Blev student, men hvad nyttede det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
mortilhelen skriver:

Tror jeg lukke tråden nu. Det skader mere end den gavner, det kan godt være at jeg burde have sat mig mere ind i tingene men jeg har altså kun haft omkring en måned til at gøre det og er aldrig blevet gjort opmærksom på dette problem af min skole. 

Tak for alle hilsnerne 

Hej!

Til TS. Stort tillykke med huen, jeg er imponeret over du klarede at føde. med en graviditet du kun vidste i 2 måneder. Du har knoklet, nogen har passet den lille guldklump og nu havde du glædet dig til barsel.

Du er meget ung og hvordan skal du kunne nå at overveje alle konsekvenser på 2 måneder.Jeg mener du skal tage det helt roligt.

Vi har en barselslovgivning i Danmark som sikrer at barnet får den nødvendige tilknytningstid til mor/forældre.

den nødvendige tid er ikke afhængig om man er rig eller fattig, er på KH eller har været fornuftig og spare op. 

Du skal have noget kompetent hjælp.  jeg vil anbefale dig at ringe til mødrehjælpen. og bede om hjælp inden du henvender dig til sagsbehandleren  i kommunen. jo bedre rustet du er, jo mindre skal der kæmpes.

Vi snakker om barnets tarv her og barnet har brug for sin mor. I og med mor igen var på studiet 10 dage efter fødsel.

Du må være slidt og trænge til fred og ro omkring morrollen.

Håber du kan bruge dette input.

Ønsker dig så meget held og lykke fremover. med din datter og den barsel jeger sikker på du får.

Stort knus

lisbeth jess

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

BabyMarschall

mortilhelen skriver:

Jeps. Jeg fødte som sagt for 6 måneder siden vores uplanlagte datter, jeg var der i gang med STX 3g og ville ikke stoppe, så 10 dage efter at have født sad jeg som alle andre på skolebænken efter juleferien. 

I ved om nogen hvor hårdt det er at have et barn, men wow det er hårdt at skulle i skole, lave lektier, lave mad, gøre rent mm. (ikke at jeg har ondt af mig selv, det var mit valg) og jeg er stolt af det!!! Jeg har nu glædet mig super meget til at skulle på barsel et halvt år, men nu mener kommunen at jeg muligvis ikke er berettiget til det, kan det virkerligt passe?? Håber nogle kan hjælpe! 

Jeg har ikke læst allekommentarer, så ved ikke hvad andre har skrevet.
Vil bare lige sige at du ikke kan få barsel ved kommunen, men når man har ret til su og får et barn under uddannels, får man 12 fødselsklip der kan bruges på barsel. Jeg ved ikke om du kan bruge din barsel nu, men det må Su-vejlederen på din skole kunne hjælpe dig med. Få fat i en fagforening også, kommunen er tunge at danse med og du risikerer at det er for sent de finder ud af noget.

Anmeld

2. juli 2014

FruJacobsen

Hvis din opsparing er begrundelsen, kunne den måske stå i dine forældres navn? Jeg forstår godt din frustration og håber for dig, at du får din barsel...

Anmeld

2. juli 2014

Dorthe1986

Jeg forstår godt din frustration. Uanset hvad skal der dælme dytme være en form for belønning, når man vælger at køre sin uddannelse færdig på normeret tid trods baby osv. Og Jesus christ læser i andre ikke hvad hun skriver? Hun opdager 2 måneder før termin at hun er gravid, hvordan kan man forvente at hun skulle kunne sætte sig ind i alt det, samtidig med at hun skal omstille sig til at hun skal være mor - om 2 måneder!

Håber det lykkedes for dig!

Anmeld

2. juli 2014

Mettefpigen

Dorthe1986 skriver:

Jeg forstår godt din frustration. Uanset hvad skal der dælme dytme være en form for belønning, når man vælger at køre sin uddannelse færdig på normeret tid trods baby osv. Og Jesus christ læser i andre ikke hvad hun skriver? Hun opdager 2 måneder før termin at hun er gravid, hvordan kan man forvente at hun skulle kunne sætte sig ind i alt det, samtidig med at hun skal omstille sig til at hun skal være mor - om 2 måneder!

