Til alle jer der passer børn til daglig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

hvis statistikken kun går på hvorvidt børnene har ferie i de klassiske ferietidspunkter, som jeg har et indtryk af at den gør. 

Jeg snakker over hele året. mor og far kan jo også tage 14dage i efteråret og sende ungerne i inst, det ville være ligeså forkasteligt som i uge 28

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

TNBC

Mor11 skriver:

jeg forstår ikke helt hvad du mener med det sidste "hvorfor"?  

altså hvorfor de ikke holder ferie med deres børn?

Anmeld

17. juni 2014

flowerpot3

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg oplever det hvert år ja og i år er det helt vildt. I vores område er der meldt ca 100 børn til nødpasning. Det er rigtig mange syntes jeg..

Det er ikke sikkert de er der alle 3 uger alle sammen men nogle af dem vil være der.

Der er os mange der kun får 1 eller 2 uger

Er det ikke fordi de holder ferie i juni, august eller september i stedet for? 

Anmeld

18. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Jeg snakker over hele året. mor og far kan jo også tage 14dage i efteråret og sende ungerne i inst, det ville være ligeså forkasteligt som i uge 28

Men det som artiklen bygger det op på er vidst nødpasning. Så tænker lidt at det ikke giver et reelt billede. Ligesom jeg ikke tror de ansatte kan give dig et reelt billede for man husker måske ikke hvis barnet holdet en uge her og en uge der osv. 

Anmeld

18. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Men det som artiklen bygger det op på er vidst nødpasning. Så tænker lidt at det ikke giver et reelt billede. Ligesom jeg ikke tror de ansatte kan give dig et reelt billede for man husker måske ikke hvis barnet holdet en uge her og en uge der osv. 

Nej, den er bygget op på eksempler som "Mathias skal i gæstedagpleje 14 dage over sommeren. hans forældre derimod skal holde 3 ugers sammenhængende ferie, uden ham"

Artiklerne er ikke gjort op i hvor mange der er tilmeldt nødpasning, men i at institutionerne (åbenbart) ser en stigende tendens til at forældrene glad og gerne holder flere ugers ren afslapningsferie, mens de aflevere deres børn hver dag.  At der er fokuseret på sommeren handler måske mest om at det jo er dér de fleste tager en lang ferie

og jeg stiller så spørgsmålet til dem det rent faktisk står i det. Jeg giver ikke så meget for tallene ift nødpasning. Som sagt skal vores også i gæste dp i 14 dage, men vi er altså også på arbejde i de 14 dage, og holder jo så 3 uger allesammen bagefter nå men, jeg synes egentlig heller ikke at det lyder på dem i inst som om at det er så omfattende som artiklerne giver det ud for (hvis vi antager at mængden af nødpasninger ikke er retvisende) heldigvis da! 

Anmeld

18. juni 2014

L&V

flowerpot3 skriver:

Er det ikke fordi de holder ferie i juni, august eller september i stedet for? 

Som svaret længere henne i tråden så vil nogle af den holde ferie, nogle vil ha en eller to uger og nogle af dem ingen overhovedet

Anmeld

18. juni 2014

MetteS81

Mor1986 skriver:

Det lyder godt. Har simpelthen så dårlig samvittighed over hun ofte har lange dage. Men er jo på job så der er ikke så meget at gøre

Sådan er der nok mange der har det, men det betyder en del at dagene nogle gange er kortere  Det med dårlig samvittighed...det er vist sådan noget der bare følger med på den ene eller anden måde når man får børn, ligemeget hvad 

Anmeld

18. juni 2014

Chantie

Jeg arbejder i en børnehave. I år er der en som kun har 1 uges ferie, og flere der kun har 2. Selvom jeg er ret sikker på forældrene har mere.. sidste år var der en som slet ingen sommerferie fik..

Anmeld

18. juni 2014

mit1barn

Jeg har en veninde, som ALDRIG holder ferie med hendes sønner, på 5 og 7 år. Hun orker det ikke. Jeg mener at barnet har krav på ferie, liegsom vi voksne har! Min mor er leder i en børnehave og, når forældre kommer og siger til hende at vores søn/datter skal ikke have noget sommerferie, siger hun at det skal han/hun!

Synes godt nok at det er synd for børn, som ikke får sommerferie, eller hvis forældre aldrig tager han/hun med ned til havnen og får en is, eller tager i skoven med rugbrødsmadder og en kande saftevand.

Anmeld

18. juni 2014

Mille82

Da vi krydsede ferie af i vores bh, bemærkede jeg en eller 2 børn, der ikke stod til at have ferie.

I år får vores "kun" 2 uger officielt. Jeg er nystartet selvstændig, og holder ikke sommerferie. Far har taget en uges ekstra arbejde midt i hans ferie (fordi jeg ikke er på fuldt blus endnu), så derfor kan de med garanti få 2 uger. Men vi regner med at de får flere fridage når det passer ind. Vores unger har mange fridage, og er der for det meste kun fra 9-12.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.