Blev student, men hvad nyttede det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.488 visninger
92 svar
182 synes godt om
1. juli 2014

mortilhelen

Jeps. Jeg fødte som sagt for 6 måneder siden vores uplanlagte datter, jeg var der i gang med STX 3g og ville ikke stoppe, så 10 dage efter at have født sad jeg som alle andre på skolebænken efter juleferien. 

I ved om nogen hvor hårdt det er at have et barn, men wow det er hårdt at skulle i skole, lave lektier, lave mad, gøre rent mm. (ikke at jeg har ondt af mig selv, det var mit valg) og jeg er stolt af det!!! Jeg har nu glædet mig super meget til at skulle på barsel et halvt år, men nu mener kommunen at jeg muligvis ikke er berettiget til det, kan det virkerligt passe?? Håber nogle kan hjælpe! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Frk.S

Jeg ved intet om det, men vil da lige ønske dig tillykke med huen - stærkt gået. 

Hvad er deres begrundelse for, at du ikke skulle være berettiget til det???

Anmeld

1. juli 2014

MoarMoar

Har du ikke ret til forældreorlov på 32 uger? 

Anmeld

1. juli 2014

Karina84

Jeg fik ogsaa mit første barn og fortsatte paa uddannelsen... Godt nok var det paa læreruddannelsen og det var i slutningen af min 3.aar, dvs. jeg havde stadig et aar tilbage.

Men af det jeg har kunnet læse mig frem til, saa har jeg ikke noget barsel til gode nogen steder. 

Anmeld

1. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
mortilhelen skriver:

Jeps. Jeg fødte som sagt for 6 måneder siden vores uplanlagte datter, jeg var der i gang med STX 3g og ville ikke stoppe, så 10 dage efter at have født sad jeg som alle andre på skolebænken efter juleferien. 

I ved om nogen hvor hårdt det er at have et barn, men wow det er hårdt at skulle i skole, lave lektier, lave mad, gøre rent mm. (ikke at jeg har ondt af mig selv, det var mit valg) og jeg er stolt af det!!! Jeg har nu glædet mig super meget til at skulle på barsel et halvt år, men nu mener kommunen at jeg muligvis ikke er berettiget til det, kan det virkerligt passe?? Håber nogle kan hjælpe! 

Altså barsel på kontanthjælp? 

Tillykke med huen!

Anmeld

1. juli 2014

FruJacobsen

mortilhelen skriver:

Jeg har også fået begge mine børn imens jeg var under uddannelse - jeg har heller ikke noget 'til gode'. Hvor har du læst, at du kunne gå på barsel i 6mdr.? Har du haft din datter med i skole i al den tid, hvis jeg må spørge?

Anmeld

1. juli 2014

serinasmor

Desværre forholder det sig sådan at hvis du ikke benytter din barsel når du studerer har du ikke ret til den efterfølgende ..

Jeg gik til babysalmesang med en der valgte at skrive sit speciale færdigt i stedet for at holde barsel - det kan man jo teoretisk sagtens, når man skriver speciale er man typisk alene om det og kan gøre det hjemmefra ... til hendes gru opdagede hun så at hun ikke kunne få barsel derefter, fordi hun jo var færdig med sin uddannelse ...

Det kan ikke betale sig ikke at holde barsel, når man studerer (med mindre man har en MEGET god grund) I hvert fald får man ikke barsel efter endt uddannelse, heller ikke selv om man egentlig næsten er færdig når man går fra...

Anmeld

1. juli 2014

serinasmor

forresten

Tillykke med huen

Anmeld

1. juli 2014

mortilhelen

Jeg tænker bare at der burde være lige så god grund for mig at få 12 måneder som alle andre!

Anmeld

1. juli 2014

serinasmor

mortilhelen skriver:

Jeg tænker bare at der burde være lige så god grund for mig at få 12 måneder som alle andre!

Det havde du også fået, hvis du havde valgt at holde dem - da du fødte ...

Du valgte i stedet at blive student i år med din klasse (og stoffet i klar erindring ikke mindst) og så har du desværre spildt din mulighed for at få barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.