Til alle jer der passer børn til daglig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2014

Tip!

Da jeg afleveret min søn her til morgen, så jeg på listen, hvor vi skulle tjekke af om vi havde skrevet ferie rigtig op, at der var 2 børn ud af 16 der ingen ferie fik... 

Danmark skal stadig holdes kørende, og der er jo ingen der aner om ungerne holder ferie i maj eller september. 

Det er farligt at dømme andre uden at vide baggrunden... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

IngenKoPåIsen

Fru Ebied skriver:

Jeg har en privat vuggestue med 10 børn. Vi har et enkelt barn der vitterligt ALDRIG har haft en fridag ( 2 år og 3 mdr ) Når vi har lukket er barnet hos mormor og morfar eller farmor og farfar. Mor og far holder ferie alene og det samme gælder de 4 omsorgsdage de hver især har forhandlet sig frem til i deres overenskomster.

På barnets 1 års fødselsdag havde de begge to taget en omsorgsdag, afleverede hos os og hentede 3 min efter lukketid.

Vi er RYSTEDE.

Vi har til gengæld også et enkelt barn der altid har 10 ugers ferie på et år.

Ligeledes har vi en familie hvor far og mor går hjemme. Barnet kommer når vi åbner og er alene med mig en time før der kommer flere, barnet bliver hentet igen 15 min før lukketid. Det er mig en gåde hvorfor man vælger at vække et barn 5.30 for at få det afsted uden morgenmad eller andet. Barnet er i seng kl 19.00 hver dag.

Men så vil jeg også mene at det er dit job som pædagog, at vejlede i en sådan situation.

Anmeld

18. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Da jeg afleveret min søn her til morgen, så jeg på listen, hvor vi skulle tjekke af om vi havde skrevet ferie rigtig op, at der var 2 børn ud af 16 der ingen ferie fik... 

Danmark skal stadig holdes kørende, og der er jo ingen der aner om ungerne holder ferie i maj eller september. 

Det er farligt at dømme andre uden at vide baggrunden... 

Helt sikkert! Men jeg tænkte egentlig at de ansatte i inst må lægge mærke til hvis der er forældre der selv holder længere ferie, og stadig afleverer børn (om det er i juli, maj eller november)  

det var egentlig også derfor jeg rettede mit spørgsmål mod personerne der arbejder på stederne og ser hele billedet, og ikke kun sedlen i garderoben  hvor der står at lille Peter ikke skal holde ferie i juli 

Anmeld

18. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Helt sikkert! Men jeg tænkte egentlig at de ansatte i inst må lægge mærke til hvis der er forældre der selv holder længere ferie, og stadig afleverer børn (om det er i juli, maj eller november)  

det var egentlig også derfor jeg rettede mit spørgsmål mod personerne der arbejder på stederne og ser hele billedet, og ikke kun sedlen i garderoben  hvor der står at lille Peter ikke skal holde ferie i juli 

Hvordan lægger man mærke til sådan noget - medmindre forældrene selv siger det?

Anmeld

18. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Fordi jeg går udfra disse forældre selv finder det helt acceptabelt og derfor måske snakker om det.. Ligesom det allerførste svar i denne tråd hvor de fortæller at ungerne keder sig ved at være hjemme hele ferien fx. 

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

Vi har da forældre der kommer og siger at de virkeligt har trængt til den ferie de har "i denne uge" - altså når de så afleverer eller henter!

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

LinLin skriver:

Vi har da forældre der kommer og siger at de virkeligt har trængt til den ferie de har "i denne uge" - altså når de så afleverer eller henter!

Og en far der har meldt ud at hans børn kun holder to ugers ferie, fordi han trænger til "at trække vejret" i hans sidste ferieuge

Anmeld

18. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LinLin skriver:

Og en far der har meldt ud at hans børn kun holder to ugers ferie, fordi han trænger til "at trække vejret" i hans sidste ferieuge

Men så er det jo netop også kun når forældrene selv siger det. 

Så får børnene da to uger og hvis far er stresset så er det bedre hab tager den sidste til sig selv

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

Så får børnene da to uger og hvis far er stresset så er det bedre hab tager den sidste til sig selv

nogle gange får vi det at vide bagefter,men ja

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

Og så vil jeg bare sige at de her drenge virkeligt har brug for mere end de tre-fire ugers ferie de har på et helt år....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.