle børn.

Selvfølgelig skal man passe på med at beskylde grundløst, men jeg ville være meget obs og så ville jeg sige fra overfor farfar i de gustne situationer og være fuldstændig kold overfor om de måtte blive fornærmede.
Det er ikke dit problem.

pyh, for det helt dårligt af dit indlæg. Samvittighedsmæssigt.. Jeg tror bare jeg føler mig meget alene i det. Som mig mod svigerfamilien, da min mand sjældent træder til, hvis de giver vores søn sodavand eller farfar kysser osv.. :/ De er så hårde.. Desuden skal vi ud og rejse med dem og en månedstid..  Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Kommer jo slet ikke til at kunne slappe af i nærheden af ham og min datter.. Men jeg tror at vi simpelthen må have en snak med dem inden og kridte banen op for hvad der er okay og hvad der ikke er. 

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

kære venner, 

Jeg har virkelig nogle problemer som jeg behøver hjælp med. Mit hjerte banker imens jeg skriver og mine hænder ryster.. Er helt ude hvor man ikke kan bunde lige nu, og bliver nødt til at få nogle meninger på banen. 

Sagen er den, at jeg aldrig har haft et særligt godt forhold til min svigerfamilie efter min mand og jeg fik børn. Jeg er begyndt i samarbejde med min mand at sætte grænser for vores børn, og disse grænser er svigerfamilien ikke enige i og oftes overskrider bevidstt. F.x om et barn på 1 år skal have sodavand eller ej, hvor meget slik børn bør få osv. 

Nå men sagen er så den, at udover denne respektløshed , at jeg er begyndt at lægge mærke til nogle andre steder hvor de er grænseoverskriende både i forhold til mig, men især min datter. Farfar , vil have kys på munden og tvinger gerne i form af slik m.m, samt spørge ikke om hun vil sidde hos ham, men siger her er slikket, så kan du sidde hos farfar. Min datter har sagt fra før, hvorefter hun blev kaldt møgunge (lidt i sjov, og så alligevel ikke). Det skal siges at denne mand, generelt har et problem også med voksne mennesker i forhold til grænser og intimsfæren, men jeg har bare så ondt i maven over hvordan min datter skal tvinges til at gøre ting som hun bund og grund ikke vil , for at få noget. Jeg ved ikke hvordan man siger det til ham, uden at hele familien går i brud, og jeg tør dårligt sige det til min mand, da han ofte lægge følelserne væk og  i forvejen har det svært det hele og sine grænsesætninger. Jeg føler at farfar er meget over hende og tingene sker på hans bekostninger og ikke hendes.. hjælp

P.s  de skal i Fårup sommerland i næste uge, og jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det.. 

Jeg har læst mere af tråden, og kom til at tænke; Børnelokker. 

Du får noget slik, hvis du giver mig et kys og sidder på mit skød...  

Du skal da lige have et bad og du vil eller ej.. 

Tager et lille barn på låret og kysser hende... 

Det kan godt være at der ingen der har oplevet noget seksualt, men det din svigerfar gør, er virkelig på grænsen til. Og der er nogen der først går over grænsen efter mange år. 

Han lokker et lille barn, tvinger hende til noget hun ikke har lyst til.. Det er grænseoverskridende for et lille barn, og det skal stoppes, så det ikke ødelægger tingene for hende i fremtiden. 

Hvad gør du, når hun siger nej, og han gør det alligevel?

Jeg havde taget mit barn væk fra ham, og siddet med hende selv. Jeg har ikke ladet hende være i nærheden af mig. 

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

pyh, for det helt dårligt af dit indlæg. Samvittighedsmæssigt.. Jeg tror bare jeg føler mig meget alene i det. Som mig mod svigerfamilien, da min mand sjældent træder til, hvis de giver vores søn sodavand eller farfar kysser osv.. :/ De er så hårde.. Desuden skal vi ud og rejse med dem og en månedstid..  Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Kommer jo slet ikke til at kunne slappe af i nærheden af ham og min datter.. Men jeg tror at vi simpelthen må have en snak med dem inden og kridte banen op for hvad der er okay og hvad der ikke er. 

Snak med dem

Lad ikke din datter eller søn for den sags skyld være alene med farfar. 

Man skal ikke male fanden på væggen, men jeg synes også at han lyder klam. 

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Mor11 skriver:

Hvad mænd bør gøre? Min søns morfar, min far, har badet mig som barn nøjagtig ligeså tit som min mor. Og det samme  gør sig da gældende ved min kæreste hjemme hos os, det er 50/50 hvem der bader. Naturligvis, i min verden

selfølgelig skal et nej respekteres og hvis morfar var grænseoverskridende generelt som i denne debat, forstår jeg udemærket bekymringen! Ingen tvivl om det! Men alle andre bedstefædre og fædre skal da ikke klandres for noget bare fordi de deltager på lige fod som kvinderne  

Jeg snakker ikke om fædre!!!

Og igen..folk må selv finde deres grænser...jeg taler om de mest almindelige forhold.
Har du andre forhold så er det jo godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.