Til alle jer der passer børn til daglig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2014

nielsen80

Fru Ebied skriver:

Min datter har 6 ugers ferie. 

1 uge med min mand, to uger med hendes far og tre uger med min mand og jeg!

En ting er hvad folk gør i deres ferie. Jeg har helt klart en holdning, og den kan jeg læse her at mange andre deler.

For mig er det sku næsten værre at forældre holder statsbetalte omsorgsdage man har kæmpet, råbt og skreget sig til, UDEN børnene er hjemme.

Vi har EN forælder ud af 12 børn der rent faktisk har sit barn hjemme på sine omsorgsdage. Rigtigt mange har to omsorgsdage pr år pr barn under 7, det er staten der betaler disse fridage, som kompensation for længere arbejdsuger.

Dagene skal bruges til: AT DRAGE OMSORG!!

Hmm.. Og her menes ikke for sig selv.

Bare lige for at være sikker, og lidt off topic........er du sikker på alle de forældre, du omtaler rent faktisk har omsorgsdage?

Jeg er privatansat, og de er altså ikke en del af mine ansættelsesforhold. Det er langt fra alle der har omsorgsdage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Fru Ebied

Nej, der er enkelte der ikke har det. Eks.vis fordi de er selvstændige.

Vi har 3 sygeplejersker, en læge, en lægesekretær, to der er i militæret, to pædagoger, en falckredder osv. De har da i hvert fald.

Vi har ikke nogle børn der har fridage længere medmindre de er syge.

En af grundene til at jeg lader mig forarge, er nok også at jeg som selvstændig IKKE har disse dage, og virkelig ville ønske jeg havde muligheden for to ekstra dage med min datter om året.

Anmeld

19. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Fru Ebied skriver:

Vi har 3 sygeplejersker, en læge, en lægesekretær, to der er i militæret, to pædagoger, en falckredder osv. De har da i hvert fald.

En af grundene til at jeg lader mig forarge, er nok også at jeg som selvstændig IKKE har disse dage, og virkelig ville ønske jeg havde muligheden for to ekstra dage med min datter om året.

Jeg tror faktisk, der er ret mange, der ikke har omsorgsdage. Jeg kender ingen i det private, der har disse og tror kun, at det er noget offentligt ansatte har. Dem du nævner er vist også alle offentligt ansatte.

Anmeld

19. juni 2014

Leneur

mor:) skriver:

Jeg klandre dig ikke for dit netværk, men prøver at sige at folk kan sidde i meget forskellige situationer med forskellig bagage, som har gjort de har taget de valg de har. 

Du siger at du så vil finde på alternativer, hvis du ikke havde dit netværk, men du tænker vel netop i alternativer fordi du er en ressourcestærk kvinde. Der er ressourcesvage familier som ikke aner at der findes alternativer eller slet ikke tænker i de baner. 

Jeg vil slutte af med at sige at jeg synes vi skal passe på med at dømme når vi ikke kender til baggrunden

Disse alternativer jeg har nævnt er ikke nogen jeg selv har fundet. Det er noget kommunen har tilbudt mig, så en ressourcesvag enlig forælder burde i realiteten også få dette tilbudt, at det så ikke altid er noget de lige gør er jo en anden side af sagen.

Anmeld

23. juni 2014

Skouboe

Fru Ebied skriver:

Det er kun offentligt ansatte der har omsorgsdage - de er meget sjældne i det private erhvervsliv...

Anmeld

23. juni 2014

Levi&LilysMor

Synes det er så synd for børnene, disse forældre burde skamme sig!!! Stakkels børn... 

Min søns dagplejer har fri i uge 28,29 og 30 i år og der er han hjemme med mig og lillesøster som er født inden, farmand holder først i ugerne 31 og 32 og der skal vores søn da også være hjemme med lillesøster mor og far  Det er vores hyggetid sammen og selvfølgelig kan han da få en overnatning hos bedsterne det ved vi også godt han vil, men det er stadig ferie for ham 

Anmeld

23. juni 2014

Mettefpigen

Mor11 skriver:

Men så kunne man måske gøre noget alternativt. Bruge bedsteforældre, mostre eller lign der kunne tage ungerne en uge hver fx. 

én skriver, der kun er 5-6 der holder ferie ud af en hel institution hvor hun er, der tvivler jeg da på at alle (eller størstedelen) af forældrene ganske enkelt ikke kan overskue deres børn hjemme. I så fald er det da i hvertfald virkelig virkelig trist hvis SÅ mange forældre går og har det så skidt 

Nu er det ikke alle der har den mulighed....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.