Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

pyh, for det helt dårligt af dit indlæg. Samvittighedsmæssigt.. Jeg tror bare jeg føler mig meget alene i det. Som mig mod svigerfamilien, da min mand sjældent træder til, hvis de giver vores søn sodavand eller farfar kysser osv.. :/ De er så hårde.. Desuden skal vi ud og rejse med dem og en månedstid..  Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Kommer jo slet ikke til at kunne slappe af i nærheden af ham og min datter.. Men jeg tror at vi simpelthen må have en snak med dem inden og kridte banen op for hvad der er okay og hvad der ikke er. 

Det må også være super hårdt, hvis du har en mand der ikke bakker dig op.

Desværre bliver man bare af og til nødt til at være stærk alene. Din datter har åbenbart kun dig i denne sag. Du er hendes advokat, hendes beskytter.

Det er jo let for mig at skrive du blot skal fortælle dine svigerforældre hvor skabet skal stå, fordi jeg personligt kan være en rigtig ærlig "kælling" overfor mine omgivelser, men de må acceptere dine og din datters grænser.

Ellers skal de måske bare ikke være en del af jeres liv? (og her tænker jeg naturligvis ikke på slikket, der måske et eller andet sted er en bagatel)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Flomse

Nu synes jeg godt nok, at der skal slås koldt vand i blodet rundet omkring, og at der bliver set spøgelser mht. pædofili.

En ting er, at farfar overskrider grænserne, men derfra og anklage ham for andre ting, der er der godt nok langt. I får plantet en meget ubehagelig tvivl i trådstarters hovede, som intet konstruktivt gør. Med mindre der er en konkret mistanke, selvfølgelig. Men sådan læser jeg nu ikke ts´s indlæg.

Der skal sættes nogle grænser, ja, det skal der. Men tag en snak med farfar om det. Jeg ved ikke lige, hvad rådet ellers skulle være, men måtte lige blande mig i heksejagten, som er ved at opstå

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

Og det har du tal på?? At det ikke sker i mange familier?

Spørg du bedsteforældrene, hvem der har givet barnet et bad?

Er det så også unormalt at det er far der bader børnene? 

Hvorfor er der noget fædre bør og ikke bør?

I ts´tilfælde at det grænseoverskridende, men at en farfar/morfar giver sit barnebarn et bad, mens bedstemor laver mad eller laver noget andet, kan jeg slet ikke se noget unormalt i. 

Kære Yurie.
Jeg snakker ikke om fædre..har ikke nævnt et eneste ord om fædre. 

Jeg snakker om generelt med bedstefædre, hvordan de fleste bedstefædre opfører sig og BØR opføre sig.
Så lad være med at angribe mig..det gør mig ked af det, når vi i bund og grund jo er helt enige

Anmeld

24. juli 2014

RGN

Profilbillede for RGN
Abrazos skriver:

Nu synes jeg godt nok, at der skal slås koldt vand i blodet rundet omkring, og at der bliver set spøgelser mht. pædofili.

En ting er, at farfar overskrider grænserne, men derfra og anklage ham for andre ting, der er der godt nok langt. I får plantet en meget ubehagelig tvivl i trådstarters hovede, som intet konstruktivt gør. Med mindre der er en konkret mistanke, selvfølgelig. Men sådan læser jeg nu ikke ts´s indlæg.

Der skal sættes nogle grænser, ja, det skal der. Men tag en snak med farfar om det. Jeg ved ikke lige, hvad rådet ellers skulle være, men måtte lige blande mig i heksejagten, som er ved at opstå

Jeg skriver ikke at farfar er pædofil, men hvis ens fysiske grænser bliver overskredet kan det have samme negative konsekvenser som et seksuelt overgreb.

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Helt enig i at situationen lugter lidt.!

Men at sige "hvilken normal farfar tager sit barnebarn i bad?" Øøøøh, det gør min søns morfar da også.  han synes det er hyggeligt fordi min søn elsker at plaske rundt i deres store badekar.  Selfølgelig spørger han min søn om han har lyst til at bade, og respektere et nej, men hold lige op med at sige at det er underligt at farfar/morfar bader børnene generelt.! Bliver så ked på mænds vejne over den slags kommentarer for det er præcis den tankegang der fører til alt det drama omkring mandlige pædagoger.  