Jo det gjorde jeg, men hvis man vælger ikke at holde barsel, spare op og vil på kh bagefter så bli'r man jo ligesom nødt til at sætte sig ind i tingene...

Anmeld

2. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Dorthe1986 skriver:

Hvorfor skal der være en belønning for det? 

Anmeld

2. juli 2014

FruJacobsen

mor:) skriver:

Fordi at sidde på skolebænken 10 dage efter man har født og færdiggøre sin uddannelse på normeret tid er langt ud over, hvad man kan forvente af en nybagt mor?

Anmeld

2. juli 2014

Dorthe1986

mor:) skriver:

Det jeg mener er at hun har været langt billigere for staten ved at færdiggøre sin uddannelse, selv hvis hun fik lov at holde de 6 måneders barsel hun ønsker nu, end havde hun valgt at holde et år og så tage 3. G om. Jeg mener hun har gjort noget så vanvittig flot som at tage 3.g færdig, med en lille nyfødt! Jeg holdte heller ingen pause under min uddannelse da jeg fødte min søn, men det var trods alt en videregående, hvor det hele er mere fleksibelt. Men det var satme drønhårdt alligevel og ville ikke gøre det igen, kunne jeg gøre det om. Desuden er det jo helt vanvittigt når man tænker på at via den måde hun har gjort det på står hun hurtigere til rådighed for arbejdsmarkedet end hvis hun havde holdt barsel i et år. Jeg synes bare at reglerne er hen i hampen når de rammer en, der virkelig gør noget!

Anmeld

2. juli 2014

tarkoflen

Kære TS jeg synes virkelig der er nogle der er lige til den grove side! Jeg synes det er virkelig flot at du trods det, at du kun havde TO måneder til at vænne dig til tanken om at du skulle være mor også nåede at vælge at du ville gøre din uddannelse færdig! Kan ærlig talt godt forstå, du ikke har haft overskud til at sætte dig ind i komplicerede regler om, hvorvidt du kunne få barsel når du fik din studentereksamen!

Det med din opsparing, hvis du har sparet op til indskud og møbler, så må det kunne bruges som argument for at du ikke skal bruge det, før du kan få kontanthjælp, det er i hvert fald et forsøg værd, for alternativet er jo at kommunen så kommer til at betale for det, og det er da ikke billigere for dem! Skynd dig at købe møbler, hvis du kan komme afsted med det og skynd dig finde en bolig, så du ikke skal bruge dine penge på at leve, det tjener altså alle bedst, hvis du spørger mig.

Jeg håber som en anden skriver, at mødrehjælpen kan hjælpe dig, og det tror jeg på de kan!

Endnu et stort herfra

Anmeld

2. juli 2014

Dorthe1986

Mettefpigen skriver:

Jo det gjorde jeg, men hvis man vælger ikke at holde barsel, spare op og vil på kh bagefter så bli'r man jo ligesom nødt til at sætte sig ind i tingene...

Ja er enig i at man bør sætte sig ind i tingene. Men vi er enige om at ts er 19 år gammel, og har nok aldrig haft et behov for at tænke på kontanthjælp, hun finder ud af 2 måneder inden termin at hun skal være mor, Hun er i gang med sidste år på gym, Hun skal omstille sig mentalt på at være mor, i en alder af 19 år - tænk på hvor stor en følelsesmæssig rutsjetur det har været - hun har ikke haft mulighed for at vælge om hun overhovedet vil være mor - det skal hun! Alle de ting og så oveni alt det snakken i hjørner og kroge osv. Ville flertallet af os kunne nå at have sat sig ind i det hvis vi havde fået 2 måneder til det? Samtidig med alt det andet og normale liv der skal køre ved siden af (lektier osv) ? Jeg mener er det virkelig så svært at forstå hvorfor hun ikke nåede at sætte sig ind i det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.