Til alle jer der passer børn til daglig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

MetteT

Mor11 skriver:

Men en ting er vel at de skal have nødpasning i de uger hvor der er meget lidt personale/lukket. Mon ikke også mange bare har ferie på den anden side af lukkedagene så? (Det håber jeg!!) 

min egen skal også i gæste dp i uge 28-29 fordi vi simpelthen ikke kunne få det til at gå op iår med min kærestes praktik. Så han er afsted i 28-29, men har så ferie 30-31-32

Vi har også meldt begge vores til nødpasning i uge 30, da vi ikke selv ku få ferie der... Men de har så ferie med os i uge 28-31-32 og 29 er de hos farmor og farfar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

MetteS81

mor:) skriver:

Ikke hvis at holde fri/ferie betydet forældre der ikke kan overskue deres barn, forældre der måske er et svært sted i deres liv, forældre der måske bare ikke magter opgaven en hel dag i flere uger - så har de bedre af at være i institution.

Jeg er selvfølgelig enig i at børn skal have ferie med deres forældre, men vi skal da lige huske at alting ikke er så sort-hvid.  

Nej, det er jeg enig med dig i, jeg havde mere de forældre i tankerne som selv holder flere ugers ferie og ikke tænker på børnene og istedet sender dem i institution, så de af egoistiske grunde kan slappe af derhjemme. Der er det jeg tænker, at børn jo også trænger til ferie. Mht dem der ikke selv kan overskue det, så må man da håbe at børnene kan få nogle fridage med fx bedsteforældre, for ligegyldigt om forældrene kan overskue det eller ej, så har børnene også brug for at holde fri.  

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MetteT skriver:

Vi har også meldt begge vores til nødpasning i uge 30, da vi ikke selv ku få ferie der... Men de har så ferie med os i uge 28-31-32 og 29 er de hos farmor og farfar...

Jaa præcis, synes måske heller ikke mængden af behov for nødpasning er så retvisende, for man kan jo også holde ferie udenfor lukkedagene. Alle kan jo ikk holde fri i 28-29-30, så ville vores lille land jo gå i stå hehe

Anmeld

17. juni 2014

MetteS81

Mor1986 skriver:

Jeg er desværre stødt på det nogen af de steder jeg har været. Når det er sagt kan jeg desværre sige mit barn ikke holder ferie i år, men det skyldes at hverken min mand eller jeg har ferie, men når jeg så har nogle fridage så holder jeg hende hjemme de fleste dage, og de dage hvor jeg feks skal til læge eller den slags der aflevere jeg sent og henter tidligt

Dine fridage og det at du har dage hvor du afleverer sent og henter tidligt tæller også som fri  Det er skønt når det kan lade sig gøre  

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
SandraXOXO skriver:

Jeg kender pt kun 1 eller to familier der gør/har gjort sådan. Selv holder vi 5-6 uger og vores børn stornyder det! Både når vi bare dovner i haven og når vi er på ferie, i Tivoli osv! Og hvad mere er, selv om de ikke er ældre end 1,3 og 6 år, så synes jeg godt vi kan mærke de trænger til det så hvad fanden gør de børn der ingen ferie får, hvordan slapper de af og lader op? Det gør de måske bare ikke? Trist...

Vi kan også helt klart mærke på vores at han trænger til ferie! Ligesom os han er uoplagt og træt og ja, bare brugt for tiden. Så synd for ham  Glæder mig SÅ meget til ferie!!!!! 

Anmeld

17. juni 2014

JH12

Det gør så ondt i mit hjerte, at man kan holde ferie uden sit barn... Hvis jeg har ferie eller bare har nogle fridage, så har hun ihvertfald også fri.. Det er da kun mens de er små, de rent faktisk foretrækker at holde ferie med deres forældre, og de bliver aldrig små igen.. 

