mortilhelen skriver:
Jeps. Jeg fødte som sagt for 6 måneder siden vores uplanlagte datter, jeg var der i gang med STX 3g og ville ikke stoppe, så 10 dage efter at have født sad jeg som alle andre på skolebænken efter juleferien.
I ved om nogen hvor hårdt det er at have et barn, men wow det er hårdt at skulle i skole, lave lektier, lave mad, gøre rent mm. (ikke at jeg har ondt af mig selv, det var mit valg) og jeg er stolt af det!!! Jeg har nu glædet mig super meget til at skulle på barsel et halvt år, men nu mener kommunen at jeg muligvis ikke er berettiget til det, kan det virkerligt passe?? Håber nogle kan hjælpe!
Først og fremmest: Stort tillykke med huen. Hold nu kæft hvor er du sej 
Mht. barsel, så mener jeg at det er sådan, at man får 12 ekstra SU-klip (fødselsklip) når man får et barn mens man studerer. MEN disse klip skal vidst nok bruges på den udd. man er igang med. Og hvis man skifter udd. (fx. fra ungdomsuddannelse til videregående) så frafalder klippene.
Så det er lidt at skyde sig selv i foden ikke at tage barslen, når man går i 3.g (forstår ikke hvorfor din studievejleder ikke har fortalt dig om dette
)
Men hvor vidt du så nu kan få barsel på kontanthjælp eller lignende ved jeg intet om.
Håber du finder ud af det, og endnu engang tillykke med huen 

Anmeld