Hej, jeg synes heller ikke det er mærkelig at tage sine børnebørn ibad. Men det er mærkeligt når vi sidder inde i rummet ved siden af uden at blive spurgt..

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Abrazos skriver:

Hellere advare en gang for meget, og så en mistanke en gang for meget end bare et eneste overgreb.

Vi har før haft tilsvarende tråde, hvor bedstefar opførte sig lige pricis på den måde..og det endte med at Være/blive til overgreb.

Det må man ikke stiltiende se på ske.
Det kan godt være at farfar i dette tilfælde ikke har de intentioner, og så er alt godt, men har han...så kan TS forhåbentligt få det stoppet.
Men han skal have at vide, at hans adfærd er grænseoverskridende og uacceptabel, og det er bedre nu at få det sagt end alt for sent.
Tro mig...jeg taler af erfaring.

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

SussieThyssen skriver:

Kære Yurie.
Jeg snakker ikke om fædre..har ikke nævnt et eneste ord om fædre. 

Jeg snakker om generelt med bedstefædre, hvordan de fleste bedstefædre opfører sig og BØR opføre sig.
Så lad være med at angribe mig..det gør mig ked af det, når vi i bund og grund jo er helt enige

Nå ja, men bedsteforældre er jo også fædre, det er det jeg tænker på. De er bare en gang ældre. 

Jeg vil ikke gøre dig ked af det , jeg tænker bare hvor grænsen går hos dig. 

Hvad nu hvis et par passer deres nevø/niece, ville det så også være unormalt, hvis det var manden der gav barnet et bad mens kvinden lavede mad eller måske lavede noget med deres eget barn? eller er det kun bedsteforældre?

Bør opføre sig? 
Et bad er uskyldigt og en normal ting, der skal gøres for os alle. Måske hvis bedstefaren ligefrem hoppede med i badet, ville jeg nok tænke lidt, men at en bedstefar sidder på badeværelset med sit barn, ser jeg ikke som noget farligt. 

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

Abrazos skriver:

Jeg vil sku hellere at Ts ser på tingene med andre øjne, end at vi får et indlæg herinde, om at hendes datter er blevet misbrugt af farfaren og ingen sagde noget. 

Ja, man skal ikke male fanden på væggen, men man skal sku åbne øjnene og ser på tingene som de er eller kan være.

Ja, han er måske ikke pædofil, men han kan stadigvæk godt være klam. og han overskrider nogle grænser, som selv et lille barn kan mærke. 

Hvis jeg fortalte det her, og folk bare sagde; Ja, han er nok bare en sød og kærlig farfar, der elsker sit barnebarn(der er vist to børnebørn, men hun skriver kun om det ene, som får opmærksomheden fra farfaren) og der så skete noget, ville jeg da blive ked af at ingen havde givet mig et råd til at holde øje med det eller holde min datter væk fra ham. At jeg kunne have reddet hende. 

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej, jeg synes heller ikke det er mærkelig at tage sine børnebørn ibad. Men det er mærkeligt når vi sidder inde i rummet ved siden af uden at blive spurgt..

Jeg kom til at tænke på noget. 

Du har både en søn og en datter? 
Er det kun datteren han er sådan overfor? 
Altså både at sidde på skødet, kysse og komme hende i bad?

Anmeld

24. juli 2014

MysteriousAngel

SussieThyssen skriver:

Det er jeg så ikke enig med dig i.
Og det tror jeg at mange andre heller ikke er.
Det har intet med pædagoger at gøre, men slet og ret hvad mænd bør gøre hvornår.

Enig i at det er ok at farfar i din famile bader sine børnebørn, det er så noget som I finder naturligt, men i langt de fleste familier, er det ganske enkelt ikke noget de generelt gør.
Farfar/morfar gør mange andre ting med deres børnebørn, men ikke den slags.

Jo altså..er de på weekend kan han da godt hjælpe bedstemor med badningen, men ellers...nej!

Ja det gør min, altså ungernes morfar /farfar også. Så må jeg også have en mærkelig, næsten pædofilistisk familie..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.