Blev student, men hvad nyttede det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hold da op, hvor synes jeg nogle af jer er "hårde".

til ts...:

Jeg forstår udmærket godt din frustation....Desuden kan det hele være et helvede bare at finde ud af de regler der er...

Har du overvejet at tage en videregående uddannelse? Ja, jeg ved godt, det er hårdt at skulle igang igen..

Jeg synes, det er flot, at du har gennemført din uddannelse, så vær stolt af dig selv....

Lad være med at føle sig straffet.. Det er ikke en straf, men sådan fungerer det jo desværre...

Jeg håber, at du finder ud af det....

og TILLYKKE med huen...SÅ flot!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Babybrain

Hold da op, hvor synes jeg nogle af jer er "hårde".

til ts...:

Jeg forstår udmærket godt din frustation....Desuden kan det hele være et helvede bare at finde ud af de regler der er...

Har du overvejet at tage en videregående uddannelse? Ja, jeg ved godt, det er hårdt at skulle igang igen..

Jeg synes, det er flot, at du har gennemført din uddannelse, så vær stolt af dig selv....

Lad være med at føle sig straffet.. Det er ikke en straf, men sådan fungerer det jo desværre...

Jeg håber, at du finder ud af det....

og TILLYKKE med huen...SÅ flot!

Det er ikke "hårdt" ment overfor ts. Jeg ytrer måske bare mit synspunkt på en lidt kold måde. 

For mig virker det bare lidt underligt, at man ikke sætter sig ind i forholdende inden. Og jeg står uforstående overfor holdningen, at kommunen straffer ts for at tage en uddannelse og dermed favoriserer kontanthjælpsmodtagere. Det synes jeg er en noget forenklet måde at se systemet på. 

Udover det, så er der jo ikke meget andet at gøre, end at gribe situationen an, som den nu er, og se på hvad mulighederne er.

Anmeld

2. juli 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Babybrain skriver:

Det er ikke "hårdt" ment overfor ts. Jeg ytrer mig måske bare mit synspunkt på en lidt kold måde. 

For mig virker det bare lidt underligt, at man ikke sætter sig ind i forholdende inden. Og jeg står uforstående overfor holdningen, at kommunen straffer ts for at tage en uddannelse og dermed favoriserer kontanthjælpsmodtagere.

Udover det, så er der jo ikke meget andet, gøre end at gribe situationen an som den nu er, og se på hvad mulighederne er.

Det er jeg enig i

altså at man burde have undersøgt det...

og at med at føle sig staffet..

For det er jo ingen straf..

Anmeld

2. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej ts. 

Jeg kom til at tænke på om du kan benytte dig af muligheden for at passe eget barn hvor du kan få tilskud fra kommunen. Så behøver du ikke afleverer din datter i dp/vs. 

Her er et link hvor du kan læse mere om det: 

http://subsite.kk.dk/sitecore/content/Subsites/Institutionsportalen/SubsiteFrontpage/AndrePasningstilbud/PasningAfEgneBoern.aspx

Hov linket er vidst for langt - men prøv at google "pasning af egne børn" 

Anmeld

2. juli 2014

mortilhelen

Tror jeg lukke tråden nu. Det skader mere end den gavner, det kan godt være at jeg burde have sat mig mere ind i tingene men jeg har altså kun haft omkring en måned til at gøre det og er aldrig blevet gjort opmærksom på dette problem af min skole. 

Tak for alle hilsnerne 

Anmeld

2. juli 2014

Loa

mortilhelen skriver:

Tror jeg lukke tråden nu. Det skader mere end den gavner, det kan godt være at jeg burde have sat mig mere ind i tingene men jeg har altså kun haft omkring en måned til at gøre det og er aldrig blevet gjort opmærksom på dette problem af min skole. 

Tak for alle hilsnerne 

Håber jeg kan nå at skrive dette inden du lukker den.
For nøj hvor kan jeg godt forstå du er skuffet og føler du bliver straffet
Kan godt se du skulle have sat dig ind i reglerne (osv osv) men helt ærligt, du gør modsat mange andre som gerne går hjemme årevis på barsel og du vil ud og blive færdig med din uddannelse og igang, så synes jeg også det er lidt røvet du ikke engang kan få lov at holde barsel nu. Om det havde været nu eller under uddannelsen kunne jo komme ud på et....

Anmeld

2. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mortilhelen skriver:

Tak for alle hilsnerne 

Du har været supersej, og det har du al mulig grund til at være stolt af. Jeg forstår udmærket din undren, og nej - systemet er dæleme ikke altid logisk. 

Anmeld

2. juli 2014

lille-fisen

Et kæmpe tillykke med huen - hvor har du været sej!  Øv hvor surt at du ikke kan holde lidt barsel nu - det havde du godt nok fortjent.

Men nu har du i det mindste din studentereksamen og kan søge videre ind på uddannelse - det er flot og rigtig godt! 

Måske må du så lære på den hårde måde at sætte dig ind i reglerne fra starten - rigtig surt, men sådan er det jo desværre. 

Ps. jeg tænker lidt på om en mulighed for dig måske kunne være at søge ind på et videregående studie og så evt kun at tage meget få fag det første/andet semester (jeg ved det kan lade sig gøre på universitetet - men det kommer nok an på den uddannelse du vælger). Eller måske kan du starte uddannelse og få orlov fra den fra begyndelsen (er ikke sikker på hvordan det lige ville se ud økonomisk). Men undersøg om der ikke kunne være en eller anden mulighed for at du får noget tid sammen med din dejlige baby 

Held og lykke

Anmeld

2. juli 2014

isabellasmor

mortilhelen skriver:

Tak for alle hilsnerne 

i hvert fald har du et par muligheder.. du kan søge ind på et fjernstudie så du studere hjemme , du kan søge et nat arbejde/weekend job eller lign hvis du selvfølgelig har nogle der kan hjælpe dig , så kan du hvis din kommune har det tilbud, søge om at passe barn hjemme, så får du et lille beløb for det ( jeg fik 6000, og gik hjemme i et år hvilket også er maks) ...

jeg forstår godt din frustration, så mit indlæg skulle ikke forstås som et dunk i hovedet til dig, men jeg synes ikke det er noget man kan klandre systemet eller kontanthjælpssystemet, det var blot det der var min pointe  og endnu engang tillykke med udd og baby 

Anmeld

2. juli 2014

lineog4

Først super sejt du klarede det - ligegyldigt hvad kan ingen tage det fra dig.
Og jeg forstår så sandelig godt din frustration og måtte ind og kigge regler og kan se du er ramt af hvad jeg synes er et hul, for du har ikke arbejdet 13 uger som giver ret til barselsdagpenge, du kan ikke melde dig i a-kasse for det giver en studenterhue ikke ret til og du er ikke berettiget til kontanthjælp grundet din opsparing...

Jeg håber du finder en løsning så du kan nyde din datter eventuelt som en skriver søge ind på en uddannelse og se om det kan udløse ekstra barselsklip forsinket. Det eneste jeg kan se er at der er 32 uger som svæver et eller andet sted og dem kan du måske få hjælp til at få lov at holde alle sammen eller en del af....

Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.