Blev student, men hvad nyttede det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

Mettefpigen

mortilhelen skriver:

Det er jo ikke fordi jeg har valgt at spare de penge op til at betale min husleje og mad. JEG har valgt at spare de penge op, eftersom det er fornuftigt. 
Jeg har ingen ide om hvilket Danmark vi er ved at skabe. Hjælp dem der ikke spare og de som gør for ingen hjælp. Det eneste dette viser mig er at jeg gør klogere i at købe et nyt spisebord og havemøbler. Hold kæft hvor er det et åndsvagtsystem. 

Det er en hjælp, dvs dem som ikke har noget at leve for... og nu er det ikke alle der kan spare op som du har gjort, så du behøver ikke at slå alle over en hånd!!...
Det måtte man jo undersøge på forhånd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

JH12

Jeg kan virkelig godt forstå dine frustrationer, synes virkelig det er helt hen i vejret hvis du ikke kan få lov at holde de sidste 6 måneder af din barsel bare fordi du valgte at gøre din uddannelse færdig, lige gyldig hvilken retning du var på daværende tidspunkt..
Men synes du skal prøve og kontakte udbetaling Danmark eller kommunen en gang mere ..

Anmeld

2. juli 2014

mortilhelen

Mettefpigen skriver:

Det er en hjælp, dvs dem som ikke har noget at leve for... og nu er det ikke alle der kan spare op som du har gjort, så du behøver ikke at slå alle over en hånd!!...
Det måtte man jo undersøge på forhånd...

Det er bestemt heller ikke for at håne folk der på kontanthjælp. MEN det er er usandsynligt hårdt nu at få af vide at jeg droppede barsel fremfor min uddannelse. Da dette ikke er sandt. 
Selvfølgelig ville jeg da langt hellere have været på barsel, det er altså ikke nemt at skrive SRP og aflevere samme dag som du har termin. Det er bestemt heller ikke sjovt at høre på de div. rygter om at jeg ikke ved hvem faren er og at jeg har vidst at jeg var gravid fra starten mm. 
Jeg kan godt forstå det for nogle er svært at sætte sig ind i, men det er både fysisk og psykisk hårdt at finde ud af du er gravid som 19 årig, det var ikke min plan !!! Men jeg valgte at kæmpe videre og derfor synes jeg på ingen måder at det er retfærdigt at andre får 12 måneder og at jeg ikke engang kan få 6! 

Anmeld

2. juli 2014

Morjanne76

Hvad med at holde barsel for din opsparing?

Det er da en god ting at bruge pengene på. Derefter burde du også være berettigt til kontanthjælp, hvis du ikke vil videre. 

Tillykke med huen og din datter, det er sejt gået. 

Anmeld

2. juli 2014

Mettefpigen

mortilhelen skriver:

Det er bestemt heller ikke for at håne folk der på kontanthjælp. MEN det er er usandsynligt hårdt nu at få af vide at jeg droppede barsel fremfor min uddannelse. Da dette ikke er sandt. 
Selvfølgelig ville jeg da langt hellere have været på barsel, det er altså ikke nemt at skrive SRP og aflevere samme dag som du har termin. Det er bestemt heller ikke sjovt at høre på de div. rygter om at jeg ikke ved hvem faren er og at jeg har vidst at jeg var gravid fra starten mm. 
Jeg kan godt forstå det for nogle er svært at sætte sig ind i, men det er både fysisk og psykisk hårdt at finde ud af du er gravid som 19 årig, det var ikke min plan !!! Men jeg valgte at kæmpe videre og derfor synes jeg på ingen måder at det er retfærdigt at andre får 12 måneder og at jeg ikke engang kan få 6! 

Jeg kan godt forstå det er hårdt, men nu er det jo fordi du har for mangepenge... men så må du holde barsel for dine egne penge...

Anmeld

2. juli 2014

mortilhelen

Mettefpigen skriver:

Jeg kan godt forstå det er hårdt, men nu er det jo fordi du har for mangepenge... men så må du holde barsel for dine egne penge...

Nu er det jo ikke fordi jeg har flere 100.000 kr. Jeg har altså kun levet for 7.000 kr og har sparet af dem. 

Ved i om jeg så må bruge mine penge på det indskud jeg snart skal betale og de møbler jeg mangler og så derefter kan få kontanthjælp? 

Anmeld

2. juli 2014

JH12

mortilhelen skriver:

Nu er det jo ikke fordi jeg har flere 100.000 kr. Jeg har altså kun levet for 7.000 kr og har sparet af dem. 

Ved i om jeg så må bruge mine penge på det indskud jeg snart skal betale og de møbler jeg mangler og så derefter kan få kontanthjælp? 

Vil ikke mene de kan bestemme hvordan du skal bruge dine penge..
Men synes stadigvæk du skal prøve og presse på med at få lov til at holde resten af din barsel.. Det kan virkelig ikke passe man skal straffes fordi man vælger liiige vælger at gøre uddannelsen færdig.. Alle har ret til 46 ugers barsel!

Anmeld

2. juli 2014

Babybrain

Det synes jeg altså er for klynket, undskyld mig. Du kan da ikke forvente, at der bliver kastet penge efter dig, når du har penge i banken?

Ja, forstår godt, det har været hårdt osv., at det er frustrerende og irriterende, men nu har du jo truffet et valg, og det fornuftige ville have været at sætte dig ind i konsekvenserne af det valg på forhånd. Jeg kan ikke forstå, at du føler dig straffet i forhold til kontanthjælpsmodtagere. Sådan er det kommunale system nu en gang. Har du ingen penge, kan de hjælpe dig, har du penge, må du klare dig selv. Det er trods alt et gode, at man kan få hjælp, hvis man intet har. Det er ikke en selvfølge at kommunen skal betale for din barsel, når du nu har valgt det fra, at du havde mulig for det på ordinære vilkår i SU-systemet. At du har valgt, at gøre uddannelsen færdig, gavner dig nok på et senere tidspunkt. Men nu er problemet jo, at du ikke er inde i noget system, som kan finansiere din barsel. Så du må sætte dig ind i, hvad der kan lade sig gøre mht. til en evt. mulig barsel, få noget rådgivning mv. Og hvis det ikke kan lade sig gøre, og du ikke skal arbejde, så må du jo finde ud af hvad dine muligheder er. 

Anmeld

2. juli 2014

Mettefpigen

mortilhelen skriver:

Jeg ved ikke hvor mange penge du har... det har du jo ikke skrevet noget om..
Det er dine penge så du bestemmer selv hvad du vil bruge dem på... når du har under 10000 på din konto og ikke får penge andre steder fra kan du søge kh....

Anmeld

2. juli 2014

M&J87

mortilhelen skriver:

Jeps. Jeg fødte som sagt for 6 måneder siden vores uplanlagte datter, jeg var der i gang med STX 3g og ville ikke stoppe, så 10 dage efter at have født sad jeg som alle andre på skolebænken efter juleferien. 

I ved om nogen hvor hårdt det er at have et barn, men wow det er hårdt at skulle i skole, lave lektier, lave mad, gøre rent mm. (ikke at jeg har ondt af mig selv, det var mit valg) og jeg er stolt af det!!! Jeg har nu glædet mig super meget til at skulle på barsel et halvt år, men nu mener kommunen at jeg muligvis ikke er berettiget til det, kan det virkerligt passe?? Håber nogle kan hjælpe! 

Du skulle have undersøgt sagen bedre. Øv, men desværre er reglerne sådan. Jeg er under uddannelse, og på barsel på fødselsklip.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.