Blev student, men hvad nyttede det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2014

Mettefpigen

FruJacobsen skriver:

Kan du ikke få barselsdagpenge?

Nej hun har sparet op så hun har for mange penge på kontoen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mortilhelen skriver:

Havde vel i bund og grund ikke regnet med at jeg ikke skulle straffes for at fuldføre min uddannelse og derfor blive betalt af de samme, som giver barsel til kontanthjælpsmodtagere. 

Jeg forstår godt, du føler dig snydt! Du har gjort langt mere, end man kan forvente af nogen i din situation. Men det havde tydeligvis været klogere ikke at spare op og at droppe ud af gym for så at vende tilbage senere. Hvad havde dét lige kostet staten? 

og respekt og trods alt stort tillykke med huen. 

Anmeld

1. juli 2014

tarkoflen

Mettefpigen skriver:

Nej hun har sparet op så hun har for mange penge på kontoen...

Jeg har nu også en opsparing, men derfor fik jeg da barselsdagpenge alligevel. Ved ikke om det var fordi jeg var medlem af en a-kasse det har jeg ikke forstand på.

Til TS
Jeg kan godt forstå, at du føler dig straffet for at gøre din uddannelse færdig på normeret tid, det synes jeg ærlig talt heller ikke er ok! Du burde som minimum få op til de 46 uger, altså fratrukket de 6 måneder du har gået i skole, men det undre mig lidt, at der slet ikke er nogen, der har kunnet råde dig i forhold til, at du ikke ville kunne få noget barsel, når du har valgt at gøre din uddannelse færdig!

Sejt gået at du har gjort uddannelse færdig med et lille barn og som jeg læser det også kun har haft 2 måneder til at vænne dig til at skulle være mor! Hatten af for det

Anmeld

1. juli 2014

Mettefpigen

tarkoflen skriver:

Jeg har nu også en opsparing, men derfor fik jeg da barselsdagpenge alligevel. Ved ikke om det var fordi jeg var medlem af en a-kasse det har jeg ikke forstand på.

Til TS
Jeg kan godt forstå, at du føler dig straffet for at gøre din uddannelse færdig på normeret tid, det synes jeg ærlig talt heller ikke er ok! Du burde som minimum få op til de 46 uger, altså fratrukket de 6 måneder du har gået i skole, men det undre mig lidt, at der slet ikke er nogen, der har kunnet råde dig i forhold til, at du ikke ville kunne få noget barsel, når du har valgt at gøre din uddannelse færdig!

Sejt gået at du har gjort uddannelse færdig med et lille barn og som jeg læser det også kun har haft 2 måneder til at vænne dig til at skulle være mor! Hatten af for det

Jo det er forskellen :-)

Anmeld

1. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mettefpigen skriver:

Jo det er forskellen :-)

Men en gymnasieelev er selvsagt ikke medlem af en a-kasse, og moralen her må være, at man IKKE skal gøre sin uddannelse færdig, IKKE spare op og kort sagt ikke tage ansvar for en situation, man bliver kastet ud i med kort varsel. Staten har sparet mange penge ved, at TS ikke forlod gymnasiet for at vende tilbage og tage en ny plads året efter. Jeg synes, det er utroligt, at man får dummebøder for at tage hånd om sit liv. 

Anmeld

1. juli 2014

tarkoflen

Mor og meget mere skriver:

Men en gymnasieelev er selvsagt ikke medlem af en a-kasse, og moralen her må være, at man IKKE skal gøre sin uddannelse færdig, IKKE spare op og kort sagt ikke tage ansvar for en situation, man bliver kastet ud i med kort varsel. Staten har sparet mange penge ved, at TS ikke forlod gymnasiet for at vende tilbage og tage en ny plads året efter. Jeg synes, det er utroligt, at man får dummebøder for at tage hånd om sit liv. 

Jeg kunne ikke være mere enig! Det er helt hul i hovedet at ts skal straffes for at tage ansvar!

Anmeld

1. juli 2014

Jj1709

Aabye skriver:

Det er ikke helt rigtigt at man kan få forlænget sin barsel uanset årsag når man ikke har holdt den på ligefod med alle andre.. Sygdom er ikke en god nok årsag.. 

Jeg ved det fordi jeg søgte forlængelse af min barsel (ca 2 mdr) da jeg var indlagt på sygehuset i 2,5 mdr og var døden nær.. De havde nær mistet mig to gange på operations bordet.. Men det var ikke grund nok.. For mit barn havde ikke været indlagt sammen med mig. Havde han været det, så havde det ikke været et problem.. 

Jeg nævner det kun da jeg ved at det ikke er muligt "bare sådan lige" at få forlænget sin barsel.. Skal den forlænges så skal det være pga noget omkring barnet.. 

Min søster har fået hendes forlænget med 6 mdr, fordi hun var indlagt under hendes rigtige barsel, og hendes barn var ikke indlagt med hende.. 

Men synes stadig ts skal undersøge muligheden.. 

Det kan jo aldrig skade at prøve, man kan allerhøjest få et nej

Anmeld

2. juli 2014

Mettefpigen

Mor og meget mere skriver:

Det synes jeg ikke... hvis hun har penge nok til at leve skal hun ikke have kh...

Anmeld

2. juli 2014

mortilhelen

Mettefpigen skriver:

Det synes jeg ikke... hvis hun har penge nok til at leve skal hun ikke have kh...

Det er jo ikke fordi jeg har valgt at spare de penge op til at betale min husleje og mad. JEG har valgt at spare de penge op, eftersom det er fornuftigt. 
Jeg har ingen ide om hvilket Danmark vi er ved at skabe. Hjælp dem der ikke spare og de som gør for ingen hjælp. Det eneste dette viser mig er at jeg gør klogere i at købe et nyt spisebord og havemøbler. Hold kæft hvor er det et åndsvagtsystem. 

Anmeld

2. juli 2014

isabellasmor

mortilhelen skriver:

Det er jo ikke fordi jeg har valgt at spare de penge op til at betale min husleje og mad. JEG har valgt at spare de penge op, eftersom det er fornuftigt. 
Jeg har ingen ide om hvilket Danmark vi er ved at skabe. Hjælp dem der ikke spare og de som gør for ingen hjælp. Det eneste dette viser mig er at jeg gør klogere i at købe et nyt spisebord og havemøbler. Hold kæft hvor er det et åndsvagtsystem. 

Kontanthjælp er en overlevelses hjælp.  Det er da ved gud også det som aaaallle dem der brokker sig over "nasserne" bliver ved med at påpege.  Ergo, du kan ikke få overlevelses hjælp hvis du har en opsparing. .. det giver næsten sig selv. Jeg kan derfor ikke forstå du føler dig snydt da du jo tog et valg og droppede barslen fremfor skolen. Et super fornuftigt valg nu det kunne lade sig gøre , og forøvrigt kæmpe Tillykke  

Man skal virkelig undersøge tingene især når det omhandler kommunen. Ja selv hvis man undersøger det og får èn ting afvide af en fra kommunen ,, så kan man risikere at det ikke er sådan det hænger sammen,, så af erfaring skal man helst have det samme afvide af et par stykker derfra, så ved man der må Være noget om det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.