Hun er rigtig glad for at komme ud og lege blandt andre børn, MEN hvis hun kan lege med nogle børn hvor mor og far kan komme med, så er det uden tvivl det BEDSTE .. Hun nyder SÅ meget tiden sammen med os 

Anmeld

17. juni 2014

L&V

Mor11 skriver:

Men en ting er vel at de skal have nødpasning i de uger hvor der er meget lidt personale/lukket. Mon ikke også mange bare har ferie på den anden side af lukkedagene så? (Det håber jeg!!) 

min egen skal også i gæste dp i uge 28-29 fordi vi simpelthen ikke kunne få det til at gå op iår med min kærestes praktik. Så han er afsted i 28-29, men har så ferie 30-31-32

Nogle af dem skal nok og mange af dem vil få 1-2uger senere også er der nogle få der slet ik får desværre

Anmeld

17. juni 2014

modesty

Mor11 skriver:

Nu er jeg igen igen (det er vel efterhånden tradition omkring sommerferietid) stødt på en artikel om ALLE de børn der INGEN ferie får, selvom forældrene holder ferie... 

Jeg kan ikk lade være at undre mig! Jeg har aldrig stødt på en familie der gør sådan, så hvor udpræget er det egentlig ude i den virkelige verden? Jeg taler selfølgelig ikke om at forældrene har fri en uge til flytning/tilbyg eller lign, som ungerne ligesom ikke får så meget afslapning ud af. Men om dem der åbenbart holder ferie, for afslapning, uden ungerne overhovedet. 

Støder i på det i hobetal ligesom medierne skriver eller er det en overdrivelse ligesom jeg har en fornemmelse af?

Mor11

Der er et par i min VS som holder 2 ugers ferie, hvoraf den ene skal bruges på byferie kun forældrene og den anden med deres datter på 2 et halvt.

Datteren holder også 2 uger, blot den ene med bedsterne, men jeg må indrømme at jeg tænkte mit da hun fortalte om deres valg. Måske hvis de havde holdt 5 ugers ferie, men at vælge kun at holde EN uges ferie med sit eget barn, synes jeg godt nok er en underlig prioritering.

Anmeld

17. juni 2014

An&Jo

LinLin skriver:

Vi har nogle børn der aldrig holder ferie... Og vi har desværre MANGE der kun holder max tre uger på et helt år! - og det er kun fordi vi hiver fat i de forældre! Det er de samme børn der er der 8-16.30 hver dag selvom mor går hjemme... Kommer aldrig til at forstå det!

Vi har så også en del der kommer meget ustabilt og måske er væk 15 uger på et uger i alt - og det er heller ikke i alle tilfælde det bedste

Vi er nogen af dem der møder meget ustabilt..

Min søn har fast fri hver eneste onsdag sammen med mig.. Derudover så går hans fat ledig, og når han ikke er i aktivering, så er Johannes ekstra ved hans far, for at få fri fra institutions livet.. Stod det til mig så gik jeg hjemme med ham hver dag og så vat han slet ikke tilmeldt pasning..

Han holder fri onsdag til tirsdag hver anden uge og så fast fri hver onsdag..

Her imens jeg har været sygemeldt, har hans elv fået lov at vælge om han ville afsted eller ej, hvilket har medført løftede øjenbryn et par steder fra..

Med til vores historie hører også at Johannes er særlig sensitiv, og han fungerer rigtig godt i børnehaven selvom han har mere fri end han møder.. hane r meget vellidt blandt de andre børn..

Anmeld

17. juni 2014

LinLin

An&Jo skriver:

Vi er nogen af dem der møder meget ustabilt..

Min søn har fast fri hver eneste onsdag sammen med mig.. Derudover så går hans fat ledig, og når han ikke er i aktivering, så er Johannes ekstra ved hans far, for at få fri fra institutions livet.. Stod det til mig så gik jeg hjemme med ham hver dag og så vat han slet ikke tilmeldt pasning..

Han holder fri onsdag til tirsdag hver anden uge og så fast fri hver onsdag..

Her imens jeg har været sygemeldt, har hans elv fået lov at vælge om han ville afsted eller ej, hvilket har medført løftede øjenbryn et par steder fra..

Med til vores historie hører også at Johannes er særlig sensitiv, og han fungerer rigtig godt i børnehaven selvom han har mere fri end han møder.. hane r meget vellidt blandt de andre børn..

Jeg arbejder i et socialt belastet område - nogle afdisse børn har brug for meget struktur/stabilitet og kan ikke finde ud af at komme/være i bhv på den måde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.