Til alle jer der passer børn til daglig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Mor11 skriver:

Jaa præcis, synes måske heller ikke mængden af behov for nødpasning er så retvisende, for man kan jo også holde ferie udenfor lukkedagene. Alle kan jo ikk holde fri i 28-29-30, så ville vores lille land jo gå i stå hehe

Jeg mener heller ikke, at man kan bruge antallet af tilmeldte til nødpasning til en vurdering af, om forældrene holder ferie med deres børn.

Vi har fået det til at hænge sammen i år, men næste år kan det godt tænkes, at vores datter bliver tilmeldt nødpasning. Vi holder ferie i august, så i har det kun kunnet lade sig gøre, fordi hendes bedsteforældre tilfældigvis holder ferie i ugerne med nøspasning, men det er jo ikke sikkert, at de gør det igen næste år.

Vi holder 3 ugers sommerferie med vores datter, men vi holder også noget ferie uden hende på andre tider af året, da vi har nogle interesser, der ikke er børnevenlige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Frk_Louise

Mor11 skriver:

Nu er jeg igen igen (det er vel efterhånden tradition omkring sommerferietid) stødt på en artikel om ALLE de børn der INGEN ferie får, selvom forældrene holder ferie... 

Jeg kan ikk lade være at undre mig! Jeg har aldrig stødt på en familie der gør sådan, så hvor udpræget er det egentlig ude i den virkelige verden? Jeg taler selfølgelig ikke om at forældrene har fri en uge til flytning/tilbyg eller lign, som ungerne ligesom ikke får så meget afslapning ud af. Men om dem der åbenbart holder ferie, for afslapning, uden ungerne overhovedet. 

Støder i på det i hobetal ligesom medierne skriver eller er det en overdrivelse ligesom jeg har en fornemmelse af?

Mor11

Jeg arbejder i en børnehave og der har jeg altså ikke oplevet, at der er nogle af børnene, som slet ikke får ferie med mor og far.. Der er da nogen, som kun får en uge med dem - men så får de måske en uge sammen med bedsteforældrene.. 

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
modesty skriver:

Der er et par i min VS som holder 2 ugers ferie, hvoraf den ene skal bruges på byferie kun forældrene og den anden med deres datter på 2 et halvt.

Datteren holder også 2 uger, blot den ene med bedsterne, men jeg må indrømme at jeg tænkte mit da hun fortalte om deres valg. Måske hvis de havde holdt 5 ugers ferie, men at vælge kun at holde EN uges ferie med sit eget barn, synes jeg godt nok er en underlig prioritering.

Det ville jeg heller ikke kunne.. Har før stødt på én der skulle en uge på byferie i udlandet, datteren skulle være hos bedster imens. Grunden var at den type ferie jo ikke var noget for en på 1,5år... Så tænker jeg, hvad så med at finde en ferie der også er egnet for en på 1,5?  Byferien kan man da tage senere hen når man synes barnet kan få noget ud af det. Måske er det bare mig, men jeg vil til hver en tid prioritere at have mine børn med på ferie så vi kan dele oplevelserne. Og så må man finde noget der kan passe sammen med deres alder. 

Anmeld

17. juni 2014

MysteriousAngel

Mor11 skriver:

Det ville jeg heller ikke kunne.. Har før stødt på én der skulle en uge på byferie i udlandet, datteren skulle være hos bedster imens. Grunden var at den type ferie jo ikke var noget for en på 1,5år... Så tænker jeg, hvad så med at finde en ferie der også er egnet for en på 1,5?  Byferien kan man da tage senere hen når man synes barnet kan få noget ud af det. Måske er det bare mig, men jeg vil til hver en tid prioritere at have mine børn med på ferie så vi kan dele oplevelserne. Og så må man finde noget der kan passe sammen med deres alder. 

Ja vi har altså taget på storby ferie uden ungerne. Lige så meget for at pleje OS. De holdt var afsted men boede hos bedsterne i den tid.. 

Anmeld

17. juni 2014

Tip!

Nogle børn har bedre af at være sammen med pædagoger end hos forældrene.. Forældre med små resourcer og manglende overskud, der er det nok bedst for barnet at være i børnehaven. 

Min søn har 3 ugers sammenhængende og jeg har 6 uger... I de uger hvor jeg har fri, der møder han først kl 9 og blot hentet kl 14.30... Eller holder spontane fridage.. 

Jeg skal have skrevet mål til min kommende praktik, så det gør jeg mens han er afsted de få timer.. 

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja vi har altså taget på storby ferie uden ungerne. Lige så meget for at pleje OS. De holdt var afsted men boede hos bedsterne i den tid.. 

Jeg forstår også sagtens pleje af forholdet. JEG synes bare en hel uge er meget til dét. Især hvis man kun har den ene uges ferie. Vi har også plejet forholdet, men kun en weekend   ud af 4 sammenhængende uger

men altså, i denne specifikke situation handlede det ikke om forhold, men bare om at de ville på byferie det år, og det syntes de så ikke datteren ville få noget ud af. 

Anmeld

17. juni 2014

Mor1986

MetteS81 skriver:

Dine fridage og det at du har dage hvor du afleverer sent og henter tidligt tæller også som fri  Det er skønt når det kan lade sig gøre  

Det lyder godt. Har simpelthen så dårlig samvittighed over hun ofte har lange dage. Men er jo på job så der er ikke så meget at gøre

Anmeld

17. juni 2014

Nadia&Daniel

Mor11 skriver:

Nu er jeg igen igen (det er vel efterhånden tradition omkring sommerferietid) stødt på en artikel om ALLE de børn der INGEN ferie får, selvom forældrene holder ferie... 

Jeg kan ikk lade være at undre mig! Jeg har aldrig stødt på en familie der gør sådan, så hvor udpræget er det egentlig ude i den virkelige verden? Jeg taler selfølgelig ikke om at forældrene har fri en uge til flytning/tilbyg eller lign, som ungerne ligesom ikke får så meget afslapning ud af. Men om dem der åbenbart holder ferie, for afslapning, uden ungerne overhovedet. 

Støder i på det i hobetal ligesom medierne skriver eller er det en overdrivelse ligesom jeg har en fornemmelse af?

Mor11

Er ikke selv stødt på det - men undre mig også. Laura 3½ år får godt med ferie i år - glæder mig:

Uge 27: fri hele ugen med mor
Uge 28: sommerhus med farmor og farfar
Uge 32: fri hele ugen med far
Uge 33: fri hele ugen med far og mor
Uge 34: fri hele ugen med mor
Uge 35: sommerhus med farmor og farfar
Uge 42: fri hele ugen med mor
Uge 43 (fødselsdagsuge): ekstra fridage med mor

Anmeld

17. juni 2014

Mamalou

Jeg får helt ondt i sjælen af at læse om de stakkels børn, for det synes jeg de er. Tænk at man som forældre kan føle det så anstrengende, at man skal holde ferie fra sine børn... De er udmattet, men hvad pokker tror de så børnene er?

Anmeld

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Statistikken for hvad? I holder jo jeres ferie MED børn  

hvis statistikken kun går på hvorvidt børnene har ferie i de klassiske ferietidspunkter, som jeg har et indtryk af at den gør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.