Det synes jeg altså er for klynket, undskyld mig. Du kan da ikke forvente, at der bliver kastet penge efter dig, når du har penge i banken?
Ja, forstår godt, det har været hårdt osv., at det er frustrerende og irriterende, men nu har du jo truffet et valg, og det fornuftige ville have været at sætte dig ind i konsekvenserne af det valg på forhånd. Jeg kan ikke forstå, at du føler dig straffet i forhold til kontanthjælpsmodtagere. Sådan er det kommunale system nu en gang. Har du ingen penge, kan de hjælpe dig, har du penge, må du klare dig selv. Det er trods alt et gode, at man kan få hjælp, hvis man intet har. Det er ikke en selvfølge at kommunen skal betale for din barsel, når du nu har valgt det fra, at du havde mulig for det på ordinære vilkår i SU-systemet. At du har valgt, at gøre uddannelsen færdig, gavner dig nok på et senere tidspunkt. Men nu er problemet jo, at du ikke er inde i noget system, som kan finansiere din barsel. Så du må sætte dig ind i, hvad der kan lade sig gøre mht. til en evt. mulig barsel, få noget rådgivning mv. Og hvis det ikke kan lade sig gøre, og du ikke skal arbejde, så må du jo finde ud af hvad dine muligheder er.
Anmeld