Blev student, men hvad nyttede det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2014

Jj1709

mortilhelen skriver:

Jeps. Jeg fødte som sagt for 6 måneder siden vores uplanlagte datter, jeg var der i gang med STX 3g og ville ikke stoppe, så 10 dage efter at have født sad jeg som alle andre på skolebænken efter juleferien. 

I ved om nogen hvor hårdt det er at have et barn, men wow det er hårdt at skulle i skole, lave lektier, lave mad, gøre rent mm. (ikke at jeg har ondt af mig selv, det var mit valg) og jeg er stolt af det!!! Jeg har nu glædet mig super meget til at skulle på barsel et halvt år, men nu mener kommunen at jeg muligvis ikke er berettiget til det, kan det virkerligt passe?? Håber nogle kan hjælpe! 

Man har mulighed for at søge om ekstra barsel, hvis man af en eller anden vilkårlig årsag ikke har holdt sin barsel på lige fod med andre.. ( ved man kan få det hvis man frks har været syg under sin barsel ) Men om det kan lade sig gøre, når du nu ligefrem har valgt slet ikke at holde barsel, ved jeg ikke.. Men jeg ville forsøge hvis det var mig.. Argumenter godt for din sag.. Jeg mener det er kommunen du skal søge det ved... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

FamilenStorm

mortilhelen skriver:

Jeps. Jeg fødte som sagt for 6 måneder siden vores uplanlagte datter, jeg var der i gang med STX 3g og ville ikke stoppe, så 10 dage efter at have født sad jeg som alle andre på skolebænken efter juleferien. 

I ved om nogen hvor hårdt det er at have et barn, men wow det er hårdt at skulle i skole, lave lektier, lave mad, gøre rent mm. (ikke at jeg har ondt af mig selv, det var mit valg) og jeg er stolt af det!!! Jeg har nu glædet mig super meget til at skulle på barsel et halvt år, men nu mener kommunen at jeg muligvis ikke er berettiget til det, kan det virkerligt passe?? Håber nogle kan hjælpe! 

Altså nu har jeg læst de andre besvarelser.. Ved så ikke om jeg bare har været heldig eller om det var fordi jeg skulle på dagpenge..

Men jeg havde termin 29. Dec 2012, skulle aflevere ba omkring den 22 december mener jeg og den skulle forsvares den 16. Januar 2013

Jeg fødte den 6. 2013, forsvarede min ba den 16, var til demission den 22. Og startede så barsel den 23. Januar uden problemer.. Jeg holdte ca 11 mdrs barsel..

Anmeld

1. juli 2014

Celine89

En stor del af problemet er vel, at du på nuværende tidspunkt ikke er berettiget til hverken SU eller kontanthjælp - hvem havde du regnet med, skulle betale for din barsel?

Du kan jo vælge at holde fri og så leve af din opsparing, og når den er brugt, kan du så komme på kontanthjælp. Jeg vil tro, at du godt kan argumentere for, at du skal have noget barsel på kontanthjælp, hvis det er inden din datter fylder et år.

Anmeld

1. juli 2014

Aabye

Jj1709 skriver:

Man har mulighed for at søge om ekstra barsel, hvis man af en eller anden vilkårlig årsag ikke har holdt sin barsel på lige fod med andre.. ( ved man kan få det hvis man frks har været syg under sin barsel ) Men om det kan lade sig gøre, når du nu ligefrem har valgt slet ikke at holde barsel, ved jeg ikke.. Men jeg ville forsøge hvis det var mig.. Argumenter godt for din sag.. Jeg mener det er kommunen du skal søge det ved... 

Det er ikke helt rigtigt at man kan få forlænget sin barsel uanset årsag når man ikke har holdt den på ligefod med alle andre.. Sygdom er ikke en god nok årsag.. 

Jeg ved det fordi jeg søgte forlængelse af min barsel (ca 2 mdr) da jeg var indlagt på sygehuset i 2,5 mdr og var døden nær.. De havde nær mistet mig to gange på operations bordet.. Men det var ikke grund nok.. For mit barn havde ikke været indlagt sammen med mig. Havde han været det, så havde det ikke været et problem.. 

Jeg nævner det kun da jeg ved at det ikke er muligt "bare sådan lige" at få forlænget sin barsel.. Skal den forlænges så skal det være pga noget omkring barnet.. 

Anmeld

1. juli 2014

Tystys14

mortilhelen skriver:

Jeg fik ikke min barsel efter htx da jeg ikke havde optjent retten til den ved at arbejde.  Så her gik turen direkte videre til næste uddannelse. 

Stod i samme situation som dig med at færdiggøre min htx trods baby midt i 3 år.  

Anmeld

1. juli 2014

mortilhelen

Celine89 skriver:

En stor del af problemet er vel, at du på nuværende tidspunkt ikke er berettiget til hverken SU eller kontanthjælp - hvem havde du regnet med, skulle betale for din barsel?

Du kan jo vælge at holde fri og så leve af din opsparing, og når den er brugt, kan du så komme på kontanthjælp. Jeg vil tro, at du godt kan argumentere for, at du skal have noget barsel på kontanthjælp, hvis det er inden din datter fylder et år.

Havde vel i bund og grund ikke regnet med at jeg ikke skulle straffes for at fuldføre min uddannelse og derfor blive betalt af de samme, som giver barsel til kontanthjælpsmodtagere. 

Anmeld

1. juli 2014

Mettefpigen

mortilhelen skriver:

Havde vel i bund og grund ikke regnet med at jeg ikke skulle straffes for at fuldføre min uddannelse og derfor blive betalt af de samme, som giver barsel til kontanthjælpsmodtagere. 

Du bli'r da heller ikke straffet... hvis du har forretning mange penge på kontoen så kan du ikke få kh, det kan andre mennesker heller ikke..

Anmeld

1. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mortilhelen skriver:

Men du har jo for mange penge til kh - så hvorfor skulle du være i samme situation som kh modtager? 

Det er super flot at du har klaret din studentereksamen, men det er egen sjusk at du står i den situation lige nu....sorry

Anmeld

1. juli 2014

FruJacobsen

mortilhelen skriver:

Kan du ikke få barselsdagpenge?

Anmeld

1. juli 2014

TNBC

mortilhelen skriver:

Men du er jo ikke i samme situation som en der kommer på kontanthjælp, du har jo de penge som de får. Så du bliver jo ikke straffet, du ville blive straffet, hvis du ingen penge havde og blev nægtet at få kh. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.